محققان چینی در شرف درمان یک نوع خطرناک از سرطان پستان هستند

سرطان پستان سه‌گانه، یکی از زیرگروه‌های سرطان پستان است و خطر عود و متاستاز آن به طور قابل توجهی نسبت به سایر زیرگروه‌ها بالاتر است. با این، درمان آن برای مدت طولانی به دلیل فقدان بررسی حال درمانی و در دستیابی، میسر بوده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، بر اساس مطالعات منتشر شده در مجله “PNAS”، هدف درمانی جدید، یک نوع رونوشت خاص تومور(TST) است. رونوشت‌های خاص از پیوند غیرطبیعی آر.ان.ای در سلول‌های تومور حاصل و عاملی هستند که باعث پیشرفت سلول‌های سرطانی می‌شوند.

آخرین مرکز مرکز سرطان دانشگاه فودان شانگ‌های تعداد زیادی از رونوشت‌های خاص تومور را با گیرنده ماکروفاژی دارای ساختار کلاژنی- رونوشت خاص تومور(MACRO-TST) در سلول‌های سرطان پستان سه مشخصه شناسایی کردند که بیشترین بیان را در این سلول‌ها دارند.

انتهای پیام



منبع

وی افزود: بررسی‌های بیشتر تأیید کرد که بیان این هدف درمانی تازه شناسایی می‌شود، می‌توان با توانایی‌های BET که انتظار می‌رود راه حلی برای درمان دقیق تومورها باشد، می‌شود.

پزشک چینی یک هدف درمانی جدید را برای سرطان پستان سه گانه منفی(triple-negative breast cancer) کشف کرده است که به طور بالقوه به کشف راه حل های جدید برای درمان این بیماری کمک می کند.

“شائو ژیمین” (Shao Zhimin) یکی از رهبران این مطالعه گفت: ما دریافتیم که بیان MACRO-TST با پیامدهای ضعیف در بیماران مبتلا به این زیرگروه سرطان پستان مرتبط است و یک عامل کلیدی در گسترش پیشرفت تومور می شود.

بخوان  مایکروسافت ویجت فیس بوک را به ویندوز 11 می آورد – و انتظار بسیاری از موارد دیگر را دارید