لحظه برخورد یک شهابسنگ به ماه را تماشا کنید

این برخورد در روز ۲۳ فوریه در ساعت ۷:۱۴ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۵:۴۴ چهارم اسفند به وقت ایران) رخ داد. فوجی می‌گوید که به نظر می‌رسد این شهاب‌سنگ در نزدیکی دهانه‌ی آیدلر(Ideler L)، در شمال غربی دهانه‌ی پیتیسکوس(Pitiscus) فرود آمده است.

اختراع ژاپنی لحظه برخورد یک شهابسنگ به ماه را ثبت کرده است. این سنگ فضایی با برخورد با ماه یک نور کوتاه اما ایجاد کرد که تصویر آن از روی زمین ثبت شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، دایچی فوجی (Daichi Fujii)، متصدی موزه شهر هیراتسوکا (Hiratsuka)، این رویداد را با استفاده از دوربین‌هایی که برای نظارت بر ماه تنظیم شده‌اند، ثبت می‌کنند.

همه شهاب‌ها هر روز به زمین نزدیک می‌شوند اما اکثریت قریب به اتفاق آنها در تماس با جو کاملا می‌سوزند. با این حال، ماه یک اگزوسفر بسیار ضعیف است، به این معنی که شهاب‌هایی که معمولاً با ماه برخورد می‌کنند و از دهانه آن پوشیده می‌شوند، نمی‌شوند.

ثبت این رویدادها همچنین دارای ارزش علمی است و به کمک می‌کند تا میزان برخوردها بر سطح ماه رابند.

شهاب‌ها به طور متوسط ​​با سرعتی در حدود ۴۸ هزار و ۲۸۰ کیلومتر در ساعت یا ۱۳.۴ کیلومتر بر حرکت می‌کنند. برخوردهای پرسرعت آنها گرمای شدید و دهانه‌ ایجاد و نور مرئی درخشانی منتشر می‌کنند. برخوردهای ماه در صورتی که به اندازه کافی بزرگ باشند و در یک منطقه در طول شب قمری رو به روی اتفاق بیفتند، می‌توانند از زمین بمانند.

فوجی می‌گوید که این دهانه‌ای تازه ایجاد شده می‌تواند حدود ۱۲ متر قطر داشته باشد و ممکن است در نهایت توسط مدارگرد شناسایی ماه ناسا یا کاوشگر ماه چاندرایان ۲ هند تصویربرداری انجام شود.

بخوان  میزبانی مدیریت شده در مقابل بدون مدیریت | TechRadar
انتهای پیام



منبع