ماموریت مشترک ناسا و «راکت لب» روز ۲۵ مه پرتاب خواهد شد

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، ناسا و شرکت «راکت لب»(Rocket Lab) به دلیل شرایط نامساعد جوی، در حال حاضر امروز ۲۵ ماه ساعت ۱۲ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی را برای پرتاب ماموریت نهایی «TROPICS» هدف قرار داده است. راکت لب ارزیابی آب و هوا و ارائه به‌روزرسانی‌ها ادامه خواهد داد.

انتهای پیام



منبع

ماموریت «TROPICS» که همکاری بین ناسا و شرکت «راکت لب» است، برای پرتاب در روز ۲۵ ماه برنامه ریزی شده است.

یک جفت فضاپیمای این مأموریت، برای پرتاب با موشک «الکترون» (Electron) شرکت راکت لب از «مجتمع پرتاب ۱» (مجتمع پرتاب ۱) در نیوزلند، سالم و آماده هستند.

این دومین پرتاب از دو پرتاب برنامه ریزی شده است که هر کدام یک جفت ماهواره به اندازه جعبه کفش را به مدار پایین زمین میفرستند تا رصدهای مکری را بر طوفان های استوایی انجام دهند. مأموریت TROPICS با اندازه‌گیری فرکانسی مایکروویو، اطلاعات را در مورد دما، بارش، بخار آب و ابرها می‌کند و داده‌هایی را در مورد شکل‌گیری و تشدید طوفان می‌دهد. این‌ها به کمک‌هایی می‌پردازند تا اقداماتی را که بر طوفان‌ها تأثیر می‌گذارند، بهتر درک کنند و در نهایت مدلسازی و پیش‌بینی بهتری ارائه دهند.

راکت لب، پوشش زنده ماموریت را حدود ۲۰ دقیقه پیش از پرتاب آغاز می‌کند. پوشش ماموریت در «ناسا تلویژن» (تلویزیون ناسا)، «ناسا اپ» (برنامه ناسا)، وب سایت ناسا و وب سایت راکت لب پخش خواهد شد و آغاز خواهد شد از روز ۲۴ مه حدود ساعت ۱۱:۴۰ شب به منطقه زمانی شرقی خواهد بود.

بخوان  ۹ حقیقت خارق‌العاده در مورد ژنتیکی که شاید ندانید