قدرت‌نمایی «هابل» به «جیمز وب»!

انتهای پیام



منبع

این تصویر جدید زیبای ستاره‌های کروی را با بسیار نسبت به تصویر قبلی نشان می‌دهد و تعداد زیادی از ستاره‌های سرخ و پیر را نشان می‌دهد که توسط گرانش متقابل‌شان به هم مرتبط هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، تلسکوپ فضایی “جیمز وب” در حال حاضر درک آن را از نزدیکترین نقاط جهان مری می‌کند، تلسکوپ فضایی “هابل” نیز هست که در تصویری که از خوشه “ترزان ۱” (Terzan ۱) نشان می‌دهد، منسوخ نشده است. است.

آژانس فضایی اروپا اشاره کرد که خوشه‌های ستاره‌ای کروی مانند “ترزان ۱” منبع محلی محلی از پرتوی ایکس هستند. می‌گویند: احتمالاً این پرتوهای ایکس از سیستم‌های ستاره‌ای دوتایی می‌آیند که دارای یک ستاره نوترونی متراکم و یک ستاره معمولی هستند.

آژانس فضای اروپا در بیانیه‌ای در سال ۲۰۱۵ درباره عکس قدیمی‌تر نوشتند: سن استارگان در این خوشه ستاره‌ای کروی به ما می‌گوید که در مراحل اولیه شکل‌گیری کهکشان‌ها شکل گرفته‌اند. مطالعه آنها همچنین می تواند به ما در درک چگونگی شکل گیری کهکشان ها کمک کند.

این عکس در تاریخ 10 اکتبر توسط ناسا و آژانس فضای اروپا(ESA) که به طور مشترک این ماموریت را انجام می‌دهد منتشر شده است، یک خوشه ستاره‌ای کروی را نشان می‌دهد که در فاصله 22 هزار سال نوری از زمین قرار دارد و پالت رنگی دارد. شگفت انگیزی از ستارگان با رنگ های مختلف را با نمایان شدن قابل توجه نشان می دهد.

تلسکوپ فضایی هابل یک تصویر جدید و دیدنی را به نمایش گذاشته است که گویی می‌خواهد نشان دهد که بلند می‌شود!

بخوان  دوچرخه‌هایی که به آسمان می‌رود!

خوشه‌های ستاره‌ای کروی معمولاً مجموعه‌ای از حدود صد هزار ستاره به شکل تقریباً کروی هستند. این ستارگان به قدری نزدیک در کنار هم قرار گرفته‌اند که فاصله‌ای بین هر دو ستاره منفرد است، فاصله‌ای که تقریباً معادل یک چهارم فاصله بین خورشید و نزدیک‌ترین ستاره همسایه آن موسوم به پروکسیما قنطورس است.

طبق بیانیه آژانس فضایی اروپا، عکس سال ۲۰۱۵ با استفاده از «دوربین سیاره‌ای میدان عریض ۲» هابل ساخته شده بود، دوربینی که تا سال ۲۰۰۹ کار می‌کرد. این ابزار وضوح بسیار پایین‌تری نسبت به «دوربین میدان عریض ۳» در حال حاضر این تلسکوپی فضایی داشت. فضانوردان این دوربین جدید را در آخرین ماموریت خدمات هابل روی آن نصب کردند.

ستاره نوترونی بقایای بسیار چگالی است که در اثر انفجار ستاره‌ای که سوخت آن تمام می‌شود، باقی می‌ماند. ستاره نوترونی مواد ستاره همراه را می‌کشد و باعث انفجار پرتوی ایکس می‌شود.

برخی، این خوشه‌ها خانه‌ای برخی از قدیمی‌ترین ستارگان در کهکشان ما هستند که در تصویر هابل قرمز، به نظر می‌رسند، در حالی که ستاره‌های آبی‌تر در عکس، ستارگان جوان‌تری در پیش‌زمینه هستند که بخشی از این خوشه‌ها، به زیبایی این تصویر می‌افزایند.

معلوم است که چه تعداد سیاه‌چاله با ستاره‌های جرم‌ای یا متوسط ​​در داخل خوشه‌های ستاره‌های کروی مانند “ترزان ۱” کمین کرده‌اند. از آنجایی که سیاهچاله غیرممکن است، آنها را به جای تابش نور، جذب می کنند و بهترین راه را برای یک تلسکوپ به منظور تشخیص آنها، مشاهده گرانشی آنها بر روی ستاره های اطراف که متأسفانه هستند این کار را در یک خوشه ستاره های کروی به دلیل چگالی انجام می دهند. ستارگان آن بسیار مشکل است.

بخوان  مایکروسافت روش جدیدی برای مرور وب با Edge در نظر گرفته است

این تصویر اولین تلسکوپ فضایی هابل از خوشه “ترزان ۱” نیست. ناسا تصویر قبلی آن را در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد.