مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

اپل‌واچ از سال ۲۰۱۵ تا امروز

سیکو دیتا-2000

به علاوه چهار نشانگر مسیر مچ دست

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

این ساعت آغازگر ورود سامسونگ به بازار ساعتهای هوشمند بود. این دستگاه در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. یک سال بعد از شش ساعت هوشمند سامسونگ در بازار بود. به نظر می‌رسد روش قابل اعتماد سامسونگ برای اشباع بازار با دستگاه‌های خود در حوزه ساعت‌های هوشمند نیز می‌شود.

شرکت‌های سازنده ساعت‌های هوشمند قابلیت‌های جدید و متنوع پیدا کرده‌اند. از این ساعت‌ها می‌توانم برای سنجش ضربان قلب، تشخیص احتمالی کاربر، بررسی میزان استرس، اندازه‌گیری خون و موارد مهم و دیگر استفاده از حیات انجام شود. این مسیر ادامه دارد و سایر فناوری‌های جهان، هیچ کس نمی‌داند که ساعت‌های هوشمند پیشرفته در آینده چه ظاهری به خود می‌گیرند و چه قابلیت‌هایی به آن‌ها اضافه می‌شوند.

این ساعت‌ها دارای انواع، اندازه‌ها و ویژگی‌های موجود هستند. با به گذشته می‌توانیم سیر نگاهی به ساعت‌های هوشمند را انجام دهیم. از سال پیش، فناوری‌های ۳۰ به این ساعت اضافه می‌شوند. اکنون نگاهی می‌اندازیم به مسیری که این ساعت‌های هوشمند برای رسیدن به نسخه‌های پیشرفته‌ای در حال حاضر پشت سر گذاشته شده‌اند.

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

به سال ۲۰۰۲ می‌رسیم. شرکت فسیل (فسیل) به دنبال بازگشت به دنیای فناوری‌های پوشیدنی بود و در آن زمان فاش شد که این شرکت ساعت‌سازی ایالات متحده در حال همکاری با اینتل است تا به دنیای ساعت‌های هوشمند بپردازد.

این ساعت در کمک به نجات دو خلبان انگلیسی پس از سقوط بالگرد آن‌ها در قطب جنوب در سال ۲۰۰۳ به دست آورد و در سال ۲۰۱۳ نسخه دوم آن عرضه شد.

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

این دستگاه یک نمایشگر ۱۶۰ در ۱۶۰ و دو مگابایت حافظه داخلی و اپلیکیشن و دفترچه آدرس، صفحه یادداشت و یک ماشین حساب داشت.

Samsung Galaxy Gear

در همان سال ساعت دیگری با ویژگی ارسال پیام‌های اضطراری از فاصله ۱۶۶ کیلومتری ارائه شد.

شرکت سونی نیز در آن سال از قافله عقب نماند. در یک نگاه، ساعت هوشمند سونی با دستگاه های امروزی تفاوتی ندارد. ساعت هوشمند سونی یک دستگاه همراه برای انواع مختلفی از تلفن های هوشمند Xperia بود که نسخه اصلاح شده اندروید را اجرا می کرد. این ساعت صفحه نمایش 1.3 اینچی OLED داشت اما به این دلیل که هیچ دلیلی برای خراب شدن می‌شد، استفاده از فناوری فناوری قرار گرفت. SmartWatch ۲ در سال ۲۰۱۳ جایگزین شد و SmartWatch ۳ در سال ۲۰۱۵ عرضه شد.

۵۰ سال بعد در سال ۱۹۷۲ اولین ساعت تمام دیجیتال از شرکت همیلتون(Hamilton) وارد بازار شد. این ساعت با طلای ۱۸ عیار پوشیده شده بود. این ساعت دارای LED است و برای مشاهده زمان کاربر روی آن فشار می‌دهد.

این دستگاه همچنین یک قلم یکپارچه درون یک بند چرمی داشت.

این ساعت حدود 500 پوند قیمت داشت.

