متاورس باید کارایی داشته باشد نه نوآوری!

بنیانگذاران متاورس با پرسش‌های ناشناخته‌های روبه‌رو هستند. این پرسش‌ها معضلاتی هستند که فقط به مرور زمان حل می‌شوند و اگر بخواهیم به صراحت بگویم، هیچ کاری نمی‌توانم در مورد آنها انجام دهیم اما این پرسش‌ها می‌توانند محصولاتی را با طراحی خوب و کارآمد کمک کنند.

از آنجایی که هیاهوی پیرامون متاورس به اوج خود می‌رسد، وسوسه‌های واقعی برای شرکت‌ها وجود دارد که آن را فقط به گفتن جمله «من یک محصول متاورس دارم» دنبال می‌کنند. این کار ممکن است چند مقاله درخشان را در حوزه فناوری فناوری برای آنها به ارمغان بیاورد و مدیران ارشد متورس می‌دهند که در تمام وقت‌ها انتخاب شده‌اند، اما به سختی می‌توان یک تجارت موفق و بلندمدت داشت.

انتهای پیام



منبع

پیشگامان حوزه متاورس باید پیش از کار گرفتن آن، در مورد همه جوانب این فناوری فکر کنند و مزایا و معایب آن را به درستی در نظر بگیرند.

برای روشن کردن این موضوع باید گفت که مسیر جدید متا، تنها عامل ضعف آن نیست زیرا این شرکت تنها در سال جاری، از دو سوم ارزش خود را از دست داده و نزدیک به ۱۱ هزار کارمند را اخراج کرده است. این شرکت با رقابت سختی از سوی «تیک تاک» (TikTok) و «اسنپ» (Snap) روبه‌رو است و با قابلیت «شفافیت ردیابی اپلیکیشن» (ATT) شرکت «اپل» (Apple) دست و پنجه نرم می‌کند که تنها در سال است. جاری نزدیک به ۱۳ میلیارد دلار برای این شرکت هزینه خواهد داشت.

شرکت‌هایی که شرکت‌های پی‌ریزی پایه‌های متاورس خود را آغاز می‌کنند یا به جستجوی فرصت‌ها در بخش‌هایی می‌پردازند که ممکن است بسیار سودآور باشد، نباید از آن‌هایی که واقعاً به دست بیاورند، دوری کنند. آنها باید به پرسش‌هایی از این دسته بپردازند که مشتریان بالقوه آنها با چه مشکلی روبه‌رو هستند، این محصول چگونه مشکلات را حل خواهد کرد و چگونه می‌توان از محصولات قدیمی بهتر باشد.

این گروه، از شرکت‌های اجرایی فناوری‌های متوسط ​​گرفته تا مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ ارائه خدمات را شامل می‌شود. این گروه، مجموعه‌ای از افراد را به شماره می‌رود و علاقه‌مندی‌ها را نشان می‌دهد که از حباب فناوری فراتر می‌رود. شماره دو سوم از مدیران تجاری گزارش داده اند که خوب یا جامعی از متاورس دارند.

بخوان  حذف بازدید‌های مربوط به سقط جنین از نتایج مکانی گوگل

یک جاده برای دست‌انداز

باید توجه داشت که بیشتر متاورس ها شکست خواهند خورد. این یک حقیقت دردناک است. خیلی از این شکست‌ها کاملاً قابل تحمل بود. شکست‌ها محصول بودجه یا توان فنی نخواهند بود. کسب‌وکارها قربانی مشکلی مضرتر خواهند شد که جبران آن خواهد شد. آن مشکل، بینش است.

این پیشرفت در دنیای شرکت‌ها به شدت مشهود است. نتایج “نظرسنجی متاورس 2022″(2022 Metaverse Survey)، بیش از دو سوم شرکت‌کننده‌ها در حال حاضر روی پیشنهادات متورس خود کار می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فست کمپانی، وقتی صحبت از «متاورس» (متاورس) به میان می‌آید، نظرها در مورد آن کم‌معنا است. در یک سو، افرادی مانند “مارک زاکرگ” (Mark Zuckerberg) حضور دارند که صادقانه معتقد است ما نهایتاً در جهان سه‌بعدی غوطه‌ور کار می‌کند و با دیگران معاشرت می‌کند. زاکربرگ، میلیاردها دلار خرج می‌کند تا متا را به سنگ‌بنای این اینترنت جدید تبدیل کند.

