فضاپیمای “سیگنوس” امروز به “ایستگاه فضای بین‌المللی” می‌رسد

سیگنوس و پروگرس پس از تکمیل مأموریت‌های تحویل محموله خود، در جو زمین می‌سوزند، اما دراگون برای فرود ایمان در آسیا و استفاده مجدد در آینده بازمی‌گردند.

فضاپیمای ویژه “سیگنوس”(Cygnus) قرار است امروز چهارشنبه 9 نوامبر به “ایستگاه فضایی بین‌المللی”(ISS) برسد.

سیگنوس که به افتخار «سالی راید» (Sally Ride)، فضانورد معروف ناسا نامیده شده است، حدود 4.1 تن آزمایش‌های علمی و تجهیزات را به ایستگاه فضای بین‌المللی می‌برد. این محموله بیش از مقداری است که هر سیگنوس دیگری را به فضا برده است.

در حال حاضر سه فضای رباتیک مختلف، محموله‌ها را به ایستگاه فضای بین‌المللی می‌برند. این فضاپیماها، سیگنوس، کپسول “دراگون”(Dragon) شرکت “اسپیس‌ایکس” (SpaceX) و فضاپیمای “پروگرس(Progress) روسیه هستند.

پرواز سیگنوس کاملا روان نبوده است. این فضاپیما پس از بلند شدن موفق شد تنها یکی از دو آرایه خورشیدی خود را مستقر کند. گردان سیگنوس می‌گویند که فضاپیما بدون توجه به این مشکل می‌تواند به ایستگاه‌های بین‌المللی تبدیل شود را به صورت ایمن انجام دهد اما گروه‌های ماموریت با نزدیک به آزمایشگاه مداری، نشان‌هایی از مشکل را زیر نظر خواهند داشت.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، سیگنوس که یک فضای باری رباتیک ساخته شده توسط شرکت “نورثروپ گرومن” (Northop Grumman) است، روز دوشنبه هفتم نوامبر از ویرجینیا به سمت ایستگاه فضای بین‌المللی پرتاب شد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این فضاپیما امروز با استفاده از آزمایشگاه آزمایشگاهی رباتیک در حدود ساعت 5:5 صبح به وقت محلی شرقی به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد شد.

مقامات ناسا روز سه‌شنبه گفتند: نورثر گرومن برای نظارت و ارزیابی فضایپیما پیش از ورود، اتصال و نصب برنامه‌ریزی‌شده فردا در ایستگاه فضایی، از نزدیک با ناسا همکاری می‌کند. همچنین، گروه‌های مأموریت در حال برنامه‌ریزی برای بازرسی‌های بیشتر از فضاپیما هنگام نزدیک شدن و پس از اتصال هستند.

بخوان  ساخت یک شبیه‌ساز بیمار برای انجام تمرین‌های پزشکی