مجوز ویرجین اوربیت اولین پرتاب فضای بریتانیا را دریافت کرد

سازمان و ارزیابی شرکت‌ها و نظارت بر نظارت کشوری بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که صدور مجوز نهایی به شرکت ویرجین اوربیت برای اولین پرتاب ماهواره مداری بریتانیا یک گام مهم بود.

شرکت ویرجین اوربیت، مجوزهای باقیمانده خود را دریافت و زمینه را برای اولین پرتاب فضای مداری از خاک بریتانیا فراهم کرد. سازمان و ارزیابی شرکت‌ها و نظارت بر نظارت بر کشور بریتانیا (CAA) در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه اعلام کرد که شرکت ویرجین اوربیت مجاز به پرتاب از بندر فضای کورنوال در جنوب انگلیس است. این سازمان اعلام کرد، این شرکت که توسط برانسون ارائه شده است، تمام معقول را برای اطمینان از اینکه خطرات ناشی از فعالیت های پرتاب تا حد امکان پایین است، انجام می شود.

شرکت ویرجین اوربیت نام این ماموریت را “Start Me Up” بر اساس آهنگی از The Rolling Stones گذاشته شده است. در طی این ماموریت قرار است هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ یا «دختر کیهانی» (دختر کیهانی)، اولین موشک بریتانیا را به فضای پرتاب کند. هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ پس از پرواز، موشکی را از زیر بال خود رها خواهد کرد.

ملیسا تورپ (Melissa Thorpe)، رئیس پایگاه فضایی کورنوال گفت که ورود مجدد این هواپیما به عرصه پرتاب، پس از هشت سال کار سخت انجام شده است. بوئینگ ۷۴۷ با تغییراتی که ما روی آن اعمال کرده‌ایم، اکنون برای رسیدن به آن آماده می‌شویم و نمونه کاملی از آن چیزی است که ما در پایگاه فضایی کورنوال برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم. ماموریت Start Me Up به عنوان یک جهش بزرگ برای صنعت فضایی در حال رشد بریتانیا به شماره می‌رود.

بخوان  رونمایی از نمونه اولیه خودروی شیائومی در ماه آگوست
ماهواره‌های بیشتر در بریتانیا ساخته شده‌اند و در یک عملیات در پایگاه فضایی بر روی موشک قرار خواهند گرفت. دولت بریتانیا امیدوار است پرتاب‌های فضای تجاری ۳.۸ میلیارد پوند برای اقتصاد بریتانیا در دهه آینده ارزش داشته باشد.

شرکت ویرجین اوربیت برای اولین پرتاب فضای مداری، از چراغ سبز سبز دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، شرکت ویرجین اوربیت (Virgin Orbit) متعلق به سر ریچارد برانسون، در حال برنامه ریزی برای پرتاب چند ماهواره کوچک به مدار از بندر فضایی کورنوال در فرودگاه کورنوال نیوکای طی هفته های آینده است.

مارک هار، وزیر حمل و نقل بریتانیا که با اعطای مجوز این مجوز را نیز اعلام کرد: موقعیت ما را به عنوان یک کشور پیشرو در فضای فضایی که می کند و می تواند باعث رشد و نوآوری شود و همچنین ایجاد هزاران شغل بیشتر شود.

انتهای پیام



منبع هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ که با نام دختر کیهانی می‌شود، بیش از ۲.۵ میلیون مسافر در ۸۳۰۰ پرواز جابه جا کرده است. اما اکنون صندلی‌های آن برداشته و عرشه بالای آن نیز به مرکز کنترل برای مهندسین پرتاب تبدیل شده و زیر بال چپ آن نیز به مکانی برای تعبیه یک موشک ۲۱ متری (۶۹ فوت) ساخته شده است.

این هواپیما، موشک لانچروان (LauncherOne) ویرجین اوربیت را که در زیر بال آن ذخیره شده است، پرتاب خواهد کرد. طی این پرتاب، موشک لانچروان در ارتفاع 35 هزار فوتی بر فراز اقیانوس اطلس پرتاب خواهد شد و از استقرار هفت ماهواره در مدار، به سرعت هشت هزار مایل در ساعت خواهد رسید. سپس موشک، دسته‌ای از ماهواره‌ها را در مدار قرار خواهد داد.

بخوان  شرکت نوپا Motion Lib تراشه‌ای را برای تکرار حس لامسه توسعه می‌دهد