فضای فضایی عملیاتی برای فضانوردان

در ژوئن 2021، یک تکه کوچک از فضاهای فضایی به بازوی رباتیک ایستگاه فضایی بین‌المللی کرد و به آن آسیب رسید، اما از بین نرفت. با اضافه شدن هر ساله‌های فضایی بیشتر به مدار، حوادث بیشتر رخ می‌دهند.

درخواست طرح های قانون برای مقابله با فضایی

قطعات در حال چرخش ماموریت‌های فضایی که در گذشته به فضا پرتاب شده‌اند، در اطراف اطراف زمین به دام افتاده و آینده ما را در فضاهای تهدید می‌کنند. با گذشت زمان، تعداد، جرم و مساحت این اجسام باقی مانده در فضا به طور پیوسته می‌کند که این موضوع باعث رشد در عملکرد ماهواره‌ها می‌شود.

مقابله با مشکل روزافزون‌های فضایی را یک اقدام ضروری می‌دانند و درخواست می‌کنند که این موضوع به صورت یک معاهده قانونی درآید تا از بروز مشکلات متعدد در جلوگیری از جلوگیری شود. بر اساس مقاله‌ای که به تازگی در «ساینس» (Science) منتشر شده است، مجله تحقیقاتی یک معاهده قانونی الزام‌آور است تا مطمئن شوید که مدار زمین به طور غیرقابل برگشت تحت تأثیر توسعه صنعت فضای جهانی جهانی قرار نمی‌گیرد.

انتظار می‌رود تعداد ماهواره‌های موجود در مدار زمین از 900 عدد به بیش از 60 هزار ماهواره تا سال 2009 افزایش یافته و تخمین‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر بیش از صد تریلیون قطعه از ماهواره‌های قدیمی که ردیابی نشده‌اند، به شکل آنچه «زباله‌ها» هستند، می‌شوند. فضایی» نامیده می‌شود، به دور سیاره ما در حال گردش هستند.

به گفته ناسا، در ۱۰ فوریه ۲۰۰۹، یک فضاپیمای روسیه با یک فضای تجاری تجاری ایریدیوم ایالات متحده آمریکا کار کرد که هر دو را از بین می برد و بیش از ۲۳۰۰ قطعه فضای ذخیره سازی را به مدار زمین اضافه می کند. در مارس 2021، یک موشک روسی با یک ماهواره نظامی چینی که کار می‌کرد، کرد و منهدم شد.

بخوان  عکس تلسکوپی هابل از یک کهکشان پرانرژی

شبکه نظارت فضای ایالات متحده در حال حاضر بیش از 200 قطعه فضای فضایی را ردیابی می کند که بزرگتر از توپ سافت بال هستند. به گفته موزه تاریخ طبیعی لندن این شامل حدود 3000 ماهواره از کارافتاده است که در مدار فرو می‌روند.

بله، منابع فضایی به زمین می‌افتند. بر اساس گزارش اداره ملی اقیانوسی و جوی به طور متوسط ​​هر سال بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ قطعه فضایی ردیابی شده در جو زمین سقوط می‌کند.

فضای فضایی  عملیاتی برای فضانوردان

اکنون به گفته گروهی از متخصصان بین‌المللی در فناوری ماهواره و آزمایشگاهی در اقیانوس‌ها، این نشان‌دهنده نیاز مبرم به یک توافق بین‌المللی در مورد یافتن راهی بهینه برای کنترل مدار زمین است.

وی همچنین توضیح داد که کوچکتر این قطعات، ردیابی آن‌ها را بسیار می‌کند و هرچه تعداد قطعات ایجاد می‌شود، بیشتر می‌شود.

حتی قطعات کوچک‌های فضایی نیز می‌توانند آسیب‌های باورنکردنی ایجاد کنند. این به این دلیل است که در مدار با سرعت باورنکردنی اجرا می شود و معمولاً با سرعتی بیش از ۱۵۶۰۰ مایل در ساعت (۲۵۲۰۰ کیلومتر در ساعت) حرکت می کند. اگر دو جسمی که در جهت مخالف حرکتی می‌شود، در فضایی که با آن برخورد می‌کند، حتی بیشتر می‌شود، ضربه می‌زند. این معناست که حتی اجسام به اندازه نخود نیز می‌تواند به موشک‌های خطرناک در مدار تبدیل شوند.

آیا فضاهای فضایی در زمین سقوط می کنند؟

با رشد صنعتي روي زمين، مقدارهاي فضايي در مدار افزايش مي‌يابد. در 10 مارس، گروهی از خطر بین‌المللی بین‌المللی را در مورد مشکل فزاینده‌های صداهای فضایی به درآوردن و خواستار یک معاهده الزام‌آور برای «کمک به حفاظت از مدار زمین» قبل از اینکه به عنوان جبران‌ناپذیری آلوده شود، شدند.

