مارکتینگ تکنولوژی درخدمت کسبوکارهای ایرانی 1 بیتی

در فهرست امسال ارزشمندترین برندهای جهان پنج برند بیشترین رشد را به خودشان اختصاص دادهاند که از میان آنها چهار برند مربوط به صنعت تکنولوژی سایت 1biti هستند. بخش مرکزی شامل ۴ آنتن قدرتمند است و هر ماهواره به کمک مجموعهای از لیزرها به چهار ماهواره دیگر در مدار مرتبط میشود. توسعه خدمات ابری باعث میشود که افراد از خرید سختافزارها یا نرمافزارهای مختلف بینیاز شوند. به گزارش جی پلاس، شناسایی و ارزیابی این تکنولوژیهای در حال ظهور کمک شایانی به درک تحولات دنیا خواهد کرد ضمن این که امکان تجزیه و تحلیل متخصصان عرصههای مختلف را در آمادهسازی این بسترها فراهم میکند.

دنیای اقتصاد- مجمع جهانی اقتصاد، شرکتهای پیشتاز تکنولوژی را در سال ۲۰۰۷ میلادی معرفی کرد. حدود یک سال است که غولهای تکنولوژی همچون سامسونگ و هواوی از برنامههای خود برای معرفی و عرضه گوشیهای هوشمند تاشو و انعطافپذیر خبر دادهاند تا جایی که اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی نیز شاهد رونمایی گلکسیفولد سامسونگ و هواوی ایکس تاشو بود. به همین ترتیب، سایر شرکتها نیز برای ورود به این عرصه دست به کار شدهاند. به عنوان موتورخانه بخش اعظمی از جهان مدرن، اکنون محققان سراسر دنیا بر بهبود عملکرد باتریهای امروزی متمرکز شدهاند و برای دستیابی به این مهم، دست به هر ابتکار عملی که بتوان متصور شد میزنند. اگر این شبکه محدود به کامپیوترها و سرورهایی باشد که درون یک کشور واقع شدهاند و امکان دسترسی به سرورهای خارج از آن کشور نباشد آنگاه این شبکه را اینترنت داخلی یا ملی مینامند. دستگاههای فیزیکی میتوانند درون شبکه اینترنتی، داده انتقال دهند. چنین تحرکاتی معمولا شامل سازگاری حرکتی میشوند، فرآیندی که طی آن حرکت نیازمند حفظ ارتباط فیزیکی با یک شی است. عامل یک موجود مستقل مجازی (یا فیزیکی) است که درکی از محیط اطراف دارد و بر اساس آن عمل می کند. اینترنت ملی لزوماً به معنای مسدود یا محدود سازی اینترنت جهانی نیست.

روشن است که سرویس نکسفون تمام ویژگیهایی تکنولوژی ابر (Cloud) را دارد و همچنین برخلاف PBX های سنتی که بر روی یک سیستمعامل اختصاصی و محدود عمل میکنند، بر اساس ویژگیهای نرمافزاری باقابلیت توسعه و با استفاده از زیرساخت و سختافزارهای قدرتمند پایهگذاری شده است. برای مثال صرفا چند روز پیش بود که خبر رسید مایکروسافت ارائه سرویس وان درایو به شکل نامحدود را متوقف کرده است. لازم به ذکر است طبق آخرین آمار، مجموعه کاربران این سرویس در آمریکا، کانادا و انگلیس به تعداد ۱۰۰۰۰ نفر میرسد. در بخشهای دیگر لازم نیست متنی نوشته شود. حتی شاید نیاز به رفتن به محل کار نباشد و هر چیزی که نیاز داشته باشید و هر کاری که لازم باشد انجام دهید از راه دور و از خانهتان قابل کنترل باشد. حتی مسافران خارجی که دارنده که اشتراک اینترنت ماهوارهای نیز دارند باید دارای مجوز باشند. اما در هر صورت باید منتظر ماند و دید سرنوشت دو استاندارد دیگر، که در بیشتر موارد دارای قابلیت های بیشتری از Qi هستند چه خواهد بود. بینایی کامپیوتری یا بینایی ماشین، مربوط به قابلیت تشخیص و شناسایی تصاویر مشابه انسان است. مثلا پورت مخصوص مشاهده صفحات وب معمولاً برابر با 80 است یا پورت مربوط به انتقال فایل برابر 21 است.

