قایقی که بی‌ام‌و با همکاری آهنگساز معروف است!

این خودروساز آلمانی با ترکیبی خیره کننده از مهارت طراحی و فناوری پیشرفته، از جدیدترین محصول خود که یک آب‌سُر(حیدروفویل) الکتریکی به نام آیکن (Icon) است، رونمایی کرده است.

انتهای پیام



منبع

طراحی مثلث‌گونه از قسمت دماغه به سمت عقب، ورودی بزرگی به عرض 4.5 متر به اتاقک این قایق می‌کند، فضایی مجل که با شیشه‌ها از کف تا سقف پوشانده شده است.

قایقی که بی‌ام‌و با همکاری آهنگساز معروف است!

«آیکون» با طراحی شیک خود وعده می‌دهد که هم علاقه‌مندان به آب و هم افراد مشهور را مجذوب خود می‌کنند.

شerکt bی‌amahev umی‌گwیd ، hemahn‌طwr کhehdrwhahl barقی آیکwhn آebehaی کnthane کnthane کnt زیnt زیnt زیnt زیnt زیnt زیnthnt myhnhdhnahdhahdhe ش ​​kehdhdhdی ی ی inuآwrی w wh کarah ، آmemیخthe ba thememel amemی‌کnd.

طراحی اتاقک آیکن به گونه‌ای است که نور طبیعی را از پنجره‌ها به داخل سرازیر می‌کند، در حالی که صندلی‌های آن ۳۶۰ درجه می‌چرخند تا بتوان از همه زوایا مناظر را تماشا کرد.

قایقی که بی‌ام‌و با همکاری آهنگساز معروف است!

به گفته بیام‌و، طراحی بیرونی آیکن با پنجره‌های وسیعی که مناظر پانوراما را ارائه می‌دهند، تجربه یک قایق سواری عالی را به شکل دیجیتال می‌زند.

آب‌سُر (هیدروفویل) شناوری تندرو است که برای رسیدن به سرعت با استفاده از بالاها یا تیغه‌هایی که از زیر آن می‌آید، بدنه‌اش از سطح آب بلند می‌شود. زمانی که این قایق به سرعت می‌رسد و کافی برای بلند شدن از سطح آب وجود داشته باشد، قایق به حالت باله‌ران (foilborne) درمی‌آید، یعنی بدنه قایق از آب جدا می‌شود و قایق بر روی باله‌هایش حرکت می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، شرکت بیام که در سال ۱۹۱۶ تبدیل شد، خود را به عنوان یکی از برندهای خودروی خودرو در جهان تثبیت کرده است که به ساخت وسایل نقلیه ممتاز با فناوری پیشرفته و طراحی نوآورانه پیش می‌رود.

بخوان  آرزوی عجیب زن سالخورده که توسط پلیس برآورده شد!

معماری آیکن با الهام از عناصر یک هواپیما، در عین حال شبیه به یک قایق سنتی به نظر می‌رسد. این قایق لوکس دارای یک نشیمن شیشه‌ای بزرگ است که بین بدنه سبز رنگ و سقف آن قرار گرفته است.

قایقی که بی‌ام‌و با همکاری آهنگساز معروف است!

برای هدایت این قایق لوکس نیز یک مرکز فرماندهی دیجیتال پیشرفته جایگزین یک فرمان دریایی سنتی است.

شرکت بیام‌و با شروع جشنواره فیلم کن از هیدروفویل برقی لوکس خود به نام «آیکون» رونمایی کرده است.

قایقی که بی‌ام‌و با همکاری آهنگساز معروف است!

یک نمایشگر لمسی بزرگ ۳۲ اینچی که روی سیستم عامل BMW ۸ اجرا می‌شود، کنترل‌های بصری و مشتق شده از خودروهای این شرکت را می‌دهد. ارائه اطلاعات به صورت دیجیتالی و دریافت دستورات صوتی نیز در جاده بودن را در حالی که سوار بر یکی از خودروهای برقی بیام‌و هستید، القا می‌کند.

گفتنی است که مدل شش باتری BMW با ظرفیت کلی ۲۴۰ کیلووات‌ساعت انرژی، آیکن را تامین می‌کند.

قرارگیری متقارن باله عقب بلند و بدنه، تمایز فریبنده را در برابر عدم تقارن مسحورکننده وسط آن ایجاد می‌کند.

این قایق متمایز که با همکاری گروه طراحی شرکت بی‌ام‌و و یک شرکت قایق‌ساز آلمانی به نام تاید(TYDE) و همچنین هانس زیمر، آهنگساز برنده جایزه اسکار ساخته شده است، از قلمرو تخیل بیرون آمده و اولین حضور خود را در زندگی واقعی در هفتاد و هفتاد ساخته است. ششمین جشنواره فیلم کن رقم میزند.

هانس زیمر آهنگساز فیلم‌های مهم و تماشاگرپسندی مانند شیر شاه، اینتراستلار و اینسپشن است.

قایقی که بی‌ام‌و با همکاری آهنگساز معروف است!

همراه با هیدروفویل‌های کهنده اصطکاک و دو صد کیلوواتی، آیکن ۱۴ متری می‌تواند تا ۹۳ کیلومتر را با هر بار شارژ کامل طی کند و به سرعت ۳۰ گره (۵۶ کیلومتر در ساعت) و در سرعت ۲۴ گره (۴۴ کیلومتر در ساعت) برسد. در حالت کروز قرار گیرد.

بخوان  گرم کردن آب استخر با سرورهای یک مرکز داده کوچک

علاوه بر تمام این ویژگی‌هایی که گفته شد، هانس زیمر آهنگساز مشهوری است که سابقه‌های طولانی در همکاری با بی‌ام‌و دارد، یک موسیقی متن را برای سفر با آیکون ساخته است که می‌توان از طریق سیستم Dolby Atmos از آن در طول دریانوردی خود لذت برد.