قیمت احتمالی هدست AR/VR اپل مشخص شد

مینگ چی کو، تحلیلگر ثابت اپل، اخیرا در مطلبی نوشت که اپل تنها کمتر از ۱.۵ میلیون دستگاه از نسل اول هدست AR/VR خود را در سال آینده عرضه خواهد کرد.

هدست AR/VR اپل

بیشتر بخوانید




منبع در حالی که فضا اکنون تحت تسلط دستگاه‌های واقعیت مجازی ارزان‌تر مانند متا کوئست ۲ (اکنون ۱۰۰ دلار گران‌تر) است چنین قیمت بالایی در عرضه VR اپل می‌تواند بسیار عجیب باشد البته قیمت‌های مطرح شده در حد شایعه است و هنوز اطلاعات رسمی دقیقی منتشر نشده است. باید اشاره کرد که تحلیلگران تخمین زده اند هدست Quest ۲ طی دو سال پس از عرضه، نزدیک به ۱۵ میلیون دستگاه فروخته است.


به گزارش gizmodo، این هدست جدید می‌تواند در ژانویه ۲۰۲۳ وارد بازار شود و به نظر می‌رسد قیمت آن ۲ هزار دلار باشد که این رقم هدست اپل را به یکی از گران‌ترین هدست‌های موجود در بازار تبدیل می‌کند. این موضوع باعث می‌شود که این دستگاه فقط متخصصان صنعت مورد استفاده قرار گیرد. این در حالی است که تعداد معدودی از گزارشات قیمت نهایی هدست اپل را نزدیک به ۳ هزار دلار تخمین می‌زنند.

گمانه زنی‌های متعدد در ارتباط با هدست اپل به این دلیل است که اپل اطلاعاتی از هدست خود بیرون نمی‌دهد همچنین عرضه این محصول نیز چندین بار به تعویق افتاده است. گزارش‌های گذشته حاکی از آن است که هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای مشخصاتی شبیه M۱ MacBook Pro خواهد بود، اما در کل بسیار سبک خواهد بود. حدس زده می‌شود که اپل بر روی هدست‌های محدود و گران قیمت تمرکز کرده است تا رفتار بازار را مشاهده کند به عبارتی ببیند که تقاضای بازار برای این دستگاه‌های واقعیت مجازی به چه صورت است.

بخوان  یافتن و پردازش داده‌های ذخیره شده روی دیان‌های با نورون‌های شیمیایی