قطار شایعات قابلیت‌های آیفون ۱۵ روی ریل تند

منبع:mashable



منبع

هنوز برای شایعات آیفون ۱۵ خیلی زود است، برخی از شایعات هرگز محقق نمی‌شوند و اغلب آن‌ها ویژگی‌های کلیدی را کاملا از دست می‌دهند. به عنوان مثال هیچ یک از شایعات آیفون ۱۴، اعلام Dynamic Island را که مهمترین ویژگی جدید آیفون ۱۴ پرو است، پیش بینی نمی‌کرد. مثل همیشه زمانی که اپل دستگاه‌های واقعی را عرضه می‌کند، مطمئنا می‌دانیم که احتمالا تا سپتامبر ۲۰۲۳ اتفاق نخواهد افتاد.


گورمن هیچ یک از ویژگی‌های جدید آیفون ۱۵ را به اشتراک نمی‌گذارد، هرچند گفت که انتظار دارد اپل در مقایسه با آنچه در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ دیده‌ایم، «تغییرات بزرگ‌تری» در دستگاه‌ها ایجاد کند.

اپل در مراسم معرفی آیفون خود در ماه سپتامبر، یک کار جالب انجام داد: به سختی آیفون ۱۴ «معمولی» را ارتقا داد، اما تغییرات بزرگی در آیفون ۱۴ پرو ایجاد کرد. دو خط دستگاه که زمانی کاملا مشابه بودند، اکنون از نظر طراحی و ویژگی‌ها واقعا از هم جدا شده‌اند.

بیشتر بخوانید


سخت است بگوییم که آیا این تغییر نام تجاری برای بزرگترین مدل «Pro» به این معنی است که بیشترین ارتقاء را نیز خواهد داشت یا خیر. امسال، اپل نسخه ۶.۷ اینچی آیفون ۱۴، ۶.۱ اینچی را روانه بازار کرد و آن را آیفون ۱۴ پلاس نامید، بدون اینکه ویژگی‌های اضافی بیشتری به آن بدهد، از سوی دیگر، اپل واچ اولترا بسیار متفاوت و بسیار پیشرفته‌تر از اپل واچ سری ۸ معمولی است.

شایعه دیگری که از سوی تحلیلگر صفحه نمایش راس یانگ منتشر شده است، می‌گوید که آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس مانند مدل‌های آیفون ۱۵ پرو (و اولترا؟) به سبک جزیره دینامیک بریدگی خواهند داشت. یانگ افزود مدل‌های معمولی آیفون ۱۵ بعید به نظر می‌رسد که نمایشگر ۱۲۰ هرتزی داشته باشند، زیرا زنجیره تامین احتمالا قادر به پشتیبانی از آن نخواهد بود.

بخوان  حق اختراع اپل ویژن پرو برخی از کاربردهای کمتر ترسناک را برای نمایشگر خارجی خود نشان می دهد

حتی با وجود اینکه یک سال دیگر عرضه می‌شود، شایعات دیگری در مورد خط تولید آیفون ۱۵ آینده وجود دارد. گورمن پیش‌بینی می‌کند که مدل‌های جدید به جای پورت لایتنینگ با USB-C عرضه می‌شوند، این تغییر قابل درک با توجه به درخواست اتحادیه اروپا از همه سازندگان تلفن است.

این تنوع در میان مدل‌های آیفون عرضه‌شده در همان سال ممکن است در سال ۲۰۲۳ حتی بزرگ‌تر شود. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل قصد دارد بزرگ‌ترین گوشی جدید خود را به جای آیفون ۱۵ پرو مکس معمولی، آیفون ۱۵ اولترا بخواند و نام گوشی جدید را تکرار کند.