4. انواع شبکههای موبایل را با زدن روی شبکه اپراتور یعنی Networks Operators مشاهده کنید و اینترنت مدنظر خود را انتخاب نمایید. به عنوان دومین راهکار میتوانید با پشتیبانی شرکت اپراتور سیم کارت خود تماس بگیرید و درخواست فعال شدن تعرفه آزاد سیم کارت خود را مطرح کنید تا نسبت به آن اقدام شود. یک لوله آب را در نظر بگیرید. در این نقشهبرداری اطلاعاتی مانند توپوگرافی زمین و بررسی خاک وجود دارد که کار را برای آنالیز کردن خاک راحتتر می کند. این موضوع سبب نگرانی ایالات متحده آمریکا گردید که مبادا شوروی بتواند بمب هستهای را به خاک آمریکا پرتاب کند و تمام زیرساختها و خطوط ارتباطی را در این کشور از بین ببرد. پروژه کایپر آمازون نیز با سرمایهگذاری ۱۰ میلیارد دلار قصد دارد در حدود بیش از ۳۰۰۰ ماهواره را در مدار نزدیک زمین قرار دهد و این امر، رقابتهایی را بین آمازون و اسپیسایکس ایجاد کرده است.

بخوان  معرفی رشته تکنولوژی پرتوشناسی | 1biti

درآمد سالانه این شرکت تا پایان سال ۲۰۰۸ برابر ۲۱ میلیارد و ۷۹۵ میلیون دلار بوده است. البته ساخت استارلینک ممکن است هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار داشته باشید که بر اساس پیشبینیها، تا سال ۲۰۲۵ این شرکت انتظار دارد تا از اینترنت ماهواره ای استارلینک سالانه ۳۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. از جمله اهداف استارلینک این است که سرعت اینترنت را تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برساند. این موضوع از آن جهت سؤال برانگیز است که معمولاً چنین فرض میشود که تکامل بیولوژیک چنین میکند. بازاریابی موتورهای جستجو به دو دسته تقسیم میشود. او درآمد سالانه ۹/ ۳۲ میلیون دلاری دارد و توانسته در سالهای اخیر تصمیمات و اقدامات مهمی مانند جداسازی شرکت بزرگ HP به دو شرکت را به خوبی انجام بدهد. چالش رسیدن به چنان شبکهای مانند مواردی بود که در داستانهای علمی-تخیلی دیده میشد.

اگر مشتری برای پروژه خود مجموعه داده آمادهای نداشته باشد، نیاز است که مهندسین پروژه زمانی را برای ایجاد، جستجو و گاهی برچسب زدن دادهها در نظر بگیرند. برخلاف نسخه اصلی که DeepMind طی یک دوره زمانی طولانی با استفاده از مقادیر زیادی داده آن را آموزش داده بود، سیستم پیشرفته AlphaGo Zero خودش به تنهایی این بازی را یاد گرفته بود. البته منشاء ایده ایجاد این فناوری به شکل امروزی را میتوان در تلاش فیلسوفان کلاسیک برای تشریح تفکر انسان جستجو کرد. زمانی که اسپیسایکس ماهوارههای جدیدی به فضا پرتاب میکند، به کمک چشم غیرمسلح میتوان این ماهوارهها را مشاهده کرد اما با بالا رفتن و قرار گرفتن در مدار، مشاهده آنها به کمک تلسکوپ امکانپذیر است. از آنجایی که این ماهوارهها در مدارهایی پایینتر در گردش هستند، به شکلی درخشان قابل مشاهده خواهند بود و همین امر سبب نگرانی ستارهشناسان سبب شده است چراکه آلودگی نوری ایجاد شده توسط آنها، مشاهدات نجومی را با مشکل روبرو خواهد کرد و بر این اساس، اسپیسایکس وعده داده است تا راههایی را برای کاهش این آلودگی نوری پیدا کند. امی ریمر، مهندس تحقیقاتی در جگوار کندروور، نشان میدهد که چطور میتوان در بزرگراه با یک خودروی فوقپیشرفته Range Rover بدون راننده، رانندگی کرد.