به گزارش آنا، اتودسکی فکری بر پلتفرم و ارزش‌محور برای غلبه بر این چالش‌ها دارد. وی افزود: ما احتمالاً فناوری را از شرکایی مانند “اپیک گیمز”(Epic Games) یا از شرکت‌هایی مانند متا تصور گرفت. اما اگر آواتار بهتری نسبت به آنها داشته باشیم. هدف ما ایجاد نوعی فناوری است که به افراد امکان می دهد تا مشکلات طراحی دنیای واقعی را در فضای مجازی و افزودن حل کنند. سپس مانند هر کسب و کار بر روی محتوا، باید پرسشهای سختی در مورد پایداری بلندمدت پرسیده شود.

یک عنصر غیرقابل انکار وجود دارد و آن عدم اطمینان است. متاورس از اصول طراحی اولیه محصول که در سایر بخش‌های دنیای فناوری اعمال می‌شود، مصون نیست.

اگر این فناوری را بسازید، ممکن است مشتریان به شما بیایند، اما اگر مشتری راضی کردید، باید بدانید که چگونه آنها را در اطراف خود نگاه دارید، برای برنامه‌نویسی بلندمدت و تولید محتوا چه برنامه‌هایی می‌خواهید و چگونه محصول خود را در میان غوغا می‌کنید. کرکننده سایر پذیرندگان اولیه متاورس می‌گوید.

فضای متاورس هنوز یک کاربرد واقعی را نشان نداده است. کسب و کارهای موفق متورس، آن گروهی خواهد بود که می‌تواند پاسخگوی واقعی باشد. زمان و استعداد نمی‌تواند یک جایگزین برای کارآیی واقعی باشد.

بخوان  به لطف این به‌روزرسانی وحشی Stable Diffusion، هوش مصنوعی مولد می‌تواند فعال‌تر شود

مهم اجرا می شود

نظرسنجی متورس ۲۰۲۲، بیشتر را برای خدمات مصرف‌کننده، مانند ملاقات با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی یا صحبت کردن با یک نماینده خدمات رسمی خدمات نشان می‌دهد. اگر یک شرکت از این خواسته‌ها رای کند، پیشرفت خواهد کرد.

اما اگر از این تیترهای داغ نگاه کنید، منظره ظریف را پیدا کنید. متاورس مسلما مال ماست. هرکسی که پتانسیل متاورس را می‌دهد، می‌داند که هر موفقیتی مشروط به شناخت اصول تجاری مهم و همه دست‌نیافتنی شامل اجرا، تناسب بازار، کارآیی و زمانبندی است.

شکست، یک خطر پذیرفته شده و ناپذیر در کارآفرینی است. وقتی فضایی می‌شوید که نه ‌تنها بد تعریف می‌شود، اما هنوز سطح معنی‌داری از نفوذ در بازار را ایجاد می‌کند، این خطر افزایش می‌یابد اما کارهایی وجود دارند که بنیان‌گذاران متورس می‌توانند برای بهبود شانس خود انجام دهند.

آشفتگی در متا ثابت می‌کند که حتی بزرگترین بازیکنان نیز از نیاز به نشان دادن هدف واقعی مصون استفاده می‌کنند. برخی از نکات قانع‌کننده‌ها را در مورد متعارف مطرح می‌کنند اما آن‌ها به هیچ وجه نکات مطمئنی در مورد نیاز و جستجوهای اولیه متا برای ایجاد این حرکت، تا اندازه زیادی به هم ریخته است.

