مطالعه نشان می دهد که سمیت در جامعه منبع باز با سایر انجمن های اینترنتی متفاوت است

میلر گفت: “آنها می خواستند از شک و تردید بهره ببرند و راه حلی ایجاد کنند.” اما معلوم شد که این نسبتاً مالیات برانگیز است.

تیمی از محققان مؤسسه تحقیقات نرم افزاری (ISR) در دانشکده علوم کامپیوتر دانشگاه کارنگی ملون اخیراً با همکاران خود در دانشگاه Wesleyan همکاری کردند تا اولین قدم را در درک سمیت در سیستم عامل های منبع باز مانند GitHub داشته باشند.

متأسفانه ترول ها، متنفرها، شعله ورها و دیگر شخصیت های زشت، یک واقعیت زندگی در بسیاری از اینترنت هستند. زشتی آنها شبکه های رسانه های اجتماعی و سایت هایی مانند Reddit و Wikipedia را خراب می کند.

از طریق این فرآیند، تیم مجموعه داده نهایی از 100 پست سمی را توسعه داد. آنها سپس از این داده ها برای مطالعه ماهیت سمیت استفاده کردند. آیا این توهین، حق، مغرور، ترولینگ یا غیرحرفه ای بود؟ آیا این به خود کد، به سمت مردم یا به طور کامل در جای دیگری بود؟

کورتنی میلر، دکترای تخصصی، گفت: «شما باید بدانید که این سمیت چگونه است تا بتوانید ابزارهایی برای کنترل آن طراحی کنید. دانشجو در ISR و نویسنده اصلی در مقاله. و مدیریت این سمیت می‌تواند به مکان‌های سالم‌تر، فراگیرتر، متنوع‌تر و به طور کلی بهتر منجر شود.»

فقط نیمی از پست‌های سمی که تیم شناسایی کرد حاوی موارد زشت بود. دیگران از کاربران خواستار نرم افزار بودند. برخی از کاربرانی هستند که مشکلات زیادی را در GitHub ارسال می‌کنند، اما سهم کمی دارند. نظراتی که درباره کد یک نرم افزار شروع شده بودند شخصی شدند. هیچ یک از پست ها به بهتر شدن نرم افزار منبع باز یا جامعه کمک نکرد.

بخوان  ویرایش ژن «کریسپر» بینایی موشها را بازگرداند

نقل قول: مطالعه نشان می‌دهد که سمیت در جامعه منبع باز با سایر انجمن‌های اینترنتی متفاوت است (2022، 28 ژوئن) بازیابی شده در 3 اکتبر 2022 از

میلر گفت: «کارهای زیادی برای انجام دادن در این فضا وجود دارد. من واقعاً امیدوارم مردم این را ببینند، آن را گسترش دهند و توپ را در حال چرخش نگه دارند.”

یکی از کاربران در پستی که در مجموعه داده‌ها گنجانده شده است، نوشت: “بدترین. برنامه. همیشه. لطفاً آن را بدترین برنامه‌ای که تا به حال وجود داشته است. متشکرم.”

اما محتوای سمی بسته به محل برگزاری متفاوت به نظر می رسد و شناسایی سمیت آنلاین اولین گام برای خلاص شدن از شر آن است.

میلر گفت: «مسمومیت در جوامع منبع باز متفاوت است. “این بیشتر زمینه ای، با عنوان، ظریف و منفعل-تهاجمی است.”

لپ تاپ بد

اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

میلر گفت که واکنش به این مقاله قوی و مثبت بوده است. توسعه‌دهندگان متن‌باز و اعضای جامعه هیجان‌زده بودند که این تحقیق اتفاق می‌افتد و اینکه رفتاری که برای مدت طولانی با آن سر و کار داشتند بالاخره شناسایی شد.

میلر گفت: “ما برای مدت طولانی از توسعه دهندگان و اعضای جامعه در مورد سمیت تاسف بار و تقریبا ریشه دار در منبع باز شنیده ایم.” جوامع منبع باز کمی خشن هستند. آنها اغلب تنوع و حفظ وحشتناکی دارند، و مهم است که ما شروع به رسیدگی و مقابله با سمیت آن کنیم تا آن را به مکانی فراگیرتر و بهتر تبدیل کنیم.”

دانیل کلاگ، دانشمند سیستم در ISR، به میلر در کار پیوست. اعضای هیئت علمی ISR بوگدان واسیلسکو و کریستین کاستنر. و سوفی کوهن از دانشگاه وسلیان. مقاله این تیم در کنفرانس بین المللی ACM/IEEE در زمینه مهندسی نرم افزار ماه گذشته در پیتسبورگ ارائه شد.


تحقیقات نشان می دهد که توییتر محبوبیت را افزایش می دهد و به نرم افزار منبع باز کمک می کند


اطلاعات بیشتر:
کاغذ: آیا نظر من را از دست دادید یا چه چیزی؟” درک سمیت در بحث های منبع باز

ارائه شده توسط دانشگاه کارنگی ملون


این تیم متوجه روند منحصر به فردی در نحوه واکنش مردم به سمیت در سیستم عامل های منبع باز شد. اغلب، توسعه‌دهنده پروژه برای سازگاری با کاربر یا رفع مشکلات مطرح‌شده در محتوای سمی تلاش می‌کند. این امر به طور معمول منجر به ناامیدی می شد.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

برای درک بهتر سمیت در جامعه منبع باز، تیم ابتدا محتوای سمی را جمع آوری کرد. آنها از یک آشکارساز سمیت و ادب ساخته شده برای پلتفرم دیگری برای اسکن نزدیک به 28 میلیون پست در GitHub استفاده کردند که بین مارس تا مه 2020 ارسال شده بود. تیم همچنین این پست ها را برای “کد رفتار” جستجو کرد – عبارتی که اغلب هنگام واکنش به محتوای سمی از آن استفاده می شود – و به دنبال مسائل قفل شده یا حذف شده، که همچنین می تواند نشانه ای از سمیت باشد.

میلر امیدوار است که این تحقیق پایه ای برای کار بیشتر و بهتر در این زمینه ایجاد کند. تیم او از ساخت یک آشکارساز سمیت برای جامعه منبع باز کوتاهی کرد، اما مقدمات آن فراهم شده است.