این عقیده که “ترابشریت” نام دارد (اصل و ریشه ی آن از آلدوس هاکسلی و رابرت اتینگر است) به خوبی در تخیلات نشان داده شده است بعنوان مثال؛ “مانگا شبح درون پوسته” (manga Ghost in the Shell) و سری رمان های علمی-تخیلی تله ماسه. بسیاری از این ربات ها همان طور که گفته شد، برنامه ریزی شده بودند تا یک سری حرکت تکراری را انجام دهند و برای انجام این کارها نیازی به هوش مصنوعی نداریم. اما آیا این انتظار به سود استارتاپها است؟ در مقابل اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که شرکتهای تکنولوژی درآمد واقعی تولید میکنند و بنابراین سود حاصل از درآمدشان هم حقیقی و مشهود است. یکی دیگر از کارهای سادهای که در زمان وصل نشدن گوشی به اینترنت باید انجام دهید، خاموش کردن وای فای است.

از چیزهای سادهای مثل گوشی تلفن همراه و تلویزیون گرفته که همین حالا هم امکانپذیر است تا یخچال و ماشین لباسشویی و خودروها و دستگاههای پیشرفته پزشکی و … درست همانند شماره پلاک خودروها که آنها را از هم متمایز میکند یا کد ملی افراد که برای هر شخص منحصر به فرد است در دنیای شبکه و اینترنت برای متمایز کردن دستگاههای متصل به شبکه از IP استفاده میشود. ارنست فردریک شوماخر اقتصاددان آلمانیبریتانیایی، از متفکران تأثیرگذار قرن بیستم محسوب میشود. بسیاری از وب سایتها و موسسات، دورههای آموزشی هوش مصنوعی آنلاین و آفلاین را ارائه میدهند. لیکلایدر سیستمی متشکل از کامپیوترها، تجهیزات شبکه و اپراتورهای انسانی را بهعنوان نمودی از هوش ترکیبی خود میدانست. بهعنوان نمونهای از این ماشینها، میتوان از برنامه شطرنجی نام برد که در دهه ۱۹۹۰ در مسابقه با گاری کاسپاروف، قهرمان شطرنج جهان پیروز شد. این دگرگونی رادیکال توسط ماشینهای شطرنج ایجاد نخواهد شد.

بخوان  خرید جاکفشی آپارتمانی ام دی اف + قیمت و مشخصات ارسال رایگان-سیب چوب

اخیراً دانشمندان دانشگاه MIT آمریکا به همراه بتهوون شناسان مشهور، توانستهاند به کمک هوش مصنوعی فقرات مفقود شده سمفونیهای این آهنگساز مشهور آلمانی را ترمیم کنند. در سال 1969 میلادی پروژه تحقیقاتی توسط وزارت دفاع آمریکا بنا شد تا راهی برای ارتباط از راه دور در کنار خطوط تلفن ابداع گردد. در سال 1957 میلادی که شوروی و ایالات متحده در جنگ سرد به سر میبردند؛ شوروی اولین ماهواره خود را به فضا پرتاب کرد. به عنوان مثالی دیگر میتوان به خودروهای خودرانی اشاره کرد که از هوش مصنوعی استفاده میکنند. صنایع و کسب و کارهای مختلف می توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند تا شکوفایی صد چندان را تجربه کنند. او میگوید: «شرکتهای بیشتری به مفهوم تجربه انجام کارها تنها با یک کلیک روی میآورند. به عنوان مثالی دیگر، هنگامی که شما علامت خطر را میبینید، به شکل هندسی آن فکر نمیکنید بلکه این مفهوم برای شما تداعی میشود که در حال نزدیک شدن به یک موقعیت خطرناک هستید. غیر هوشمند بودن رفتار این موجود زمانی روشن میشود که بعد از خروج آن از کندو، غذایی که با خود آورده کمی جابجا شود. برای شرایط غیر اورژانسی، بیماران میتوانند با استفاده از سیستم AI بیمارستان علائم خود را تجزیهوتحلیل کنند، علائم حیاتی خود را وارد سیستم کنند و بررسی کنند که به مراقبت پزشکی احتیاج دارند یا نه.

