فناوری بازاریابی (Martech) چیست؟ 1 بیتی

برای رسیدن به این مهارت، ابتدا باید مشخص شود که ذهن انسان چطور کار میکند؟ از این به بعد فقط کافیست آن را از لیست خود انتخاب کنید و واردش شوید. این فقط به وجود لایه شبکه و بهطور کلی لایههای بالایی اشاره میکند. برقراری ارتباط اغلب در محیطهای چندعاملی رفتاری منطقی به حساب میآید. در محیطهای متوالی، تصمیمگیری فعلی میتواند روی همه تصمیمات آینده تاثیرگذار باشد. در این مطلب نمیشود از همه نام برد و به همهی بحثها و نقدها پرداخت. در ادامه به برخی از این ویژگیها اشاره میکنیم؛ اما مسلما نمیتوانیم همه آنها را عنوان کنیم. کارهایی که زمانی انجام و تکمیل آنها ساعتها طول میکشید، امروز میتوانند در چند ثانیه انجام شوند.به دلیل کاربردهای تکنولوژی، سطح استاندارد زندگی ما بالا رفته است. در اینترنتهای ثابت نسلهای قبلی، کاربران به طور متوسط تا ۸ مگابیت بر ثانیه و در موارد استثنایی حداکثر تا ۱۶ مگابیت بر ثانیه، سرعت را تجربه می کردند اما اکنون خطوط بسیار پرسرعت VDSL، میتوانند به طور متوسط تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دانلود را برای کاربر فراهم کنند. خبرنگاران برای دریافت بسته اینترنت ۲۰۰ گیگابایتی میتوانند به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کنند. هوش مصنوعی با ترکیب مقادیر زیادی از داده ها با الگوریتم های سریع ، پردازش تکراری و هوشمند کار می کند و به نرم افزار اجازه می دهد تا به طور خودکار از الگوها یا ویژگی های داده ها یاد بگیرد.

البته ممکن است برخی، این نقد را بر این تحلیلها وارد کنند که پس ماجرای توسعهی پایدار و این همه سروصدای حمایت از محیط زیست در غرب به چه معناست؟ واضح است که انتخاب عمل به این معنی است که عامل بر اساس دانشی که دارد، انتخاب کند در یک لحظه چه عملی را انجام دهد. قوانین قاعدهمند برای نتیجهگیری معتبر چه هستند؟ The Verge یکی دیگر از محبوبترین و معروفترین وبلاگهای فناوری برای دوستداران فناوری است که عمدتاً در خواندن اخبار فناوری، بررسیهای محصول و اطلاعات محصولات و غیره جالب است. تکنولوژی SPOT مایکروسافت از دیگر بلایایی بود که به جان این شرکت بزرگ افتاد. اگر این محصول تجاری شود می تواند جان بسیاری از افراد را به ویژه در میدان های جنگ نجات دهد. بر طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه تقریباً یک میلیون نفر بر اثر مسمویت با سرب جان خود را از دست میدهند. این مجموعه در فروشگاه های خود از ماشین های هوشمند به جای صندوقدار استفاده نموده است. رسانهها با داشتن قابلیتهای جدید اطلاعاتی می­توانند در این حوزه به خدمت گرفته شوند.

بخش بعدی فصل اول درس هوش مصنوعی به تاریخچه هوش مصنوعی اختصاص دارد که در ادامه به شرح آن پرداخته شده است. هوش مصنوعی شاخهای از علوم کامپیوتر است که هدف آن پاسخ مثبت به سؤال تورینگ است. ۱۳۲۹: آزمون تورینگ توسط آلن تورینگ معرفی شد. تحقیقات فیلسوفان منجر به پدید آمدن عرصه منطق شد. به لطف فناوری هوش مصنوعی، بانکها یا موسسات مالی میتوانند از سرویس احراز هویت دیجیتال برای اطمینان حاصل کردن از مطابقت اطلاعات با هویت افراد استفاده کنند. به این ترتیب میتوانند تبلیغاتی درست مناسب شما پخش کنند و پرتوهای صوتی هولوسونیک (Holosonic) میتوانند پیامهای گفتاری و موزیکال را بدون ایجاد مزاحمت برای بقیه به سمت گوشهای شما ارسال کنند. خودمختاری: یک عامل فاقد خودمختاری خواهد بود اگر به جای اتکا به ادراک خود، به دانش طراحش وابسته باشد. ایستا در برابر پویا: اگر امکان داشته باشد که محیط در حین سبک سنگین کردن عامل تغییر کند، آنگاه محیط پویا و در غیر اینصورت، ایستا خواهد بود. مشخص کردن محیط کاری با مشخصات PEAS تعیین میشود.