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

انتهای پیام



منبع

ممکن است ساعت‌های دیجیتال و هوشمند به چند سال متوالی تعلق داشته باشد، اما واقعیت جالبی است که در این ساعت‌ها تولید می‌شود که تاریخچه‌ای و توسعه آن‌ها در دهه‌های اخیر باز می‌شود که رایانه‌های فناوری هنوز در مراحل اولیه هستند.

بخوان  نمی دانید چه چیزی در مورد Copilot Pro خوب است؟ کاربران ویندوز 11 ممکن است به زودی متوجه شوند، زیرا مایکروسافت در حال آزمایش تبلیغات Copilot برای سیستم عامل است

اما ساعتهای اپل راه درازی را از آن زمان طی کرده است. طی شش سال به اپل واچ سری 6، ترکیبی از امکانات تناسب اندام، حالت‌های ورزشی، اعلان‌ها و اپ‌استور اضافه شد.

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

سنگریزه

این دستگاه دارای اتصال ۳G بود که بدون نیاز به تلفن همراه هوشمند بود. این اولین مورد در ساعت‌های هوشمند سامسونگ بود که به یک تلفن همراه گلکسی نیاز داشت.

این ساعت شباهت زیادی به ساعتهای هوشمند امروزی ندارد اما به عنوان خلاقانه‌ای به عنوان یک نشانگر مسیر عمل می‌کند.

تماشای تلویزیون سیکو

Samsung Gear Fit

دو سال بعد از ساعتی با قابلیت‌های بیشتر ساخته شد اما هیچ گاه از مرحله‌ای که نمونه اولیه انجام شد. ساعت ساخته شده توسط شرکت بریتانیایی «سینکلر» که سازنده رایانه خانگی زد اکس اسپکتروم(ZX Spectrum) نیز بود و با متخصصان شرکت تایمکس(Timex) کار می‌کرد، سه بخش کار می‌کرد. ساعت یک السی‌دی، بلندگوی پیزوالکتریک و رادیو FM. ساخت این ساعت به دلیل مشکلات مالی شرکت سازنده آن لغو شد و تنها ۱۱ هزار نسخه از آن تولید شد.

Samsung Gear S یک ساعت هوشمند با یک نمایشگر بزرگ بود که در سال ۲۰۱۴ عرضه شد.

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

ساعت اصلی Gear یک شکست اساسی بود که این محصول بسیار بدی بود که تنها برای شکست دادن اپل به بازار عرضه شد.

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

تولید دستگاه های SPOT در سال ۲۰۰۸ آغاز شد.

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

Samsung Gear S

رادیو ساعت مچی Sinclair FM

شرکت ورزشی نایکی نیز در سال ۲۰۱۲ وارد این بازار شد. ساعت این شرکت گام‌های کاربر را ردیابی می‌کرد و در طول روز به فرد امتیاز می‌داد. همگام‌سازی خودکار آن با استفاده از بلوتوث و نسخه آن که در سال ۲۰۱۳ دوم عرضه شد، نور را بهبود بخشید تا در شرایط تاریک‌تر ساعت روشن شود.

Nike+ Fuelband

دیده بان اضطراری Breitling

این ساعت با رزولوشن ۳۶۰ در ۴۸۰ که در آن زمان بهترین بود و هنوز حرفی برای گفتن دارد عرضه می‌شود. با این حال، پوشیدن یک نمایشگر بزرگ مناسب به نظر نمی‌رسید و راحت نبود.

۱۰ سال بعد در سال ۱۹۸۲ ساعت سیکو وارد بازار شد. این ساعت هوشمند به آداپتور و یک دستگاه گیرنده بزرگ نیاز دارد تا تصاویر بی‌کیفیت تلویزیون را در زیر نمایشگر دیجیتالی زمان نشان دهد. جالب است بدانید که جیمز بند در فیلم اختاپوسی(Octopussy) این ساعت را به دست داشت.

با این حال، زمانی که بازار ساعت‌های هوشمند با ورود اپل و سامسونگ رونق بیشتری گرفت، پبل این راه را ادامه می‌دهد.

