قوی‌ترین موشک جهان پس از ۳ سال دوباره پرتاب شد

ماموریت USSF-44، چهارمین پرتاب کلی فالکون هوی و اولین پرتاب آن از ژوئن ۲۰۱۹ است. این سرعت پایین پرواز کاملاً در تضاد با برنامه کاری فالکون۹ است که امسال به طور میانگین، بیش از یک بار در هفته پرواز کرده است. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق پرتاب‌های فالکون۹ از تقویت‌کننده‌های پیش از پرواز استفاده‌شده، فالکون هوی در سه مرحله کاملاً جدید راه‌اندازی شد.

«کیت تایس» (Kate Tice)، مدیر سیستم‌های کیفی شرکت اسپیس ایکس، در پخش زنده پرتاب گفت: ما هر دو تقویت‌کننده جانبی فالکون هوی را با موفقیت در منطقه فرود ۱ و منطقه فرود ۲ فرود آورده‌ایم. چه منظره باورنکردنی است. با استفاده از این دو تقویت کننده جانبی، این رویداد، ۱ و ۵۰ و پنجاه و یکمین فرودهای موفقیت آمیز یک موشک کلاس مداری را رقم زد.

ماموریت STP-2، ماموریتی برای ارتش آمریکا بود و فالکون هوی، شرایط لازم برای حمل محموله های نیروی هوایی و فضای دارا بود و به مرحله دوم و راه اندازی مجدد نیاز داشت. موفقیت STP-2، راه را برای پرتاب USSF-44 هموار کرد.

حدود چهار دقیقه پس از پرتاب، تقویت‌کننده مرکزی فالکون هوی از قسمت بالای آن جدا شد و فرود خود را به سوی اقیانوس اطلس آغاز کرد. مرحله اول در همین حال، موتور مرلین خود را روشن کرد تا ماهواره‌ها را به مدار بالاتری رساند. اندکی پس از آن، دو قطعه‌ای که از محموله‌های USSF-44 محافظت می‌کنند، می‌شوند و دوباره وارد زمین می‌شوند را به جو شروع کردند. اسپیس ایکس قصد داشت هر دوی آنها را برای استفاده مجدد در آینده بازیابی کند.

بخوان  ارتباط با فرودگر ماه ژاپن دوباره متوقف شد

قوی‌ترین موشک جهان پس از ۳ سال دوباره پرتاب شد

قوی‌ترین موشک جهان پس از ۳ سال دوباره پرتاب شد

فالکون هوی طی اولین حضور خود در فوریه ۲۰۱۸، “تسلا رودستر”(Tesla Roadster) قرمز گیلاسی اسپیس ایکس را با مانکنی به نام “استارمن”(Starman) که روی صندلی بسته شده بود و همان لباس پرواز اسپیس ایکس را که فضانوردان بود. کپسول «دراگون» (اژدها) پوشیده بودند، به تن داشت، به فضای بین سیاره‌ای پرتاب کرد. فالکون هوی دوباره در آوریل ۲۰۱۹ پرواز کرد و ماهواره بزرگ “Arabsat-6A” را پرتاب کرد و سپس، دوباره در ژوئن ۲۰۱۹ برای ماموریتی به نام “STP-2” پرتاب شد.

ماموریت های گذشته فالکون هوی تلاش کرده و تا تقویت کننده مرکزی را روی یکی از سکوهای فرود شناور بدون سرنشین اسپیس ایکس در اقیانوس اطلس فرود بیاورد. با وجود این، الزامات مربوط به مواد و مدارک محموله‌های USSF-44 ایجاب می‌کند که باعث تقویت‌کننده‌های فرود می‌شود و در آینده صرفاً نظر می‌دهد تا سوخت را برای قرار دادن مستقیم در مدار زمین‌ایستا در حدود ۳۵۴۰۰ کیلومتری بالای زمین اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، موشک “فالکون هوی”(Falcon Heavy) شرکت “اسپیس ایکس”(SpaceX) که از سه تقویت کننده مرحله اول موشک “فالکون9″(Falcon 9) این شرکت تشکیل شده است، از سکوی پرتاب “39A” در “مرکز فضای کندی”( KSC) ناسا در میان مه غلیظ بلند شد. فالکون هوی طی ماموریت موسوم به «USSF-44»، مجموعه محموله طبقه‌بندی‌شده را برای «نیروی فضایی آمریکا» (USSF) به مدار زمین‌ایستا برد.

به گزارش ماهانه محموله های USSF-44، تعداد دقیق و مدت زمان روشن شدن موتور مرحله مورد نیاز برای رساندن آنها به مقصد دوم ناشناخته است. با وجود این، ماموریت‌های پیشین فالکون هوی در مورد اینکه چقدر ممکن است مورد نیاز باشد، تا حدودی می‌شود.

بخوان  لباس‌های فضایی فضانوردان ناسا از دهه ۱۹۶۰

قوی‌ترین موشک جهان پس از ۳ سال دوباره پرتاب شد

انتهای پیام



منبع

قوی‌ترین موشک جهان که در حال حاضر در حال حاضر در حال عملیات است، برای اولین بار در بیش از سه سال گذشته پرواز کرد.

هشت دقیقه پس از پرتاب، دو تقویت کننده جانبی فالکون هوی، کار خود را آغاز کردند. این دو تقویت‌کننده حدود ۳۰ ثانیه بعد، با موفقیت در مناطق فرود ۱ و ۲ اسپیس ایکس در ایستگاه ایستگاه فضایی کیپ کاناورال که در مجاورت مرکز فضای کندی است، فرود آمدند.

زمانی که شمارش معکوس به صفر رسید، تمام ۲۷ موتور «مرلین»(Merlin) مرحله نخست فالکون هوی با ۶۴ تن نیروی رانش روشن شدند تا موشک بزرگ را از روی سکوی پرتاب بلند کنند. حدود 2.5 دقیقه پس از بلند شدن، دو تقویت کننده جانبی پرتابگر از آن جدا شدند تا پرواز خود را به “کیپ کاناورال” (Cape Canaveral) آغاز کنند.