3. هیچ عاملی از طریق تجربه امکان یادگیری تمام ورودیهای صحیح جدول را نخواهد داشت. محیطهای قابل مشاهده کامل بیدردسر هستند، چون عامل نیازی به نگهداری هیچ حالت داخلی برای نظارت جهان نخواهد داشت. یک عامل واکنشی مبتنی بر مدل، عاملی است که از تاریخچه ادراک و حافظه داخلی برای تصمیمگیری درباره یک مدل داخلی از جهان پیرامون خود استفاده میکند. بر همین اساس کسبوکارهای مختلف برای بقا و به دست آوردن سود به ناچار میبایست با تغییرات روز همگام شده و سیستمهای مدیریتی خود را با جدیدترین تکنولوژیها سازگار کنند. به همین دلیل، استفاده از انواع مختلف سیستمهای هوشمند در پزشکی رو به افزایش است، به گونهای که امروزه تأثیر انواع سیستمهای هوشمند در پزشکی مورد مطالعه قرار گرفتهاست. در رویکرد تفکر انسانی، ماشین به گونهای برنامهریزی میشود که مانند انسان فکر کند.

بخوان  این ربات فروشگاهی با دقت قفسهها را شارژ میکند [تماشا کنید] 1 بیتی

اپلیکیشنهایی که باHTML5 طراحی میشوند٬ در هر سیستمعاملی پشتیبانی خواهند شد. ۱۳۴۴: اولین ربات گفتگو (چتبات) به نام الایزا (Eliza) اختراع شد. محیط های آموزشی از منظر ساختن گرایی متمرکز بر نیازهای فراگیر است به طوری که فراگیر به طور فعال در فرآیند یادگیری درگیر شده و این امر منجر به جذب اطلاعات جدید توسط آنان می شود. مجموعه دورههای آموزشی هوش مصنوعی فرادرس شامل ۲۸ عنوان آموزشی مختلف و در مجموع دارای ۲۷۷ ساعت محتوای ویدئویی است. مرکز تست هوش دکتر صابر با انجام تست های تخصصی هوش و تعیین نقاط قوت و نقص کودکان و طراحی برنامه های مختلف درمانی به کمک هوش مصنوعی توانسته است به بهترین نتیجه درمانی در پیشرفت کودکان با نیازهای ویژه دست یابند.

اینستاگرام میتواند ابزار خوبی برای اطلاع رسانی، تبلیغات، فروش و راه ارتباطی مناسبی با مشتریان باشند. فناوری بازاریابی تنها به معنای استفاده مستقیم از فناوری نیست و میتوان فعالیتهای زیادی را با کمک تکنولوژی به صورت خودکار درآورد و یا میتوان سرعت رسیدن به اهداف بازاریابی و تبلیغات، از جمله فروش را افزایش داد. بهترین چیز این است که اگر عاشق اندروید هستید، پس این وب سایت اخبار و راهنماهای مربوط به اندروید را نیز در وب سایت منتشر می کند. وقتی نگران هستید که اتفاق بدی افتاده باشد، پاسخ های آنها، نا امید کننده تر می شوند. قانون شرط-عمل: وقتی پردازشهایی در حسگرهای ورودی برای تعیین حالت اتفاق میافتند، یک اتصال مقرر در برنامه عامل برای عمل متناظر آن فعال میشود. 2. تفاوت زیادی میان حل کردن یک مسئله از نظر اصولی و حل کردن آن در عمل وجود دارد. بر خلاف سادگی مشهودی که در بیان کردن یک مسئله وجود دارد، هنگام سعی در حل مسئله، مشکلات گوناگونی پدید میآیند. منطق فازی روشی در محاسبات است که بر خلاف منطق رایج بولینی (۰ یا ۱)، بر مبنای درجهٔ درستی بنا شده است.

