ماجرای رگه‌های مرموز آتشین در آسمان کالیفرنیا چه بود؟

مشاهداتی از این احتمالاً رایج‌تر می‌شوند. ناسا و وزارت دفاع آمریکا در حال حاضر بیش از 27 هزار قطعه فضای ذخیره‌سازی شده‌اند را می‌سازند و شرکت‌هایی مانند «اسپیس ایکس» (SpaceX) در پرتاب هزاران ماهواره‌ای که همگی به دنبال شهروندی عملیاتی با فروپاشی جوی طراحی شده‌اند. خطر ایجاد دهانه روی زمین در اثر هر یک از این گوی‌های آتشین کم است، اما همیشه خطری برای ماهواره‌ها و سایر وسایل نقلیه در مدار وجود دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، برخی از ساکنان کالیفرنیا در شب ۱۷ مارس، رگه های شعلهوری از نور را بالای سر خود دیدند. این رویداد آتشین که حدود 40 سال به طول انجامید، ویدئوهایی را از این پدیده مرموز در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و طولی نمی‌کشند که اینترنت، پاسخ‌هایی را به کاربران شگفت‌زده ارائه می‌دهند.

ویدئوهایی که طی روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بودند، رگه‌های آتشینی را نشان دادند که در حال عبور از آسمان کالیفرنیا هستند و ساکنان را شگفت‌زده کرده‌اند. بررسی‌ها حاکی از آن‌ها هستند که رگه‌های مرموز درخشان، ناشی از سوختن فضایی بوده‌اند.

در ششم مارس، ایستگاه فضایی بین‌المللی مجبور شد مانوری را برای جلوگیری از برخورد احتمالی با یکی از ماهواره‌هایی که مدارهای فروپاشی آن را اجرا کنند در حال حاضر به مسیر ایستگاه‌های فضایی وارد می‌شوند.

مک داول در یک توئیت که این گلوله‌های آتشین، نتیجه طبیعی پایان عمر زباله‌های فضایی هستند که در جو زمین می‌سوزند. به‌ویژه، یک بسته ارتباطی نسبتا کوچک که زمانی به «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) متصل است.

بخوان  چین امسال ۶ فضانورد دیگر به فضایی خواهد فرستاد
در حال حاضر، ایده‌ای در صنعت فضایی در نحوه برخورد با محیط‌های فضایی و مداری است که به طور فزاینده‌ای شلوغ می‌شود، وجود دارد. اما هیچ کدام از آنها هنوز در عملیات فعال قرار نگرفته اند.

پس از مشاهده این رویداد، «جاناتان مکداول» (Jonathan McDowell)، اخترشناس و اخترفیزیکدان «مرکز اخترفیزیک هاروارد اسمیتسونین»(CfA) و کشف شده پلیس مدارکی که به خاطر حل کردن این نوع معماهای شناسایی شده است، به سرعت مقصر را پیدا کرده است. کند.

این قطعه بازنشسته ۳۱۰ ساختمانی موسوم به «ICS-EF»، مسئول ارتباط بین ماژول «کیبو»(Kibo) در ایستگاه فضایی بین‌المللی و مرکز کنترل ماموریت بود. پرتاب ICS-EF در سال ۲۰۰۹ انجام شد و این قطعه ارتباطی در سال ۲۰۲۰ از ایستگاه‌های بین‌المللی مدارک فروپاشی پرتاب شد.

انتهای پیام



منبع