مایکروسافت قدرت های هوش مصنوعی را در Excel و Outlook اعمال می کند


ساتیا نادلا، رئیس مایکروسافت، علیرغم اینکه فناوری مشابه ChatGPT را به غول نرم‌افزاری عرضه می‌کند، گام برداشته است.

ساتیا نادلا، رئیس مایکروسافت، علیرغم نگرانی‌هایی که ممکن است از ریل خارج شود و پاسخ‌های زشت یا نادرست ایجاد کند، با القای فناوری ChatGPT-مانند به غول نرم‌افزاری پیشروی کرده است.

مایکروسافت روز پنجشنبه به انقلاب هوش مصنوعی خود ادامه داد و اعلام کرد که قدرت‌های ChatGPT را در برنامه‌های نمادین Excel، Word و Outlook اعمال خواهد کرد.

غول ردموند، واشنگتن به سرعت هوش مصنوعی مبتنی بر زبان را اتخاذ کرده است و با وجود مشکلات اولیه مانند ربات‌های گفتگو که پاسخ‌های نگران‌کننده یا اطلاعات آشکارا نادرست می‌دهند، احتیاط کمتری نسبت به رقبای خود نشان داده است.

آخرین ربات چت مایکروسافت، به نام Copilot، توانایی‌های ChatGPT مانند را در دفاتر کار می‌کند و رونوشت‌های جلسات، ورودی‌های تقویم یا اسلایدهای پاورپوینت را تقریباً فوراً ایجاد می‌کند.

هدف نسخه جدید این است که هوش مصنوعی مولد، اصطلاحی برای قابلیت‌های سبک ChatGPT، به عنوان یک دستیار برای کاربران نرم‌افزار محبوب محل کار مایکروسافت عمل می‌کند و وظایف اداری را به‌طور یک‌جانبه برعهده نمی‌گیرد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در یک رویداد مجازی گفت: «شما می‌توانید بگویید که ما از هوش مصنوعی در خلبان خودکار استفاده کرده‌ایم و با این نسل بعدی هوش مصنوعی، از خلبان خودکار به کمک خلبان می‌رویم».

مایکروسافت میلیاردها دلار به OpenAI می ریزد، شرکتی که در حال ساخت فناوری قدرت ChatGPT است و آخرین نسخه خود، GPT-4 را در روز سه شنبه منتشر کرد.

این فناوری که OpenAI می‌گوید می‌تواند توسط تصاویر و همچنین متن ایجاد شود، در حال حاضر پایه و اساس یک ربات چت در موتور جستجوی Bing مایکروسافت است که به لطف استفاده از هوش مصنوعی کاربران بیشتری را به دست آورده است.

غول‌های فناوری دیگر رویکرد محتاطانه‌تری را برای هوش مصنوعی مولد اتخاذ می‌کنند، زیرا از شرمساری ناشی از خارج شدن این فناوری از ریل می‌ترسند.

بازوی رایانش ابری گوگل این هفته اعلام کرد که راه‌هایی را برای آزمایش‌کنندگان ارائه می‌کند تا بتوانند هوش مصنوعی مولد را به برنامه‌ها تزریق کنند یا آنها را روی پلتفرم خود تیتان اینترنتی کار کنند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا ماه گذشته گفت که شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام در حال ایجاد یک گروه محصول برای ارائه راه‌هایی برای «توربوشارژ کردن» کار هوش مصنوعی خود هستند.

© 2023 AFP

نقل قول: مایکروسافت قدرت های هوش مصنوعی را در اکسل اعمال می کند، Outlook (2023، 16 مارس) بازیابی شده در 16 مارس 2023 از

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بخوان  Google Bard چیست؟ رقیب هیجان انگیز ChatGPT توضیح داد