ماموریت ۵۰۰ میلیون دلاری اروپا برای رمزگشایی سیاره زهره

چه موضوعی سیره زهره را بیشتر اسرارآمیز می‌کند؟

در مقابل، ما اکنون نکات بیشتری درباره مریخ می‌دانیم. اتفاق نظر در میان جامعه علوم سیاره‌ای این است که حتی اگر آبی از آب در مریخ نباشد، دریاچه‌ها و رودخانه‌های بزرگی در آن وجود داشته باشد. مریخ احتمالا قابل سکونت بوده و نوعی حیات میکروبی را ایجاد کرده است. حتی اگر هرگز آن را شناسایی نکنیم.

زهره برای دهه‌های آینده، بیشتر به صورت یک معما باقی خواهد ماند اما ماموریت مداری 500 میلیون دلاری آژانس فضایی اروپا (ESA) موسوم به “انویژن” (EnVision) به سیاره زهره که قرار است در اوایل دهه آینده پرتاب باشد، احتمالا می‌توان الگوی واقعی داشت. را در مورد آن چه که در حال حاضر درباره تاریخچه سطح زهره شناخته شده است، کاملا تغییر می دهد.

به گفته ویلسون، تصویر ایستای زهره به یکی از سیاره‌های پویا، هیجان‌انگیزترین نکته برای ماموریت‌های بعدی در این سیاره خواهد بود.

انتهای پیام



منبع

انویژن از سه‌سنج مختلف برای تجزیه و تحلیل مواد معدنی روی سطح و ردیابی گازهای سطوح و جو زهره استفاده خواهد کرد. این به نوبه خود می‌تواند نشان دهد که زهره خطرناک است آیا آب مایع مانند آب است یا خیر. ویلسون گفت: چهار و نیم سال به عقب برگردید تا زمانی که زهره و زمین تشکیل شود و هر دو دارای یک دریای ماگما و یک بودند.

ویلسون گفت: با مأموریت “ماژلان” (ماژلان) ناسا می‌تواند آتشفشان‌ها، جریان‌های گدازه، و انواع ویژگی‌های زمین‌شناسی شگفت‌انگیز را شناسایی کنیم، اما من علاقه‌مندم که بدانم آیا این فعالیت‌های زمین شناسی اکنون ادامه دارد یا خیر.

بخوان  طول عمر زنبورها ۵۰ درصد کم شده است

“کالین ویلسون” (Colin Wilson)، دانشمند سیاره‌شناسی مرکز تحقیقات و فناوری فضایی اروپا (ESTEC)، در کنگره علمی یوروپلنت گفت: بررسی گذشته سیاره زهره و فهمیدن این که چگونه به جایی که اکنون قرار گرفته است، رسیده است. همه چیز با آن چه که در حال حاضر می‌بینیم، مقایسه می‌شود.

اثر گریز گلخانه‌ای چه زمانی و چرا در زهره آغاز شد؟

درک سیاره زهره برای درک سیاره های زمینی در همه جا، از زمین خودمان گرفته شده تا سیاره‌هایی که در مدار ستاره‌های دوردست شبیه به خورشید هستند، بسیار مهم است. همچنین، این کار می‌تواند به ما در درک بهتر تغییرات آب و هوایی روی زمین کمک کند.

ویلسون ادامه داد: تقریباً نزدیکتر این سیاره به خورشید، دو برابر بیشتر نور خورشید را به آن می‌دهد اما زهره کمتر از زمین، نور خورشید را جذب می‌کند زیرا این سیاره کاملاً در ابرهای بسیار بازتابنده پوشانده شده است که ۷۰ درصد نوری را پوشانده است. روی آن می‌افتد، منعکس می‌کنند، اما وقتی در میان ابرها فرود می‌آید، هوا گرمتر و داغ‌تر می‌شود. این به دلیل جو غلیظ و گلخانه‌ای است که می‌کند.