یک سیستم در صورتی عاقل یا منطقی شناخته میشود که بر اساس آنچه میداند، «کار درست» را انجام دهد. در فصل دوم درس هوش مصنوعی ، پیرامون ذات عاملها، بینقص یا دارای نقص، گوناگونی محیطها و انوع عاملهای مختلف بحث شده است. تاریخچه هوش مصنوعی در کتاب راسل و نورویگ به ترتیب در بازههای زمانی مختلف در زیربخشهایی ارائه شده است. ترجمه ماشینی: برنامهای که از یک مدل آماری و از مثالهای ترجمه شده یک زبان به زبان دیگر، برای ترجمه خودکار متن استفاده میکند. در بخش مربوط به Name، متن MCI-Internet را تایپ کنید. همهچیزدانی: باید به تفاوت داشتن عقلانیت و همهچیزدانی (Omniscience) توجه کرد. در این فصل مشخص خواهد شد که مفهوم عقلانیت میتواند به طیف وسیعتری از عاملهایی اختصاص داده شود که در هر محیط قابل تصوری فعالیت میکنند. مشخص کردن معیار عملکرد، محیط و حسگرها و اهرمهای عامل همگی تحت بخشهایی از مشخص کردن محیط کاری به حساب میآیند.

هک کردن مغز در واقع به فعالیتی اطلاق میشود که در آن سیگنالهای مغزی را میتوان کنترل کرد تا ضمن دستکاری آنها قادر بود تا به بهبود وضعیت سلامت افراد کمک کرد. آنها ادراکهای دریافتی را به عنوان ورودی از حسگرها میپذیرند و یک عمل را به اهرمها باز میگردانند. عنصر کمی به مفهوم توسعه کمی سطحی از عملکرد مورد انتظار است که به صورت عدد و رقم بیان میشود. انتظار میرود عاملهای کامپیوتری کاری بیش از برنامههای کامپیوتری انجام دهند. مشاور کامپیوتری HAL در فیلم ادیسه فضایی 2001 در واقع یک ASI است. فیلم آموزش هوش مصنوعی – مقدماتی: طول مدت این دوره 4 ساعت و ۳4 دقیقه و مدرس آن دکتر محمد صبری است. اگر محیط ناشناخته باشد، عامل باید نحوه کارکرد آن را یاد بگیرد تا بتواند تصمیمهای مناسبی اتخاذ کند. اکنون نوبت به آموزش نحوه کارکرد درونی یک عامل فرا رسیده است.

بخوان  قوی دلایل برای اجتناب هوش مصنوعی

امروز همه چیز یک جزء مجزا است که روی سخت افزار متعارف کار میکند و اینجا ما این ظرفیت را داریم که محاسبات را درون حسگر با استفاده از یک دستگاه روی یک پلتفرم کوچک انجام دهیم. اگر برای هر الگوریتمی یک هدف تعیین شود و این انتظار از ماشین وجود داشته باشد که از طریق آزمون و خطا به آن هدف دست یابد، آنگاه به این کار یادگیری تقویتی (Reinforcment Learning) گفته میشود. مثلاً در یادگیری نظارت نشده، دادههای مربوط به اجرام آسمانی در جهان هستی به ماشین خورانده میشوند و این انتظار از ماشین وجود دارد که به تنهایی الگوهایی را در دادهها بیابد. 2. نیاز به اطلاعاتی وجود دارد درباره اینکه چگونه اعمال انجام شده توسط عامل جهان را تحت تاثیر قرار میدهند؟ حوزه تجاری بعدی تنسنت، صنعت بازی های آنلاین بود که در این زمینه نیز به موفقیت های چشمگیری دست یافت. هوش مصنوعی میتواند از طریق یادگیری عمیق (Deep Learning) کارهایی در حوزه پزشکی انجام دهد. در درس هوش مصنوعی ، نقش یادگیری در گسترش دسترسی طراح به محیطهای ناشناخته شرح داده میشود. در بخش بعدی فصل دوم، به مفهوم عقلانیت (منطق) پرداخته شده است. در ادامه فصل دوم درس هوش مصنوعی ، چهار نوع برنامه عامل سادهای شرح داده شدهاند که تقریباً اصول اساسی همه سیستمهای هوشمند را در بر میگیرند.