تپاختر

فراتر از ساعت

اپل‌واچ نشانگر عصر از ساعت‌های هوشمند بود اما نسل اول ساعت‌های این شرکت فاقد جی‌پی‌اس بودند، برنامه‌ها باید از نسخه‌های آیفون پشتیبانی می‌شوند و نمی‌توانند به مجموعه حس‌های اپل‌واچ دسترسی داشته باشند.

بخوان  کشف یک دایناسور ۱۲۰ میلیون ساله با قورباغه‌ای در شکمش

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

جی‌پی‌اسی (GPS) درون این ساعت قرار ندارد اما همچنان به کاربر کمک می‌کند تا از نقطه‌های A به نقطه B برسد. یک کارتریج نقشه درون ساعت تعبیه شده است که برای مشاهده آن می‌توان از دو مهره کنار ساعت آن را اسکرول کرد. شاید این ساعت به خوبی ساعتهای فعلی نباشد اما دستکم نیازی به آن ندارد هر شب شارژ کرد.

Seiko MessageWatch

به گزارش ایسنا، ساعت های هوشمند را به نوعی می توانم یک رایانه پوشیدنی بدانم. پبل، اپل، هواوی و تعداد زیادی از شرکت‌های دیگر در سال‌های اخیر میلیون‌ها دلار بر روی ساعت‌های فناوری هوشمند سرمایه‌گذاری کرده‌اند. روز، ساعت هوشمند شناخته شده صنعت پوشه‌ترین قطعه در این صنعت باشد. با این حال، مفهوم ساعت هوشمند اصلا جدید نیست. در واقع، تاریخچه ساعت‌های هوشمند به چندین دهه قبل باز می‌گردد، زمانی که رایانه‌های فناوری هنوز در مراحل اولیه خود بودند.

این دستگاه در نمایشگاه جهانی موبایل سال ۲۰۱۴ به همراه دستگاه‌های Gear ۲ و Gear ۲ Neo رونمایی شد.

در حالی که جهان انتظار داشت که این ساعت iWatch نامیده شود، اپل واچ به طور رسمی در ماه سپتامبر ۲۰۱۴ برای جمعی از مردم رونمایی شد.

Moto ۳۶۰ ۲ در سال ۲۰۱۵ و Moto ۳۶۰ Sport در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، اما این‌ها آخرین موارد بودند که در شرکت موتورولا شاهد بودیم.

خلبان نخل فسیلی

حدود ۱۴ سال قبل این محصول شرکت جایزه نماشگاه کدمکس ۲۰۰۲(Comdex ۲۰۰۲) را دریافت کرد. یک نمایشگاه تجاری رایانه‌ای که از سال ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۳ ادامه داشت.

در حقیقت عرضه اولین ساعت هوشمند به سال ۱۹۲۷ باز می‌گردد.

با این حال، سامسونگ در مسابقات باقی ماند و به رتبه دوم در رتبه‌بندی ساعت‌های جهانی هوشمند صعود کرد.

Gear اصلی راه را برای ساخت برخی از دستگاه‌های Gear عالی هموار کرد و Gear Fit با نمایشگر OLED خمیده‌اش، گزینه‌ای شگفت‌انگیز برای بازار بود که در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد.

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

تنها سال بعد از سیکو ساعت دیگری یک را عرضه کرد. این ساعت می‌توانم یادداشت‌ها کنم، البته می‌توانم از آن‌ها استفاده کنم، و تقویم را در خود ذخیره کرده و علاوه بر آن به عنوان یک ماشین حساب عمل کند. برای آن از صفحه کلید استفاده می‌شد. این شرکت در دهه ۸۰ در زمینه عرضه ساعت های دیجیتالی بسیار پر کار بود و تنها یک سال از این مدل ساعت دیگر نیز به بازار عرضه می شود.

گارمین پیشرو

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ وارد عرصه فناوری‌های پوشیدنی شد، اما از بیش از یک دهه قبل از آن، با شرکت‌هایی مانند سیتیزن(Citizen)، تایمکس، فسیل و سانتو(Suunto) کار می‌کرد. ایده‌ای ساخت آن ارائه اطلاعات دیجیتال به روشی بدون ایجاد حواس‌پرتی بود که هنوز هم ساعت‌های هوشمند را شعار می‌دهید. این بود که در سال ۲۰۰۳، این اطلاعات به اندازه کافی مفید نبودند.