آژانس فضایی اروپا اعلام کرد، رادار ارائه شده توسط ناسا به تصویربرداری و نقشه برداری جهانی از سطح زهره خواهد پرداخت. این در حالی است که یک آزمایش علمی رادیویی، ساختار داخلی و میدان گرانش سیاره و همچنین جو آن را بررسی خواهد کرد. پژوهشگران هنوز در مورد این که زهره یک آب مایع زیاد یا حتی حیات داشته باشد، می‌شوند. یعنی پیش از افزایش گرمایی که آن را غیر قابل سکونت کرد.

بخوان  راه شیری یک نوزاد کهکشانی زودرس بوده است!

فرضیه هیچکس این نیست که زمین هرگز به سیاره‌های غیرقابل سکونتی مانند زهره تبدیل شود، اما بهتر است مکانیسم‌هایی را بفهمیم که اثر گریز گلخانه‌ای در زهره باشد، ممکن است به ما کمک کند تا بفهمیم که چگونه می‌توان آب و هوا را در زمین به بهترین شکل تغییر داد. چگونه کاهش داد، اما این کار آسانی نیست.

وی افزود: در هر حال، داده‌هایی که امروز در اختیار داریم، به ما نمی‌شود تا به طور قطعی تصمیم بگیریم که آیا زهره زمانی یک آب گرم و کمک می‌کند یا هرگز آب نمی‌شود اگر شبیه‌سازی‌های سیاره‌ای را اجرا کنیم، بسیار آسان‌تر هستیم. است که در مورد یک سیاره غیرقابل سکونت به نتیجه برسیم. درک این موضوع که دقیقاً چقدر از یک ستاره می‌توان انتظار شرایط سکونت را داشت، یک محاسبه پیچیده است. این موضوع به پوشش ابر روی ترکیب سطح و بازیابی مواد جوی در سیاره بستگی دارد.

استراوم این پرسش مطرح می‌کند که چرا این نوع جو بسیار پرفشار وجود دارد و آیا واقعاً با فعالیت‌های آتشفشانی تغذیه می‌شود یا خیر.

آنویژن که انتظار می‌رود در اوایل سال ۲۰۳۲ با موشک “آریان ۶۲” (Ariane 62) پرتاب شود، چهار سال در مدار قرار خواهد گرفت و اولین ماموریت به زهره برای داشتن یک “سیستم سنجش رادار زیرسطحی” (SRS) خواهد بود. این مأموریت علمی چهار ساله خود، ویژگی‌های زیرسطحی سیاره را مستقیماً تا عمق یک کیلومتری اندازه‌گیری خواهد کرد.

«آن گریت استراوم» (Anne Grete Straume)، دانشمند پروژه انویژن، در کنگره علمی یوروپلنت (Europlanet Science Congress) که ماه گذشته در اسپانیا برگزار شد، گفت: این موضوع را درک کنید که زهره چه زمانی و چگونه به نقطه اوج آب و هوایی خود بروید. رسید، مهم است.

بخوان  توسعه غشاهای انتخاب آب محور فعالیت‌های ستاد بین‌المللی مواد پیشرفته

ماموریت آژانس فضایی موسوم به “انویژن” برای پرتاب در دهه آینده و اکتشاف در سیاره زهره آماده می‌شود.

ماموریت ۵۰۰ میلیون دلاری اروپا برای رمزگشایی سیاره زهره

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، سیاره زهره، یک مهره سیاره‌های سخت برای شکستن است. دهه‌ها پس از اولین بررسی‌های راداری زمینی که به جو متراکم و تحت تسلط دیاکسید کربن سیاره خواهر ما نفوذ کرد، هنوز نمی‌دانیم که آیا زهره دریاچه‌ها یا اقیانوس‌هایی داشته است، قابل سکونت بوده است، برای چه مدت قابل سکونت بوده است و این که ممکن است زمانی باشد. زندگی را در خود جای داده باشد یا خیر. همچنین، زمان و محرک دقیق شروع اثر گریز گلخانه‌ای در این سیاره را نمی‌دانیم، اما می‌دانیم که سطح آن به حدود ۴۵۰ درجه سلسیوس می‌رسد و سطح آن ۹۲ برابر زمین است.