مشکلات بیماری در کمین برخی کودکان است

به گزارش ایسنا و به نقل از اس اف، مادرانی که رژیم غذایی حاوی گوشت قرمز، لبنیات پرچرب و غذاهای ناسالم فرآوری شده است، می‌توانند نوزادان خود را در مسیر حمله قلبی ایجاد کنند. کلسترول بالا در بارداری خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را در حدود ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. مصرف بیش از حد از غذاهای اشباع شده و ترانس موجود در گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده باعث افزایش سطح کلسترول می شود.

دکتر «فرانچسکو کاچیاتوره» (Francesco Cacciatore)، سرپرست گروه پژوهشی از دانشگاه فدریکو دوم ناپل در بیانیه‌ای گفت: کلسترول در خانواده‌ها به طور معمول در دوران بارداری نمی‌شود، بنابراین پژوهش‌های کمی در ارتباط آن با سلامت فرزندان وجود دارد. دکتر کاچیاتوره به زنان باردار توصیه می کند که فعالیت بدنی خود را حفظ کرده و مصرف همبرگر، هات داگ و سیب زمینی سرخ شده را کاهش دهد.

پژوهشگران ایتالیایی جدید نشان می‌دهند، فرزندان زنان بارداری که رژیم غذایی پرسترول دارند، در بررسی مشکلات بیماری در آینده قرار دارند.

تجزیه و تحلیل و تحلیل ارتباط بین عملکرد و سطح کلسترول مادرشان در دوران بارداری را شناسایی کرد.

در این مطالعه پژوهشگران ایتالیایی سوابق پزشکی ۳۱۰ بیمارستانی را تجزیه و تحلیل کردند. 89 نفر به دلیل حمله قلبی و 221 نفر به دیگر بستری شده بودند. داده‌ها در سطح کلسترول مادر هر فرد در شش ماه اول بارداری به دست آمد.

تحقیقات این مطالعه در مجله “European Journal of Preventive Cardiology” منتشر شده است.

مشخص شده است که کلسترول به طور مستقیم با چهار شاخص اندازه گیری شده ضرب از جمله تعداد ضربات مستقیم، عملکرد پمپاژ اندام و دو عاملی که نشان دهنده آسیب هستند، مرتبط است. پژوهشگران محاسبه کردند که کلسترول بالا در بارداری این خطر را تا ۳۸ درصد افزایش می دهد.

بخوان  کنترل بوی تاسیسات با فناوری جدید

انتهای پیام



منبع

دکتر کاچیاتور میزان کرد، هر چه این بالاتر بود، دهه‌ها بعد از حمله به بیماری کودک بدتر می‌شد.

این ارتباط نشان می‌دهد که کلسترول بالا در بارداری باید به عنوان یک علامت هشدار در نظر گرفته شود و زنان باید مصرف کنند و مصرف کلسترول خود را افزایش دهند.

این یافته‌ها همچنین راه را برای ایجاد یک برنامه غربالگری مناسب هموار می‌کند. افراد در معرض خطر می‌توانند استاتین‌های کاهش دهنده کلسترول مصرف‌کننده یا افزایش دهند تا در سبک زندگی خود تغییر ایجاد کنند.