شبکههای دیگری به نام «شبکههای مولد تخاصمی» (Generative Adversarial Network | GAN) وجود دارند که در این حوزه استفاده میشوند و از یادگیری عمیق نیز پیچیدهتر هستند. 2. عامل منطقی با پیشرفت و توسعه علمی نسبت به رویکردهای مبتنی بر رفتار انسانی یا تفکر انسانی سازگاری بیشتری دارد. در فصل اول، مفهوم «عاملهای منطقی» به عنوان رویکرد محوری درس هوش مصنوعی تعیین شد، حال در فصل دوم، بر این فرضیه تاکید بیشتری شده است. به این ترتیب، فصل اول درس هوش مصنوعی در اینجا به پایان میرسد. آیفونی که قادر به تشخیص اعضای خانه است یا تلویزیونی که نور صفحه نمایش دلخواه را با تعداد افراد تنظیم میکند، همه و همه کاربردهای هوش مصنوعی هستند.

در ادامه فصل اول درس هوش مصنوعی به شرح فهرستی از تاریخچه هوش مصنوعی پرداخته شده است. بهتر است در بخش پایانی فصل اول درس هوش مصنوعی ، خلاصه این فصل ارائه شود. این مقاله در ادامه مقاله قبلی (اینترنت ماهواره ای SpaceX – قسمت سوم) که بخش پایانی این موضوع است. مقاله تورینگ با عنوان “محاسبات ماشین و هوش” و به دنبال آن آزمایش تورینگ هدف اصلی و چشم انداز هوش مصنوعی را تعیین کرد. در قرن فراهوشمند، تکنولوژی عنصر اصلی زندگی انسانی را تشکیل خواهد داد و به انسانها کمک خواهد کرد مستقل از یکدیگر زندگی کنند. محور اصلی درس هوش مصنوعی مفهوم «عامل هوشمند» یا «کارگزار هوشمند» است که در انگلیسی به آن «Intelligent Agent» گفته میشود. در نتیجه، آن الزاما استاندارد های مشترک پیش بینی همه چیز بیشتر است، جهانی برای همه چیز با هر جریان که رویکردی از بالا به پایین استاندارد ها داشته باشد ممکن و میسر نیست انجام آن احتیاج به استاندارد ها داشته باشد ممکن و میسر نیست. هر نوع از برنامههای عامل فوق، اجزا خاصی را به روشهای خاصی برای تولید اعمال با هم ترکیب میکنند.

بخش بعدی فصل دوم درس هوش مصنوعی مربوط به ساختار عامل است که در ادامه شرح داده شده است. مثالی از جدول تابع عامل برای دنیای جاروبرقی در ابتدای فصل دوم ارائه شده است. رویکرد مبتنی بر جدول به هیچ وجه رویکرد مناسبی نیست و در عمل منجر به شکست خواهد شد. به عنوان مثال، وقتی از دادههای مشتریان برای تخصیص آنها به یک گروه خاص (مثل بزرگسالان جوان) استفاده شود، آنگاه عملیات دستهبندی انجام شده است. به هنگام بررسی این سوال که اینترنت ماهواره ای چیست به شرکتها و پروژههای مختلفی میرسیم که معروفترین آنها «استارلینک» (Starlink) است. در همان سال، Google Now ،Siri و Cortana تبدیل به جریان اصلی شدند. چالش اصلی برای AI یافتن نحوه ایجاد برنامههایی است که به جای یک جدول بسیار بزرگ، تا حد امکان از یک برنامه نسبتاً کوچک برای تولید رفتار معقول استفاده کند.