اینگونه شد که شبکهای به نام ARPANET ایجاد شد با این رویکرد که اگر قسمتی از شبکه غیر فعال شد، شبکه بتواند به کار خود ادامه بدهد. چه بسا آینده ما با اینترنت توسط این مفاهیم رقم بخورد. به گمان ما پاسخ این سوال خیر است. به این معنی که دیگر نیاز نیست این نرمافزارها را روی کامپیوتر خود نصب کنید و تنها از طریق اینترنت و مرورگر خود میتوانید از آنها استفاده نمایید. این پروتکل همچنین بر تمرکززدایی از مفهوم اشتراک گذاری داده در اینترنت متمرکز است که دسترسی و شفافیت را هنگام مدیریت دادهها ارائه میدهد. به هنگام بررسی این سوال که اینترنت ماهواره ای چیست به شرکتها و پروژههای مختلفی میرسیم که معروفترین آنها «استارلینک» (Starlink) است. حال که میدانیم اینترنت ماهواره ای چیست درنتیجه به خوبی با رقابتی بودن آن آشنا شدهایم. بر اساس آمار ارائهشده از سوی معاون وزیر ارتباطات، ایران در آمادگی جذب هوش مصنوعی رتبهی ۷۲ را در دنیا دارا بوده که بر اساس رتبههای ما در بخشهای دیگر machine intelligence همچون تولید علم، رتبهی خوبی نیست. تا اینجا به خوبی میدانیم که اینترنت ماهواره ای چیست و برای اتصال به یک روتر و دیش ماهواره هم نیاز داریم و در نتیجه، نمیتوان به کمک اینترنت سیمکارت به اینترنت ماهواره ای دسترسی پیدا کنیم.

هر ماهواره در پروژه استارلینک وزنی برابر با ۲۶۰ کیلوگرم دارد که ۶۰ عدد از هرکدام در یک راکت فالکون ۹ از SpaceX جای میگیرند. پس اگر سرعت اینترنت شما برابر با 8 مگابیت است باید برای تبدیل این عدد بر حسب بایت آن را تقسیم بر 8 نمایید. برای اینکه سرور نوع درخواست شما را تشخیص دهد و بتواند پاسخ مناسبی به هر درخواست شما بدهد؛ به هر نوع درخواست معمولاً یک عدد قراردادی به نام پورت نسبت داده میشود. پینگ معمولاً بر حسب ms (میلی ثانیه) بیان میشود و طبیعتاً هر چه فاصله یک سرور از شما بیشتر باشد به مدت زمان بیشتری برای ارسال و دریافت اطلاعات نیاز میباشد.

بخوان  نحوه استفاده از اینترنت To Desire

از آنجایی که در یک بازی آنلاین افراد مختلفی به یک سرور متصل هستند اگر پینگ یک فرد کمتر از دیگری باشد؛ کارهایی که او در بازی انجام میدهد سریعتر به سرور منتقل میشود. استارلینک در فازهای مختلفی اجرا میشود و هدف نهایی آن این است که در حدود ۸۰۰۰ ماهواره در ۵۰۰ کیلومتری سطح زمین و ۴۰۰۰ ماهواره در ۱۲۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار بگیرد. این اقدام بهطور بالقوه انتشار گازهای گلخانهای را از دو طریق کاهش میدهد: استفاده از گاز ناخواسته بهعنوان مادهی اولیه و نورخورشید نه سوخت فسیلی، همچنین بهعنوان منبع انرژی موردنیاز برای تولید. درواقع در بحث تکنولوژی بهمثابه داستان، ما با دو نوع داستان مواجه هستیم: داستانی که مهندس (در مقام مؤلف داستان) مینویسد؛ و داستانی که ما بهعنوان کسانی که تکنولوژی یا علم را مطالعه میکنیم، مینویسیم.

