ماهواره ناسا برای نظارت بر آب‌های زمین پرتاب شد

«کارن سن ژرمن» (Karen St. Germain)، مدیر بخش علوم زمین ناسا طی یک نشست مطبوعاتی پیش از پرتاب، ارتقایی را که ماهواره SWOT به مدار خواهد آورد، توضیح داد. سن ژرمن گفت: ما 30 سال است که ارتفاع ماهواره‌های را برای اندازه‌گیری ارتفاع سطح دریا انجام می‌دهند و این بزرگی از داده‌هایی است که برای درک تغییرات آب و هوا به آنها تکیه می‌کنند. کاری که SWOT انجام می‌دهد، این امکان را فراهم می‌آورد که ۱۰ برابر را در مشاهده فضای اندازه‌گیری ارتفاع آب برای ما می‌کند، بهبود بخشد.

بررسی سطح بیساقه آبهای زمین

انتهای پیام



منبع

«تاملین پاولسکی» (تاملین پاولسکی)، سرپرست علم هیدرولوژی SWOT گفت: اگر واقعاً می‌خواهم چرخه آب را با روش‌هایی که بتوانیم درک کنیم، باید نه تنها از نظر مفهومی، بلکه از نظر حجم به بررسی آن بپردازیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون۹»(Falcon ۹) شرکت «اسپیس ایکس»(SpaceX)، ماهواره «توپوگرافی آب‌های سطحی و اقیانوسی» (SWOT) ناسا را ​​پیش از سپیده‌دم روز جمعه ۱۶ دسامبر، از مجتمع پرتاب فضایی «SLC-4E» در « پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ»(VBG) کالیفرنیا به فضای پرتاب کرد.

اولین ماهواره‌هایی که به طور ویژه برای انجام یک بررسی جهانی در مورد آب‌های سطح زمین طراحی شده است، به فضا پرتاب می‌شود.

ماهواره SWOT به جستجوی ناسا و «آژانس فضایی فرانسه» (CNES) با شرکت‌های فضایی کانادا و بریتانیا است. این ماهواره در سال ۲۰۰۷ به عنوان یک مأموریت پیشنهادی در برنامه «بررسی ۱۰ ساله شورای ملی تحقیقات آمریکا» گنجانده شد. ماهواره SWOT برای مطالعه تغییرات رخ‌داده در سطح آب‌های جهان و ارائه‌های سه‌بعدی با جزئیات بی‌سابقه در اقیانوس‌های زمین و میلیون‌ها دریاچه و رودخانه کره زمین در هر ۲۱ روز طراحی شده است.

بخوان  بیل مکانیکی عنکبوتی غیرممکن را می‌کند

پرتاب در ساعت ۶:۴۶ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی انجام شد و فالکون۹، ماهواره SWOT را به فاصله ۸۵۷ کیلومتری از زمین برد. تقویت‌کننده مرحله اولیه موشک حدود ۷.۵ دقیقه پس از بلند شدن، به وندنبرگ بازگشت و با موفقیت فرود آمد. گروه پرتاب گفتند که ماهواره SWOT حدود ۵۲ دقیقه پس از پرتاب شدن، در مدار پایین زمین مستقر خواهد شد.

«نادیا وینوگرادوا» (Nadya Vinogradova Shiffer)، مدیر برنامه فیزیک فیزیکی ناسا پس از پرتاب گفت: چه پرتاب تماشایی! به عصر SWOT خوش آمدید.