بخوان  انتخاب یک نام شگفت انگیز برای سیارک هدف کاوشگر ناسا

استیو مان(Steve Mann) پدر رایانه‌های پوشیدنی، اولین ساعت مبتنی بر سیستم عامل لینوکس لینوکس را در سال ۱۹۹۸ ساخت و نمونه اولیه آن توسط IBM دو سال بعد راه‌اندازی شد. در برگه‌ی توضیحات این محصول آمده است که این ساعت به گونه‌ای طراحی می‌شود که به صورت بی‌سیم با رایانه و تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های بی‌سیم ارتباط می‌کند. این ساعت هوشمند امکان مشاهده ایمیل و دریافت مستقیم پیام‌های صوتی را می‌کند. در این برگه نیز آمده است: در صفحه آینده نمایش با نمایش بالا و برنامه‌هایی برای دسترسی به خدمات شبکه اینترنت مانند اطلاعات لحظه‌ای آب و هوا، شرایط ترافیکی، بازار سهام و نتایج ورزشی به این ساعت اضافه خواهد شد.

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

ساعت مچی لینوکس

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

«گارمین» جایگاه بسیار محکمی در عرصه ساعت‌های ورزشی جیپیاس دار دارد. این عرصه است که بیش از 10 سال در آن درگیر بوده است. پیشرو اصلی با اندازه گیری سرعت، مسافت و سوزانده شدن راه را برای ساخت نسخه های بعدی هموار کرد. این ساعت از یک جفت باتری استفاده می‌کند که حدود ۱۴ ساعت دوام دارد.

ساعت هوشمند سونی

مسیری که ساعتهای هوشمند از آغاز تا امروز طی کردند

ساعتهای هوشمند مدرن یک صفحه نمایش لمسی برای استفاده روزانه یک برنامه تلفن همراه هوشمند مرتبط با آن را نیز برای مدیریت ساعت وجود دارد. عمده ساعت‌های هوشمند از یک دهه قبل و از سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شدند. پیش از سال 12 ساعت‌هایی که بدون سیستم عامل‌های پیشرفته اندروید وجود دارند، اما این ساعت‌ها با عنوان ساعت‌های هوشمند از 2000 نمی‌شوند، بلکه آنها را می‌توان ساعت دیجیتال نامید. در ادامه نگاهی به اجداد ساعتهای هوشمند یعنی ساعتهای دیجیتالی می پردازد و به سیر ساعتهای هوشمند میپردازیم.

در سال ۲۰۱۳ کمپین ساعت هوشمند پبل(Pebble) موفق‌ترین استارت‌آپ نوپا بود. پبلی که قادر به دریافت گسترده‌ها از اعلان است، می‌تواند به یک کنترل از راه دور برای تلفن هوشمند شما یا دستگاه‌هایی مانند دوربین GoPro عمل کند. بیش از 100 برنامه کاربردی بر روی پبل قابل نصب بود و طراحی جالب و عجیب آن الهام بخش دنبال‌کننده این عرصه بود.

شرکت سیکو بار دیگر در سال ۱۹۹۵ با ساعتی جدید باز گشت. این ساعت تنها قادر به نمایش شناسه تماس گیرنده (شناسه تماس گیرنده) با استفاده از فرکانس های باند جانبی FM بود، بلکه می‌توان در موضوعات مختلف امتیازات ورزشی، قیمت سهام و پیش‌بینی آب‌وهوا را نشان داد. این ساعت شبیه به دستیار گوگل، الکسا و سیری است. اما متعلق به ۲۰ سال قبل و اما نه رنگارنگ.

موتورولا نیز در سال ۲۰۱۴ وارد این عرصه شد. Moto ۳۶۰ به لطف طراحی گرد خود، بسیار بیشتر به یک ساعت شباهت داشت.

موتور ۳۶۰

مایکروسافت SPOT