بخوان  رشته رادیولوژیتکنولوژی پرتوشناسی: بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر فسفر | 1biti

بر اساس گزارشهای کاربران فضای مجازی و برخی رسانههای ایران سرعت اینترنت در این کشور هر روز کندتر سایت 1biti میشود. یک عامل به هر چیزی گفته میشود که بتواند از طریق حسگرها درکی از محیط داشته باشد و به وسیله اهرُمها (Actuator) در داخل محیط عمل انجام دهد. در نهایت، بخش آخر این فصل، به شرح انواع روشهایی اختصاص دارد که در آنها خود اجزا میتوانند در داخل عامل نمایش داده شوند. برای استفاده از GPRS دقیقا مثه ۳G یا باید سیم کارت رو تو تبلت یا موبایل تون نصب کنید یا اینکه یه مودم GPRS بخرید و سیم کارت رو داخل مودم GPRS نصب کنید . بازنمایی دانش: برای ذخیره کردن آنچه میداند یا میشنود. 4. حتی اگر محیط برای تولید جدولی با اندازه معقول به میزان کافی ساده باشد، طراح همچنان راهنمایی برای نحوه پر کردن ورودیهای جدول نخواهد داشت. حافظه داخلی به این عاملها امکان میدهد تا بخشی از تاریخچه مسیریابی خود را ذخیره کنند و سپس حتی وقتی همه آنچه باید بدانند به طور مستقیم قابل مشاهده نیست، از آن تاریخچه نیمه انتزاعی برای کمک به فهم چیزهایی راجع به محیط فعلی خود استفاده کنند. برای اکثر عاملها، این جدول بسیار بزرگ یا حتی بینهایت خواهد بود.

برای هر توالی ادراک، یک عامل منطقی باید عملی را انتخاب کند که بر اساس شواهد فراهم شده به وسیله توالی ادراک و دانش درونی عامل، معیار عملکرد بیشینه داشته باشد. تابع عامل هر توالی ادراک معین را به یک عمل نگاشت میکند. از نظر مفهومی، یعنی هر ورودی در جدول تابع عامل به درستی پر شده است. برنامه فوق، جدول تابع عامل جاروبرقی را پیادهسازی میکند که پیشتر شرح داده شد. 2. طراح زمان کافی برای ایجاد جدول نخواهد داشت. یک رویکرد عمومیتر این است که ابتدا یک مفسر با کاربرد عمومی برای قوانین شرط-عمل طراحی و سپس، نسبت به ایجاد مجموعه قوانینی برای محیطهای کاری خاص اقدام شود. یعنی انسان ها برای تسلط داشتن به محیط اطراف و زندگی راحت تر نیاز به فناوری و تکنولوژی دارند. بر این أساس جزء علل بوجود آورندهی واقعیت وجودی تکنولوژی جدید غرب، فلسفه غربی زندگی بوده است. آیا هدف مدلسازی انسان است یا کار بر اساس یک استاندارد آرمانی؟ یک عامل نرمافزاری، ربات نرمافزاری یا سافتبات، در دامنههای غنی و نامحدود کاربرد دارد. تشخیص گفتار: برای کاربرد تشخیص گفتار، یک سیستم خودکار تشخیص صدا و مدیریت گفتگو برای بخش پاسخگویی تلفنی فروش بلیت شرکت هواپیمایی United Airlines مثال زده شده است.

در علوم کامپیوتر و رشتههای مربوطه، شبکههای عصبی مصنوعی مدلهایی الهامگرفته شده از سیستم عصبی مرکزی حیوانات (به ویژه مغز) هستند که توانایی یادگیری دستگاه و تشخیص الگو را دارند. دانشمندان پیش بینی می کنند که در آینده ای نزدیک به کمک همین تکنولوژی بتوان اعضای بدن هر بیماری که نیازمند است را ساخت و به این ترتیب جان میلیون ها بیمار را در جهان نجات داد. باید امکان تولید جملات قابل درک به زبان طبیعی وجود داشته باشد تا بتوان در یک جامعه پیچیده دوام آورد. تا از این قواعد برای ساخت عاملها و سیستمهای موفقی استفاده شود که بتوان آنها را هوشمند نامید. آنها اذعان کردهاند که دستیابی به موفقیت در زمینه دیجیتال در گروهی که امکان توسعه فرهنگ به تنهایی دارند، آسان تر از تلاش برای یکسان سازی است.