فضاپیمای “لوسی” فردا از نزدیکی زمین عبور می‌کند

«کورالی آدام» (Coralie Adam)، رئیس گروه ناوبری لوسی در شرکت هوافضای آمریکایی «کینتکس» (KinetX) گفت: گروه لوسی، دو مانور متفاوت را آماده کرده است. اگر گروه تشخیص دهد که لوسی در خطر برخورد با ماهواره یا یک قطعه قطعه است، ۱۲ ساعت قبل از رسیدن به نزدیکترین فاصله از زمین، فضاپیما زمان نزدیکترین فاصله را بین دو یا چهار ثانیه تغییر خواهد داد. این یک اصلاح کوچک است اما برای جلوگیری از یک مشکل احتمالاً فاجعه‌بار می‌تواند کافی باشد.

سیارک‌های تروجان، بقایای باستانی منظومه شمسی اولیه هستند که در دو دسته جمع‌آوری می‌شوند و مشتری را در مسیرش به دور خورشید هدایت می‌کنند و دنبال می‌کنند.

ساکنان نیمه غربی آمریکای شمالی با استفاده از دوربین های دوچشمی یا تلسکوپ با میدان دید وسیع می توانند بیرون آمدن لوسی از زمین را تماشا کنند. جزئیات و نمودارهای کامل توسط ناسا ارائه شده است. از آمریکای شمالی، لوسی با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست. لوسی از استرالیا نیز قابل دیدن خواهد بود.

فضاپیمای «لوسی» که مأموریت بررسی سیارک‌های «تروجان» را بر عهده دارد، فردا از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد.

“جان اسپنسر”(جان اسپنسر)، دانشمند “مؤسسه تحقیقات جنوب غربی”(SwRI) گفت: من به ویژه به خاطر چند عکس پایانی که از ماه خواهد گرفت، هیجان‌زده هستم. شماره‌های دهانه‌ها برای درک تاریخچه برخورد سیارک‌ها، یک کار مهم علمی است که لوسی انجام می‌دهد و اولین فرصتی برای تنظیم لوسی در تشخیص دهانه‌ها به واسطه مقایسه آن با رصدهای قبلی ماه توسط سایر مقامات فضایی خواهد بود.

این کار به فضاپیما امکان داد تا انرژی مداری ارزشمندی را برای سفر به سیارک‌های دوردست طی ۱۲ سال باقیمانده ماموریت خود به دست آورد. لوسی دو سال دیگر برای دومین بار نزدیک به زمین بازمی‌گردد تا از کمربند اصلی سیارک‌ها عبور کند و به سیارک “دونالدجوهانسون”(Donaldjohanson) و چهار سیارک تروجان بپردازد.

بخوان  گوشی هوشمندی با بزرگترین باتری جهان

انتهای پیام



منبع

از آنجایی که لوسی از جهت خورشید به سمت زمین پرواز خواهد کرد، قادر خواهد بود تا تصاویر را از زمین و تقریبا ماه کامل بگیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، ناسا گزارش داده است که فضاپیمای “لوسی”(Lucy) دقیقاً یک سال پس از پرتاب، در روز یکشنبه 16 اکتبر 2022، از نزدیکی زمین حرکت خواهد کرد تا از گرانش این سیاره برای حرکت به سمت سیارکهای “تروجان”(Trojan) طراح. استفاده کند.

فضاپیمای ۴۵۰ میلیون دلاری لوسی که بخشی از برنامه “دیسکاوری”(Discovery) ناسا به زمین می‌رود، جو را در ارتفاع ۳۵۰ کیلومتری از سطح زمین طی خواهد کرد. این نزدیکترین فاصله هنگام شب بر فراز اقیانوس آرام خواهد بود.

این نگرانی وجود دارد که لوسی ممکن است در این هفته، با یکی از هزاران ماهواره در مدار زمین برخورد کند.