مصرف فیبر خوراکی همیشه خوب نیست

جمع‌آوری خبر این است که این اکتشافات راه را به خوبی ارائه می‌کند، دستورالعمل‌های غذایی شخصی‌سازی برای هر فرد هموار می‌شود که این امر می‌تواند احساس خوبی در بیماران مبتلا به بیماری ایجاد کند. این تیم تحقیقاتی در حال حاضر روی آزمایش مدفوعی کار می‌کنند که میکروب‌های موجود در روده‌ای را ارزیابی خواهند کرد. این امر پیش‌بینی‌های مربوط به پاسخ‌های منفی فیبر را می‌کند و توصیه‌ها و درمان‌های غذایی را با بیماران ممکن می‌سازد.

این مطالعه را با استفاده از بیوپسی بیش از 100 کودک در بیمارستان دانشگاه آلبرتا ادامه دادند. بافت‌برداری یا بیوپسی (Biopsie) که به آن تکه‌برداری و نمونه‌برداری نیز می‌گویند، یک آزمایش پزشکی است که معمولاً توسط یک جراح یا متخصص رادیولوژی انجام می‌شود و شامل نمونه‌هایی از سلول‌ها یا بافت‌ها برای بررسی وجود یک بیماری یا تعیین وسعت آن است.

نویسندگان مطالعه کردند که هر رژیم غذایی که از این یافته‌ها ایجاد شده باشد، جایگزین درمان‌های دارویی نمی‌شود. با وجود آن، چنین توصیه‌های غذایی باید برای درمان‌های درمانی مکمل‌های بیماری‌های مرسوم بیماری‌های سنتی روده باشد و به پزشکان کمک کند تا بهتر از بیماری خود جلوگیری کنند و از آن استفاده کنند، در سریع‌ترین زمان ممکن بهبودی در آنها حاصل شود.

بیشترین غذاهایی که انسان مصرف می‌کند، فیبر در روده کوچک هضم نمی‌شود. در عوض، باکتری‌ها و قارچ‌های کوچک (میکروبیوتا) در روده بزرگ یا کولون، آنزیم‌هایی تولید می‌کنند که فیبر را تخمیر می‌کنند. از نظر شیمیایی، فیبر رشته کوتاهی از قندها مانند پکتین (پکتین) است که در مرکبات یافت می‌شود یا ساختاری بسیار بلند و شاخه‌دار است که تخمیر آن سخت است.

بخوان  پرش از هیمالیا با حمایت از هوش مصنوعی!

مواد پس از بررسی، کشف کردند که تخمیر فیبرهای بتا فروکتان(b-fructan fibers ) موجود در غذاهایی از جمله کنگر فرنگی، ریشه کاسنی، سیر، موز و مارچوبه، در تصاویری که میکروب‌های خاصی وجود ندارند یا عملکرد نادرست داشته باشند، بسیار هستند. مشکل است، این علائم را در بیماران مبتلا به بیماری بیماری می‌افتد.

بیماری‌های بیماری‌های روده (IBD) به گروهی از بیماری‌ها می‌شود که باعث جدار روده بزرگ و روده باریک می‌شود. شایع‌ترین این بیماری‌ها عبارت‌اند از: بیماری کولیت زخمی و بیماری کرون. این دو بیماری از جهاتی دارای شباهت‌هایی هستند. هر دو بیماری باعث جدار می‌شوند.

پروفسور واین افزود: ما در حال حاضر این موضوع هستیم که همه الیاف یکسان به وجود نمی‌آیند. ما نشان می‌دهیم که برخی از فیبرها پتانسیل ایجاد آسیب می‌کنند، بنابراین باید در مورد اینکه چه موادی را در معرض چه موادی قرار می‌دهند بسیار محتاط شوند.

یافته‌های این مطالعه در مجله “Gastroenterology” منتشر شده است.