بخوان  این رقیب ChatGPT به شما امکان می دهد با هر کسی، مرده یا زنده صحبت کنید

باغ‌های فضای بشری به هر باغ ساختی که در مدار زمین باقی می‌ماند، اشاره دارد. این ماهواره‌های کاملاً سالم می‌شود که انرژی آن‌ها تمام شود و پس از پایان مأموریت‌هایشان در مدار رها شده‌اند و همچنین قطعات شکسته‌ای ماشین‌آلاتی که هنگام برخورد با اجسام بزرگ‌تر ایجاد می‌شوند.

در حال حاضر حاضر چقدر فضایی وجود دارد؟

دکتر ایموژن ناپر، نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه «پلیموث» (پلیموث) بریتانیا، گفت: هر فضایی می‌تواند چیزی باشد، از تکه‌های رنگ‌گرفته قطعات کوچک در اثر برخورد.

اطلاعات می‌گویند: در حال حاضر تعداد اندکی از شرکت‌ها و شروع به شروع به توجه به این موضوع شده است، اما این باید در هر کشوری که قصد استفاده از مدار زمین را دارد، مورد توجه قرار گیرد. آن‌ها می‌گویند که هر توافقی باید شامل مواردی باشد که برای تعیین مسئولیت تولید و کاربر در قبال ماهواره‌ها و فضاهای فضایی از زمان پرتاب آن‌ها باشد.

انتهای پیام



منبع

با این حال، بیشتر قطعات مداری برای ردیابی بسیار کوچک هستند. بر اساس مطالعه سایت‌ها، تخمین می‌زند که بیش از صد تریلیون قطعه فضایی را در مدار زمین وجود دارد. طبق آژانس فضایی اروپا (ESA) گفته اکثر قریب به اتفاق این تفرقه‌های ردیابی احتمالا کمتر از 0.4 اینچ (1 سانتی متر) عرض دارند.

چراهای فضای یک مشکل هستند؟

بیشتر این موضوعات کاهش می‌یابند که به اندازه‌های کوچکی که می‌شوند، می‌شوند و هرگز به زمین نمی‌رسند. اجسام بزرگ‌تری که می‌توان از جان سالم به در ببرند (مانند ماهواره‌ها) معمولاً در اقیانوس سقوط می‌کنند، اما نه همیشه. در اوت ۲۰۲۲، یک قطعه از فضاپیمای کرو دراگون اسپیس ایکس در جو سقوط کرد و در یک مزرعه پرورش گوسفند در استرالیا فرود آمد.

فضای فضایی  عملیاتی برای فضانوردان

در ادامه همه چیزهایی که باید در مورد مصرف‌های فضایی بدانیم چرا نگران هستند را گفته‌ایم.

بخوان  فضاپیمای دراگون اطلاعات جدیدی را به زمین آورد

به گزارش ایسنا، فضاهای فضایی(Space Debris) اشیای مختلف ساخته شده انسان هستند که در مدار زمین در حال گردشند، اما دیگر کارایی ها ندارند. فضای فضایی در واقع بقایای فعالیت بشر در فضا است، از قطعات سفینه‌ها گرفته شده تا قسمت‌هایی از سفینه که در مراحل مختلف ماموریت فضایی از آن جدا می‌شوند یا هر چیز دیگری که در مدار زمین رها شده و دیگر کاربردی ندارد. دفتر اداره فضایی آژانس فضایی اروپا دائماً وضعیت این شرایط را دارد که همیشه در حال تحول هستند، رصد می‌کند و هر ساله گزارشی از وضعیت فعلی محیط زیست منتشر می‌کند. هزاران تکه فضایی در مدار زمین در حال چرخش هستند که برای ماهواره‌ها، فضاپیماها و فضاها قابل توجه هستند.

فضای فضایی چیست؟

وی افزود: مدار زمین یک فضای مشترک جهانی است، به این معنی که هر ملتی می‌تواند از آن استفاده کند و از آن بهره‌برداری کند. این معناست که نباید مدیریت و حفاظت مشترک باشد.

گران‌دانی شناور به دور زمین می‌چرخد و هر سال پرتر می‌شود. مکان‌های فضای نامی است که به هزاران قطعه از ماهواره‌ها و فضاپیماهای شکسته می‌شود که مدار زمین را می‌گیرند، می‌گویند. فضاهای فضایی می‌توانند به کوچکی یک لکه یا به بزرگی یک وسیله پرتاب موشک رها شوند. به ناسا بدون توجه به اندازه، گفته‌های مداری تهدیدی قابل توجه برای فضانوردان و فضاپیماهایی هستند که در مدار زمین کار می‌کنند.

فضای فضایی  عملیاتی برای فضانوردان

فضای فضایی  عملیاتی برای فضانوردان

دکتر ناپر در ادامه توضیح داد: افزایش‌های فضایی می‌تواند به غیرقابل استفاده شود، برخی از مدارها را می‌توان استفاده کرد و ما را تا حدی محدود می‌کند که ماهواره‌هایی را که برای استفاده اجتماعی و استفاده از خود برای دسترسی به مکان استفاده می‌کنند، در مدار قرار می‌دهند. .