اگر گوشی شما اکنون به اینترنت وصل نمیشود، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و علتهای ایجاد شدن مشکل وصل نشدن گوشی به اینترنت و روشهای رفع آن را مطالعه کنید. یکی از برنامههای ترویجی ایران برگزاری نوآورانه المپیاد فناوری نانو در این کشور است. اصلا برنامه نویسی نداره ولی وارد ریاضیاتش میشه به صورت کامل، و ته هر الگوریتم رو از نظر ریاضی درمیاره. موفقیت ها بخاطر؛ افزایش توان محاسباتی(قانون مور)، تأکید بیشتر بر حل مشکلات خاص، پیوند جدید بین هوش مصنوعی و دیگر زمینه ها و نیز التزام دانشمندان به روش های ریاضی و استانداردهای علمی بود. سیستمهای فازی، نمونهای از سیستمهای مبتنیبر قانون (Rule-based) هستند که مقادیر متغیرهای مسئله را به یک بازه پیوستگی از مقادیر بین 0 و 1 نگاشت میکنند.

خوشبختانه متخصصین سخت در تلاش هستند تا این مسئله را مرتفع کنند. توسط اینترنت اشیا شما میتوانید تمامی دستگاهها و ماشینآلات را از راه دور کنترل کنید و چه بسا با استفاده از سنسورها و هوش مصنوعی این دستگاهها خود بتوانند با همدیگر ارتباط برقرار کرده و فرآیندهای خودکاری را انجام دهند. معادلات انتگرالی از جمله معادله انتگرالی هالن و پاکلینگتون موضوعات مهم درس سوم را تشکیل میدهند. وقتی شما آدرس یک سایت را در مرورگر خود وارد میکنید در واقع این آدرس به شکل IP و Port ترجمه شده و به همراه درخواست شما به سمت سرور مقصد ارسال میشود. به یاد داشته باشید که Reset Factory کردن گوشی موجب میشود تا تمامی اطلاعات از جمله شمارهها، پیامها، برنامهها، عکسها و ویدیوها و اکانتهای شما پاک شوند. معمولاً پاکسازی و تجزیه و تحلیل دادهها در زبان پایتون با استفاده از کتابخانه Pandas انجام میشود و دادههایی که نیاز است به صورت آرایهای ارائه شوند به وسیله کتابخانه «Numpy» پایتون آماده میشوند.

با قرارگیری این ماهوارهها در مدار، از انرژی خورشیدی برای تامین الکتریسیته مورد نیاز این ماهوارهها استفاده میشود. این سادهترین مثال از اینترنت اشیا در زندگی روزمره شماست. موتورولا قرار است فردا از گوشی موتو X30 پرو و S30 پرو رونمایی کند و حالا قیمت ریزر ۲۰۲۲ فاش شده است. بروز رسانی گوشی میتواند مشکل وصل نشدن گوشی به اینترنت را رفع کند. هرگز این اتفاق نیفتاده که مجموعههای صنعتی-کشاوزی هستهای مسائل مربوط به گرسنگی بشر را رفع کنند. تحقیقات هوش مصنوعی همچنین برحسب برخی مسائل فنی نیز تقسیمبندی میشود. سرعت اینترنت هم مثل پهنای باند بر حسب Mbps بر ثانیه بیان میشود. با افزایش سرعت اینترنت استفاده از خدمات ابری بسیار گسترش یافته است. تصویر زیر مربوط به قطاری از ماهوارههای اسپیسایکس در اردیبهشت ۱۴۰۰ است.