فضاپیمای روسیه به زمین بازگشت

فضاپیمای باری پروگرس ام‌اس-19 که هشت ماه به ایستگاه بین‌المللی بین‌المللی مرتبط و فعالیت‌ها بود، امروز، ۲۴ اکتبر(دوم آبان) در ساعت ۰۱:۴۵ به وقت مسکو(۰۲:۱۵ بامداد به وقت تهران)، از ماژول تحقیقات پویسک جدا شده و این ایستگاه را ترک کرد.

کپسولی پروژه ام‌اس-19(Progress MS-19) روسیه از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد و به درون اقیانوس آرام افتاد.

کپسول پروگرس در تاریخ ۱۵ فوریه(۲۵ دی ماه ۱۴۰۱) حدود ۱۶۰۰ دستگاه محموله که شامل تجهیزات، سیستم‌های پشتیبانی حیات، تجهیزات درمانی و بهداشتی، لباس و غذا برای فضانوردان، سوخت برای ایستگاه، آشامیدنی و نیتروژن می‌شود را به ایستگاه فضایی تحویل می‌دهد. داد. علاوه بر این موارد شش ماهواره با این کپسول به فضا رفتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپوتنیک، آژانس فضایی روسکاسموس روسیه بامداد امروز اعلام کرد که فضاپیمای باری پروگرس ام‌اس-19 از ایستگاه‌های فضای بین‌المللی جدا شده و پس از چند ساعت در قسمتی از اقیانوس آرام که در آن کشتیرانی انجام نمی‌شود، فرود آمده است.

بدین ترتیب پروگرس درگاه اتصالی را قرار است در پرتابی در 26 اکتبر(چهارم آبان) میزبان کپسول فضایی فضایی شود را که کرد.

انتهای پیام



منبع

این کپسول پس از ورود به جو زمین و روشن شدن موتورهایش در ساعت 04:51 به وقت مسکو(05:21 به وقت تهران)، در منطقه‌ای خالی از سکنه در اقیانوس آرام جنوبی سقوط کرد.

کپسول پروگرس ام‌اس یک فضاپیمای خودکار روسی است که به طور خاص برای سرویس دهی در این ایستگاه ساخته شده است. از این کپسول برای رساندن سوخت، تجهیزات علمی، علمی، آب، غذا و سایر موارد به ایستگاه های بین المللی استفاده می شود. این کپسول نقش تنظیم ایستگاه فضایی را نیز بر عهده دارد.

بخوان  ویدئوی فضانورد اماراتی از مکه و مدینه از ایستگاه فضایی بین‌المللی