معدن لیتیوم تمام الکتریکی جهان در کانادا

معدن لیتیوم اولین تمام برق جهان در کانادا سالانه 100 هزار تن لیتیوم تولید خواهد کرد.

نیروگاه مورد نیاز این کارخانه جدید صد درصد با انرژی منبع انرژی می‌شود و اولین معدن لیتیوم تمام انرژی جهان خواهد بود.

گروس توضیح می‌دهد: هیچ‌کس در چند دهه اخیر به لیتیوم علاقه‌مند نبوده است. هیچ پولی برای آن خرج نشده و هیچ پولی برای اکوسیستم آن خرج نشده است. در واقع اگر لیتیوم را در آمریکای شمالی از زمین بیرون بیاورید، نمی‌توان با آن انجام داد، مگر این که آن را به چین بفرستید.

اکنون یک شرکت در حال برنامه ریزی برای انجام کاری برای حل این مشکل است. فیلیپ گروس، مدیر عامل شرکت اسنو لیک لیتیوم(Snow Lake Lithium) قصد دارد اولین معدن لیتیوم تمام الکتریکی جهان را در کانادا راه‌اندازی کند.

این شرکت یک کارخانه فرآوری هیدروکسید خواهد ساخت که قادر خواهد بود مواد استخراج شده توسط معدن لیتیوم را پردازش کند و آن را به لیتیوم با درجه نیاز برای ساخت باتری و استفاده از کارخانه‌ها تبدیل کند.

انتظار می‌رود این کارخانه در یک دوره ۸ تا ۱۰ ساله، سالانه ۱۶۰ هزار تن کنسانتره لیتیوم اسپودومن(لیتیوم اسپودومن) شش درصد تولید کند.

انتهای پیام



منبع

یک عشق جدید

گروس می‌گوید: مسئله فقط از بالا به پایین نیست، چرا دولت‌ها این را به مصرف مصرف‌کنندگان می‌اندازند. مصرف کنندگان مصرف کننده خودروهای الکتریکی در حال حاضر دیوانه کننده است. ما نسل‌های نسلی داریم که در مورد این مسائل آگاه هستند و می‌خواهند کاری در آن انجام شود.

بخوان  جیمز وب از کهکشان فانتوم تصویر برداری کرد+ عکس

بنابراین شرکت اسنو لیک لیتیوم قصد دارد این مشکل را از طریق یک تفاهم نامه همکاری با تولید باتری غول پیکر کره ای یعنی شرکت LG حل کند.

اکثر منابع لیتیوم جهان در استرالیا و آمریکای جنوبی قرار دارند، در حالی که چین حدود درصد باتری‌های جهان را می‌کند. این موضوع، کار را برای جهان غرب بسیار سخت می‌کند، به ویژه از کالایی که لیتیوم در چند سال اخیر به یک پرمصرف تبدیل شده است.

وی افزود: برخی افراد در حال حاضر در فهرست انتظار دو ساله خودروهای برقی قرار دارند. این درست نیست. حتی این در واقع نوک کوه یخ است، زیرا همه خودروهای برقی اکنون سطح قیمت بالای ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار دارند و ما به زودی به خودروهای ۳۰ هزار دلاری می رسند.

وی می‌گوید که با لیتیوم ورودی برای همه قابل لمس است و هر کسی که این را نمی‌بیند، سر خود را به مانند برف کرده است.

در وب سایت این شرکت آمده است که این تاسیسات جدید با بهره برداری از لیتیوم کاملاً پایدار و پایدار است که می‌تواند محصولی کاملاً قابل ردیابی، کربن‌خنثی و بدون ضرر را به بازار خودروهای الکتریکی و باتری آمریکای شمالی ارائه دهد.

لیتیوم به اندازه کافی در زمین وجود دارد، اما با سرعت کافی نمی‌شود. تخمین زده شده است که تا سال ۲۰۳۰، حتی اگر تمام معادن موجود به میزان تولید عادی خود ادامه دهند، هنوز به سختی لیتیوم برای دریافت نیمی از استفاده جهانی وجود خواهد داشت.

درخواستی دیوانهوار مصرف کنندگان برای خودروهای برقی

بخوان  استفاده از هوش مصنوعی مولد برای بهبود تست نرم افزار

معدن لیتیوم تمام الکتریکی جهان در کانادا

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، باتری‌های لیتیومی که در وسایل نقلیه الکتریکی و سایر دستگاه‌ها به کار می‌روند، با توجه به اینکه دنیا به سمت کربن زدایی می‌رود، از تعداد زیادی استفاده می‌کنند. با این، ما شاهد این هستیم که این مواد در حال حاضر با هم هستند.