تا پایان این دهه و با فرض این که متاورس یک حوزه مورد علاقه در فناوری باشد، آیا کاربران اصلی آن افراد یا افرادی هستند؟ آیا این بخش یا فناوری فناوری متا اجرا خواهد شد شرکت دیگری آن را اجرا خواهد کرد؟

پیمودن این راه آسان نیست چرا که بزرگی در پیش است. فقدان یک هدست واقعیت مجازی توان و مقرونبه‌صرفه، مانع بزرگی برای پذیرش خواهد بود و متعارف باید بر پایه‌ای‌ترین مکان این فضا غلبه کند. از جمله چهره‌های مرده آواتارها در هوریزن وردز که مورد تمسخر قرار گرفته‌اند.

این روش محتاطانه توسط شرکت “اتودسک”(AutoDesk) ارائه شده است که پیشرو صنعت در فضای “کد/کم”(CAD/CAM) است. «اندرو آناگنوست» (اندرو آناگنوست)، مدیر عامل این شرکت در مصاحبه‌های چشمگیر با «ZDNet» گفت، هیچ شکی که متاورس‌ها، چالش‌ها را برای شرکت‌کنندگان ایجاد می‌کند ندارد.

پیشگامان متاورس باید دیدگاهی منظم داشته باشند. روشی را برای حفظ پایداری و سودمندی متاورس ارائه دهندگان و به جای دنبال کردن چیزهای جدید، برنامه‌هایی بسازند که با برند آنها و مخاطبان احتمالی آنها همسو باشند. بنابراین، هر زمان که متورس شود، جریان اصلی خود را نهایی کند، آنها نیز در رشد و تسلط خواهند بود.

بخوان  گیاهان هنگام تنش جیغ می‌زنند!

کارآیی

مصرف‌کننده‌ها کاملاً قوی هستند اما احتمالاً با گذشت زمان تغییر خواهد کرد زیرا سخت‌افزار واقعیت مجازی، ارزان‌تر و توانمندتر می‌شوند و دامنه تجربیات مجازی برای توسعه می‌یابد. ما در حال حاضر حاضر شاهد حرکت‌هایی برای آوردن سرگرمی و ورزش موسیقی زنده به متاورس هستیم.

یکی از مشکلات پیش رو، عدم قطعیت است؛ ابهام فراگیر و غیر قابل حل شدن که متاورس را در این نوپاترین لحظه می‌کند. ما نمی‌دانیم چه خواهد شد و این فناوری چگونه خواهد بود. ما حتی نمی‌دانیم که آن‌ها چه کسانی خواهند بود.

اگر در قبرستان فناوری قدم بزنید، سنگ قبر شرکت‌هایی را می‌توان دید که دارای سرمایه خوبی هستند و بسیاری از گروه‌های پیشرو در صنعت مؤسسات را داشته‌اند. با وجود این، آنها شکستند زیرا دارای عناصر اساسی بودند. در هر حال، شاید به زودی آنها نیز دوباره در فناوری شرکت داشته باشند. در چند سال آینده، صدها شرکت متاورس جدید خواهد داشت که امیدوارند مزیت حرکت اول را در آنچه که شاید بزرگترین تغییر اینترنت از زمان انقلاب “وب 2.0″(Web 2.0) باشد، به دست آورد. بسیاری از آنها و نه همه آنها ممکن است شکست بخورند.

در هر، این باور وجود دارد که متاورس، نویدهای بسیاری را همراه خواهد داشت. شاید متاورس، اینترنت را به طور اساسی تغییر دهد اما یک دلیل واقعی برای خوشبینی وجود دارد. آن دلیل این است که در شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان، برای تجربه‌های سه‌بعدی همهجانبه وجود دارد.

در مقابل، غولهای فناوری هستند؛ مانند “فیل اسپنسر” (Phil Spencer)، رئیس “ایکس باکس” (Xbox) که محصولات متاورس را یک بازی ویدئویی ضعیف می‌دانند و آنها را می‌کند. «پالمر لاکی» (Palmer Luckey)، بنیان‌گذار «Oculus VR» حتی بی‌پرده‌تر صحبت می‌کند. او درباره محصول متا موسوم به “هوریزن وردز” (Horizon Worlds) گفت: من فکر نمی کنم که محصول خوبی باشد. این محصول جالب نیست.