مارمولک رباتیک کاوشگر مریخی می‌شود

دانشگاه هوانوردی و فضای نانجینگ(Nanjing) به تازگی یک ربات چهار پای جدید با الهام از مارمولک‌ها ساخته شده‌اند که می‌توان به کاوش در سطح سیاره سرخ کمک کند. ربات آنها در مجله «Biomimetics MDPI» معرفی شده است، ساختار بدنی حرکت‌پذیری دارد و می‌تواند حرکات و سبک مولکول‌های صحرایی را شبیه‌سازی کند.

معلم در ابتدای کار خود را در مجموعه‌ای از شبیه‌سازی‌ها ارزیابی می‌کنند تا مشخص شود که آیا این ربات می‌تواند به طور خودکار حرکات مولکول‌ها را شبیه‌سازی کند یا خیر. نتایج بسیار امیدوارکننده بود و آنها دریافت می‌کردند که این مارمولک رباتیک می‌تواند و نحوه راه رفتنی که آنها انتظار دارند انجام دهند.

ثابت شده است که ربات‌ها ابزارهای امیدوارکننده‌ای برای کشف سیارات دیگر و به‌ ویژه مریخ هستند که برخی از عناصر مشابه در زمین را در خود نگه می‌دارند.

انتهای پیام



منبع

آنها دریافتند که این ربات را می‌توان به طور خودکار در محیط‌های سنگی حرکت کند و این نشان دهنده پتانسیل آن را برای انجام مأموریت‌های آینده در سیاره سرخ انجام دهد. با این حال، پیش از این که آن را در خارج از آزمایشگاه مستقر کنید و آزمایش کنید، پزشک باید آن را بیشتر توسعه دهد، به عنوان مثال، یک پوشش که آن را از خاک یا گرد و غبار موجود در هوا می‌کند. ایجاد و بدنه آن با استفاده از مواد مقاوم‌تر ساخته می‌شود.

چن و همکاران نمونه اولیه ربات را با استفاده از رزین، چاپگر سه بعدی، باتری لیتیومی و سایر قطعات الکترونیکی ساخته شده اند. آنها از یک آزمایش شبیه سازی شده برای ارزیابی حرکات نمونه اولیه خود بر روی سطح سنگی که مشابه زمین مریخ هستند، استفاده می شود.

بخوان  مردی که به خاطر قیافه بچگانه اش کار پیدا نمی کند! + فیلم

دانش یک مارمولک رباتیک می‌تواند توسعه یابد که می‌توان آن را برای انجام اکتشافات فضایی به سطح مریخ فرستاد.

برای شبیه‌سازی حرکات مارمولک‌ها، مجموعه‌ای از مدل‌های سینماتیک را برای هر یک از اجزای ربات ایجاد کردند. سپس از این مدل‌ها و محاسبات عددی برای برنامه‌ریزی حرکات ربات استفاده کردند.

متخصصان در مقاله خود نوشتند: برای کمک به ماموریت‌های جاه‌طلبانه بدون سرنشین به مریخ، انواع ویژگی‌های سیاره‌نوردها برای انجام روی سطح مریخ ساخته‌شده‌اند. با توجه به اینکه این سیاره از خاک‌های دانه‌دار و سنگ‌هایی با اندازه‌های مختلف تشکیل شده است، مریخ نوردهای معاصر می‌توانند حرکتی بر روی خاک‌های نرم و بالا رفتن از صخره‌ها داشته باشند. برای غلبه بر چنین مشکلاتی، استاد یک ربات خزنده چهارپا با الهام از ویژگی‌های حرکتی مارمولک صحرایی ساخته شده‌اند.

کاوش مریخ و سطح آن یک جست‌وجوی جذاب است، زیرا می‌تواند از حیات فرازمینی در گذشته یا حال را کند. این اکتشافات علاوه بر پرده‌برداری بالقوه از اشکال حیات میکروبی باستانی، می‌توانند منابعی را کشف کنند که خارج از آن وجود دارند و به طور کلی راه را برای ماموریت‌های آینده بشر به مریخ هموار می‌کنند.

این ربات زیست‌تقلید ساخته شده توسط گوانجمینگ چن (Guangming Chen) و همکارانش از یک ستون فقرات مقاومت و چهار پاره تشکیل شده است. برای شبیه‌سازی حرکت مارمولک‌ها، هر پا دارای دو لولا و یک چرخ می‌شود که حرکت نوسانی می‌کند.

چن و همکارانش اکنون در حال کار بر روی مدلهای ماشینی هستند که به ربات‌هایشان اجازه می‌دهند حرکات خود را با مناطق مختلف تطبیق‌دهنده ارائه دهند. علاوه بر این، قصد دارند سیستمی را معرفی کنند که منبع انرژی را به طور مداوم تامین می‌کند.

بخوان  چگونه در دوره یک شراره خورشیدی شدید ایمان بمانیم؟

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌اکسپلوریست، پیشرفت در حوزه فناوری فرصت‌های هیجان‌انگیزی برای اکتشافات فضایی فراهم کرده است که به‌طور بالقوه می‌تواند به اکتشافات در فضای اجرام آسمانی در کهکشان ما تبدیل شود.