فضانوردان چینی امروز به زمین بازمی‌گردند

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، سه فضانوردی که شش ماه را برای ساخت ایستگاه فضایی جدید چین در فضای سپری کردند، آماده بازگشت به خانه هستند.

خدمه این ماموریت قرار است حوالی ساعت ۷:۱۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۲۰:۱۰ به وقت پکن و ۱۵:۴۰ به وقت ایران) در کپسول ورود مجدد خود در صحرای گوبی در نزدیکی مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان(Jiuquan) واقع در مغولستان داخلی فرود بیایند.

آنها همچنین در تاریخ ۲۹ نوامبر از خدمه مامور «شنژو ۱۵» استقبال کردند، در حالی که این اولین باری بود که چین شش فضانورد در فضا داشت.

دونگ(Chen Dong)، لیو یانگ(Liu Yang) و کای ژوژه(Cai Xuzhe) قرار است امروز یکشنبه چهارم دسامبر ایستگاه فضایی تیانگونگ(Tiangong) را ترک کنند و همین امروز با فضاپیمای شنژو ۱۴ وارد زمین شوند.

۳ فضانورد چینی ماموریت شنژو ۱۴(Shenzhou ۱۴) که برای تکمیل ایستگاه فضایی تیانگونگ چین نظارت، قرار است امروز یکشنبه در صحرای گوبی واقع در منطقه خودمختار مغولستان داخلی فرود بیایند.

در مجموع شش ماموریت امسال برنامه ریزی شده بود. اکنون پس از تکمیل «تیانگونگ»، این ایستگاه دارای سه بخش است که ماژول اصلی آن دارای دو آزمایشگاه فضای بزرگ به وزن حدود ۷۰ تن است.

ماموریت شنژو ۱۴ در تاریخ پنجم ژوئن برای تکمیل ماژول مرکزی ایستگاه فضایی تیانهه(Tianhe) با موشک لانگ مارچ تو اف(Long March 2F) از مرکز پرتاب فضای جیوکوان به فضای پرتاب شد و بر ورود دو ماژول جدید در مدار زمین نظارت کرد و به تکمیل شکل شبیه به حرف انگلیسی T ایستگاه فضای تیانگونگ کمک کرد.

بخوان  هسته درونی زمین وجود دارد

چین قصد داشت تا پایان سال ۲۰۲۲ ساخت ایستگاه فضایی خود را در مداری به پایان برساند که اکنون به این مهم دست یافته است.

رسانه‌های چین گزارش دادند که خدمه زمینی، تمرینات امداد و نجات و بازیابی را در روز پنجشنبه اول دسامبر برای این فرود به پایان رساندند.

گفتنی است یک پنجره پشتیبان ۹۰ دقیقه برای این فرود در نظر گرفته شده است که معادل یک دور به دور زمین است.