«هدر آرمسترانگ» (هدر آرمسترانگ) استادیار طب داخلی در دانشگاه مانیتوبا و مدیر تحقیقاتی کانادا در حوزه علوم زیستی یکپارچه گفت: ما می‌دانیم که مصرف فیبرهای خوراکی فوایدی برای سلامتی دارد و سلامتی را در افراد سالم می‌کند، اما بیماران مبتلا به بیماری هستند. خوراکی روده از بروز غذا پس از مصرف فیبرهای خوراکی شکایت می‌کنند. ما در این مطالعه واقعا می‌خواستیم مکانیزم‌های پشت این موضوع را درک کنیم.

محققان دانشگاه آلبر در مطالعه خود گفتند که انواع خاصی از فیبر خوراکی باعث می‌شود که برخی از بیماران به بیماری‌های عفونی مبتلا شوند و علائم آنها را بدتر می‌کند. فیبرهای خوراکی یا الیاف خوراکی پلی‌ساکاریدهای ساختاری و ذخیره‌شده‌های گیاهان به همراه لیگنین می‌باشند که در برابر هیدرولیز(آبکافت) آنزیمی معده و روده‌ای کوچک هستند و در روده بزرگ به طور کامل یا جزئی تخمیر می‌شوند.

بخوان  بنیان‌گذار ویکی‌پدیا در حال بررسی از ChatGPT استفاده می‌کند

انتهای پیام



منبع

پروفسور آرمان در ادامه گفت: ما می‌خواهیم کشف کنیم که چرا ۲۰ تا ۴۰ درصد در درمان را تجربه می‌کنند، در حالی که در بخش دیگری از داروها، این فیبرهای خوراکی واقعاً می‌توانند سلامتی مفیدی داشته باشند و در برابر این بیماری از آن محافظت کنند و بسیار مفید باشند. مثبت داشته باشند.

“ایتان واین”(Eytan Wine ) استاد دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آلبرتا گفت: با ایجاد این آزمایش مدفوع، امیدواریم بتوانیم به افراد بگوییم که چگونه رژیم غذایی خود را برای جلوگیری از عود کردن یا بدتر شدن بیشتر بیماری خود تنظیم کنید.

برای اکثر مردم، مصرف فیبر زیاد یک غذای عالی است. فیبر اثر ضد مفیدی مفیدی دارد و بههضم غذا کمک می‌کند. با این حال، نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که از فیبر تخمیر نمی‌شود در واقع باعث افزایش و بدتر شدن علائم در برخی از بیماران مبتلا به بیماری می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس افممکن است این جمله که “مصرف فیبر زیاد برای بدن خوب است” را شنیده باشید اما بهتر است کمی محتاط باشید چراکه نتایج یافته‌های جدید محققان دانشگاه آلبرتا داده است که فیبر می‌تواند برای بیماران مبتلا به بیماری‌های روده (IBD) دردسر ایجاد کند. .

تقریباً 0.7 درصد از جمعیت کانادا (یک نفر از هر 150 نفر) مبتلا به بیماری بیماری است که شامل بیماری کرون و کولیت زخمی می‌شود. نتایج پیش‌بینی می‌شود که این تعداد تا سال ۲۰۳۰ به یک درصد برسد.

علائم بیماری بیماری روده معمولا شامل درد شکمی، اسهال، مدفوع خونی و کاهش وزن، اما بلوغ دیررس است و به سرطان کولو نیز با بیماری بیماری روده ارتباط دارد. در حالی که علت بیماری بیماری روده هنوز ناشناخته است، اما می‌دانند که عوامل خطر ژنتیک، رژیم غذایی، عوامل محیطی و تغییرات میکروب‌های روده می‌توانند در بروز بیماری نقش داشته باشند.

بخوان  قوانین ایالات متحده آمریکا در هوش مصنوعی کدامند؟ /2/

محققان دانشگاه آلبرتا کانادا به تازگی اظهار کردند که فیبر می‌تواند برای بیماران مبتلا به بیماری بیماری روده (IBD) دردسر ایجاد کند.