كاربرد تكنولوژي نانو در صنعت ساختمان | 1biti

اما در مقیاس نانو، تاثیر این نیرو بسیار کمتر از نیروهای الکترومغناطیسی بین اتم‌ها و مولکول‌ها است. به طور خلاصه به نظر می‌آید قواعد بازی علم، زمانی که شما در مقیاس‌های کوچک نانومتری در حال کار هستید، متفاوت است. این تحقیقات که در مجله Nature Communications منتشر شد، راه را برای ساخت کامپیوترهای پیچیده در مقیاس نانو برای پیشگیری و درمان سرطان و سایر بیماری‌ها هموار می‌کند.

تاثیر فناوری نانو بر صنعت ساختمان

اولین همایش ملی معماری، مرمت، شهرسازی و محیط زیست پایدار، همدان، دانشکده فنی شهید مفتح همدان، شهریور ۱۳۹۲. کلیه حقوق برای شرکت نانو گستر کیمیاگران آروند مجله خبری 1 بیتی محفوظ است.کپی به هرشکل غیرمجاز و غیرقانونی است. با دریافت اپلیکیشن فرادرس از گوگل‌ پلی، می‌توانید تمامی امکانات سایت را روی موبایل خود نیز داشته باشید.

۱) ورود کشورها به عرصه نانوتکنولوژي اجتناب‌ناپذير است.

تمام فعالیتهای اولیه در زمینه فناوری نانو توسط فیزیکدانان و مهندسان انجام شد آن ها عمدتا به استفاده از یک ماشین فکر می کردند ساخته شده از اجزای ساخته شده تا دقت مشخصی برای ساخت اشیا یا اجزای ماشین دیگر. بنابراین ساختارهای نانو از تعداد محدودی اتم و مولکول تشکیل شده است. در مقیاس مقایسه ای، اگر یک سنگ مرمر یک نانومتر بود، یک متر به اندازه زمین خواهد بود. کاربرد اکسید زیرکونیوم، تا حدی وسیع و گسترده است که شاید حتی دسته‌بندی و ایجاد مرز بین کاربردهای مختلف آن هم س…

  • با استفاده از آرایه‌های نوسان‌گر اسپینترونیک کنترل‌شده با ممریستور، برهمکنش‌های سیناپسی بین نورون‌های مجاور را می‌توان تنظیم کرد و آن‌ها را در حالت‌های متقابل متفاوت و تا حدی هماهنگ برنامه‌ریزی کرد.
  • این پژوهش که در شماره ماه مارس مجله Nature منتشر شد، نشان می‌دهد که چگونه عملکرد پروسکایت‌ های مثل هالید به ماهیت سطح نانوکریستالی بسیار حساس است و مسیری را ارائه می‌کند که از طریق آن می‌توان تشکیل و مهاجرت عیوب سطح را کنترل کرد.
  • و آنها نیز نهایتاً می‌توانند به کالاها و خدمات نوینی تبدیل گردیده و در خدمت انسان قرار گیرند.
  • در بحبوبه سالهاي صنعتي کلمه “بزرگ” از اهميت ويژه­اي برخوردار بود.
  • با توجه به اينکه اين کاربردها بسيار متنوع هستند، هر کشوري مي‌تواند زمينه‌اي را براي پيشگامي در جهان سهم خود نمايد و در آينده رقابتهاي بين‌المللي نقشي داشته باشد.
بخوان  کارمزد صرافی کوینکس (CoinEx) چقدر است؟

کاربردهای نانو تکنولوژی در دهه 80 قرن بیستم به شکلی باور نکردنی مورد توجه قرار گرفت. فناوری نانو توانایی کنترل لایه های اتمی و ملکولی است که به قصد تغییر خواص مواد انجام می شود. دانشمندان از نانو بعنوان یکی از علومی که آینده جهان را تغییر می دهد نام می برند. نانو تکنولوژی یک علم جدید محسوب نمی شود ولی در چند دهه گذشته رویکردی جدید در تمامی علوم داشته و مواد نانو در تمامی رشته ها تولید شده اند. ذرات نانو در طیف وسیعی از صنایع پزشکی، مهندسی، علم کامپیوتر، الکترونیک، محیط زیست، هوا فضا، بیوتکنولوژی و ….تحول ایجاد کرده است.

جدیدترین محصولات نانو

علوم نانو مجموعه ای جامع و تئوری از اطلاعات را به ما نشان می دهد که با آن میتوان یک فناوری را بوجود آورد . لازم به ذکر است که ما برای توصیف و کنترل مواد در مقیاس نانومتر به دستگاه هایی مخصوص نیاز داریم که بتوانند عملیات نظارت و کنترل بر مواد نانو را به درستی و با دقت مناسب انجام دهند . فناوری نانو برخلاف چیزی که از آن یاد می شود جدید نیست و بشر از ابتدا و در سیر مسیر تکامل و پیشرفت بارها و بارها با آن دست و پنجه نرم کرده است . اول، وی امکان ساخت ماشین هایی را در نظر گرفته بود که بتوانند اتمهای منفرد را برای ساختن ترکیبات شیمیایی انتخاب و قرار دهند. در سال ۱۹۸۱، بینگ و روهرر، در IBM در زوریخ، میکروسکوپ کاوشگر اسکن را اختراع کردند.

http://118amoozesh.ir