مجوز استقرار نسل جدید ماهواره‌های اینترنتی “استارلینک” صادر شد

انتهای پیام



منبع

مقامات این سازمان در تصمیم گیری روز پنجشنبه که کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا فقط مجوزهای محدودی را صادر کرده است تا نگرانی‌ها را در مورد اطلاعات مدارک و امنیت محیط کند کند. این موضوع و مسائل دیگر توسط طرف‌های ذینفع در رابطه با برنامه استارلینک 2.0 که اسپیس ایکس در سال 2020 ثبت کرد، مطرح شدند.

در هر حال، این حکم فقط یک پیروزی جزئی برای اسپیس ایکس است. این شرکت برای استقرار ۲۹۹۸ ماهواره استارلینک ۲.۰ در اطراف زمین درخواست مجوز داده بود. کمیسیون‌های فدرال آمریکا، تصمیم‌گیری در مورد سایر ماهواره‌های پیش‌بینی را به تعویق انداخته است.

در سند تایید شده است: ما موظفیم را مصوت کنیم که اسپیس ایکس را ملزم می کند تا در فضایی کاهش یابد، با ناسا هماهنگی و همکاری باشد تا از دسترسی مستمر پنجره های پرتاب و سایر موارد مطمئن باشد. به دست آمده و همچنین در تصاویری که خرابی‌های ماهواره از یک آستانه خاص فراتر رود، به توقف استقرار ماهواره‌های جدید متعهد باشد.

«ایلان ماسک» (Elon Musk)، بنیان‌گذار و دستگاه اسپیس ایکس گفت که ماهواره‌های استارلینک ۲.۰، بسیار بزرگتر و توانمندتر از نسل‌های پیشین خود خواهند بود و می‌توانند خدمات را مستقیماً به تلفن‌های همراه ارائه دهندگان ارائه دهند. اسپیس ایکس چند ماه پیش اعلام کرد که قصد دارد این کار را از سال ۲۰۲۳ از طریق مشارکت با شرکت “تی-موبایل” (T-Mobile) انجام دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، “کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا”(FCC) روز پنجشنبه اول دسامبر، درخواست اسپیس ایکس را برای استقرار ۷۵۰۰ ماهواره “استارلینک ۲.۰” در مدار پایین زمین تایید کرد.

بخوان  عکس جدید «هابل» از یک خوشه ستاره‌ای در شرف پراکندگی

اسپیس ایکس مجوز کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا را برای استقرار ۱۲ هزار ماهواره نسل اول استارلینک به دست آورد که وزن هر یک از آنها تقریباً ۳۰۰ عدد است. این شرکت، تعداد ماهواره‌ها را به صورت قابل توجه افزایش داده است. به گفته “جاناتان مک داول”(Jonathan McDowell)، اخترفیزیکدان “مرکز اخترفیزیک هاروارد اسمیتسونین”(CFA)، بیش از 3200 ماهواره استارلینک در حال حاضر خدمات اینترنتی را به کاربران سراسر جهان ارائه می دهند.

این تنها نگرانی‌هایی نیست که مردم در استارلینک مطرح کرده‌اند. برای مثال، ستاره‌شناسان از ماهواره‌ها بر کار خود ناراحت هستند و برخی از طرفداران آسمان تاریک نیز نگران هستند که این امر به نظر ما را از آسمان تغییر دهد.

اسپیس ایکس قصد دارد با استفاده از موشک جدید مریخ و ماه موسوم به “استارشیپ”، تعداد ماهواره‌های جدید استارلینک را افزایش دهد. استارشیپ هنوز در حال توسعه است اما این وسیله نقلیه بزرگ احتمالاً در هفته‌های آینده می‌تواند اولین پرواز آزمایشی مداری خود را انجام دهد. همه ماهواره‌های استارلینک تا امروز بر فراز موشک “فالکون۹”(Falcon 9) اسپیس ایکس پرتاب شده‌اند.

شرکت “اسپیس ایکس”(SpaceX) به تازگی مجوز استقرار نسل بعدی مجموعه ماهواره‌های اینترنتی خود موسوم به “استارلینک”(Starlink) را دریافت کرده است.

کمیسیون کمیسیون فدرال آمریکا در متن این تاییدیه نوشت: اقدام ما به اسپیس ایکس امکان می‌دهد تا استقرار نسل بعدی استارلینک را آغاز کند که نسل بعدی پهنای باند ماهواره‌ای را برای آمریکایی‌ها در سراسر کشور، از جمله ساکنان مناطقی که به طور سنتی از سیستم‌های زمینی استفاده می‌کنند، آغاز کند. نمی‌توانند یا کمتر از آنها استفاده کنند، در کار می‌برند. اقدام ما، خدمات گسترده‌باند ماهواره‌ای را در جهان فعال می‌سازد و به شکاف دیجیتال در سراسر جهان کمک می‌کند.

بخوان  سفری به دنیای بزرگترین زیستگاه گیاهشناسی محصور جهان