اپل همیشه به ظاهر شیک و بدون شلوغی برنامههای اختصاصی خود افتخار میکند – اما معرفی تبلیغات بیشتر در اپ استور باعث تضعیف رویکرد معمولاً تمیز این شرکت برای تجربه کاربر میشود.
از 25 اکتبر 2022، تبلیغات مرتبط با برنامه هم در برگه امروز اپ استور و هم در بخش جدید «شما ممکن است دوست داشته باشید» در پای لیستهای برنامههای جداگانه ظاهر میشوند.
اپل این حرکت را در ایمیلی که اخیراً برای توسعه دهندگان ارسال شده اعلام کرد MacRumors (در برگه جدید باز می شود)) و در آن تایید شد سایت اینترنتی (در برگه جدید باز می شود) که کاربران اپ استور در همه کشورها به جز چین تحت تاثیر افزایش حضور تبلیغات قرار خواهند گرفت.
در حال حاضر، تبلیغات در اپ استور به برگه جستجو محدود میشود – اما حتی در اینجا، اغلب تهاجمی هستند و اغلب به آنچه کاربران واقعاً به دنبال دانلود هستند، ارتباطی ندارند. تبلیغات اپ استور تقریباً کل صفحه اول هر جستجو را اشغال می کند، به این معنی که برنامه های نه چندان چشمگیر (بخوانید: تلخ) نسبت به جایگزین های به طور عینی بهتر دیده می شوند.
علاوه بر این، تحت سیستم تبلیغات موجود اپل، شرکتها میتوانند تمام فضای تبلیغاتی را برای یک نام تبلیغاتی خاص خریداری کنند و رتبه محصول خود را بالاتر از برنامه نامگذاری شدهای که کاربران جستجو میکنند، داشته باشند. به عنوان مثال، «Temple Run» را جستجو کنید، و اولین برنامه ای که می بینید، تبلیغی برای Run Bear Run است.
اکنون سیستم جدید این تبلیغات را در برگه اصلی امروز اپ استور و همچنین در جستجو خواهد دید. برگه Today مرکز اپل برای محتوای سرمقاله است، جایی که کارکنان App Store مجموعهای از برنامههای دستچینشده را بر اساس تمها و روندهای فصلی مدیریت میکنند.
تبلیغات مورد نظر همچنان با یک پسزمینه مشخص و نماد «تبلیغ» قابل شناسایی هستند، اگرچه به نظر میرسد به اندازه بخشهای سرمقالهشده در برگه Today به آنها املاک و مستغلات داده میشود (نمونه زیر را از اپل ببینید).
تبلیغات بیشتر در جاهای دیگر نیز می آید
اپل برای اولین بار در ماه ژوئیه اعلام کرد که قصد دارد حضور تبلیغات در اپ استور خود را افزایش دهد و تأیید کرد که این تبلیغات جدید “فقط حاوی محتوایی از صفحات محصول App Store تایید شده برنامه ها خواهد بود و از همان استانداردهای دقیق حریم خصوصی پیروی می کند.”
همچنین به نظر می رسد این حرکت راه را برای گسترش تبلیغات مشابه در سایر برنامه های اپل هموار کند. اوایل امسال، مارک گورمن از بلومبرگ گزارش شده است (در برگه جدید باز می شود) اپل امیدوار است در آینده درآمد سالانه تبلیغاتی خود را تقریباً سه برابر کند و به حداقل 10 میلیارد دلار برساند.
تبلیغات بنری در حال حاضر در اپلیکیشنهای اخبار و سهام اپل وجود دارد، اما انتظار میرود که این شرکت تبلیغات مشابهی را در اوایل سال 2023 در نقشههای اپل منتشر کند.
برای محتوای بیشتر مرتبط با اپ استور، گزارشهای ما را در مورد برنامه جدید اپل برای کمک به توسعهدهندگان برنامههای کمتر شناخته شده و بحث ارزهای دیجیتالی که اپل و گوگل با آن روبرو هستند، بررسی کنید.