مایکروسافت اج در حال دریافت یک ویژگی کشنده است که می تواند کارگران را از گوگل کروم دور کند

با این حال، این شرکت ممکن است با برنامه های خود برای معرفی ویژگی های جدید کسب و کار محور به مرورگر وب موفقیت بیشتری کسب کند.

از زمانی که مایکروسافت اج در اوایل سال 2020 راه اندازی مجدد شد، برای دستیابی به نوعی نفوذ در بازار که ممکن است مایکروسافت امیدوار بود، تلاش کند.

اگر مایکروسافت بتواند متخصصان را متقاعد کند که Edge پیشنهادی است که واقعاً ارزش بررسی دارد، پس پتانسیل جذب میلیون‌ها کاربر اضافی را دارد. و با پرداختن به نقاط درد ترکیبی رایج برای کارمندان، ویژگی‌هایی مانند Workspaces می‌توانند تا حدودی به این هدف دست یابند.

مایکروسافت فراتر از ارائه منظم به‌روزرسانی‌های ویژگی، تعدادی تاکتیک کمتر سنتی را برای کمک به سرعت بخشیدن به رشد Edge به کار گرفته است، اما همه آنها در بین کاربران محبوبیت نشان نداده‌اند.

این آخرین داده ها از Statcounter نشان می‌دهد که اگرچه Edge از جایگزین‌های جاافتاده‌ای مانند موزیلا فایرفاکس پیشی گرفته است، اما همچنان از نظر سهم بازار از محصولاتی مانند Google Chrome و Safari عقب است.

اکنون این ویژگی در پیش نمایش موجود است، برای حذف مشکلات مرتبط با همکاری در پروژه های پیچیده، با دادن بوم های مشترک به تیم ها برای جمع آوری منابع ضروری مبتنی بر وب، طراحی شده است.

مرورگر کار؟

مایکروسافت همچنین به دلیل تلاش‌ها برای مسدود کردن لینک‌هایی که از طریق سرویس‌های خود (مانند ویجت‌های ویندوز 11، منوی استارت و غیره) در هر مرورگر دیگری به جز Edge راه‌اندازی می‌شوند، مورد انتقاد قرار گرفت، تاکتیک دیگری که مورد انتقاد جامعه قرار گرفت.

بخوان  ابداع کراس مصنوعی برای درمان بیماران درمان پانکراس

همانطور که در Microsoft Ignite 2022 اعلام شد، مایکروسافت اج به زودی از ویژگی جدیدی به نام Workspaces بهره خواهد برد که به عنوان “مجموعه ای از برگه های مرورگر که به گروه ها امکان می دهد وب سایت ها و فایل های کاری مشابه را در یک مکان مشاهده کنند” توصیف می شود.



منبع

مایکروسافت در حال حاضر در بازار تجاری از منظر دستگاه‌ها، با مبتنی بر ویندوز، انحصار دارد لپ تاپ های تجاری و کامپیوترها (که اکثر آنها دارای Edge از قبل نصب شده هستند) انتخاب ارجح اکثریت قریب به اتفاق سازمان ها است.

به عنوان مثال، این شرکت اخیراً مجبور شد از سیاستی که پس از اعلام نارضایتی کاربران، اصطکاک غیرمنطقی را به روند تغییر مرورگر پیش‌فرض اضافه می‌کرد، عقب نشینی کند.

مایکروسافت جزئیاتی را برای توسعه پرچمدار خود ارائه کرده است مرورگر اینترنت که ممکن است تا حدودی به حل سردردهای رایجی که متخصصان با آن مواجه هستند کمک کند.