معرفی نانو تکنولوژی | 1biti

Minsky پدر يابنده هوش­هاي مصنوعي دهه ۷۰-۱۹۶۰ جهان را در تفکراتي که مربوط به آينده مي­شد، رهبري مي­کرد. در اواسط دهه ۷۰ ، Eric Drexler که يک دانشجوي فارغ التحصيل بود، Minskey را به­عنوان استاد راهنما جهت تکميل پايان­نامه­اش انتخاب کرد و او نيز اين مسئوليت را بر عهده گرفت. Drexler سبت به وسايل بسيار کوچک Feynman علاقه­مند شده بود و قصد داشت تا در مورد تواناييهاي آنها به کاوش بپردازد. مجله خبری 1 بیتی ظرفيت نهايي ذخيره اطلاعات به حدود يک ترابيت در هر اينچ ربع برسد، و اين امر موجب مي‌شود که ذخيره‌ سازي ۵۰ عدد DVD يا بيشتر در يک هارد ديسک با ابعاد يک کارت اعتباري شود. ذخيره‌سازي اطلاعات در مقياس فوق‌ العاده کوچک، با استفاده از اين فناوري مي‌توان ظرفيت ذخيره سازي اطلاعات را در حد ۱۰۰۰ برابر يا بيشتر افزايش دهد و نهايتاً به ساخت ابزارهاي ابرمحاسباتي به کوچکي يک ساعت مچي منتهي شود.

محققان فیزیک دانشگاه آکسفورد نشان دادند که اتصال لیگاندهای چند دندانه به سطح نانوبلورهای پروسکایت هالید سرب، تشکیل عیوب سطحی را که منجر به جداسازی هالید می‌شود، سرکوب می‌کند و منجر به ایجاد موادی با انتشار رنگ قرمز کارآمد و پایدار می‌شود. عملکرد کلیدی تیمار لیگاند، “تمیز کردن” سطح نانوکریستال از طریق حذف اتم های سرب است. نانوبادی‌های خنثی‌کننده برای درمان و مصونیت در برابر SARS-CoV-۲ و جهش‌های جدید آن موثر هستند. محققان با استفاده از کتابخانه‌ای از قطعات آنتی‌بادی متغیر (نانوبادی) مشتق شده از آنتی‌بادی‌های زنجیره سنگین، نسل بعدی آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ضد SARS-CoV-۲ را شناسایی کرده‌اند. بنابراین می‌توانند در مکان‌های بیشتری نسبت به آنتی‌بادی‌های معمولی به ویروس متصل شوند. شرکت IDH به عنوان نماینده رسمی مودم های هواوی در ایران،ارائه کننده مودم های همراه این شرکت است.

بخوان  بایگانی‌ها نانو تکنولوژی نانو فناوران اسپادان | 1biti

http://118amoozesh.ir

علاوه بر این، نانوبات‌ها یا ربات‌هایی که فقط چند نانومتر طول دارند و نانو کارخانه‌ها می‌توانند به ساخت مواد و اشیا نوآورانه کمک کنند. دانشمندان در حال حاضر دربارهٔ پیامدهای آینده نانوفناوری بحث می‌کنند. فناوری نانو ممکن است بتواند بسیاری از مواد و دستگاه‌های جدید را با طیف گسترده‌ای از کاربردها در برای مثال نانوپزشکی، نانو الکترونیک، تولید انرژی مواد زیستی و محصولات مصرفی ایجاد کند. از سوی دیگر، ناوفناوری مانند بسیاری از فناوری‌های دیگر باعث ایجاد موضوعات بحث‌برانگیز می‌شود، از جمله نگرانی در مورد سمیت و اثرات زیست‌محیطی نانومواد،[۴] و تأثیرات بالقوه آنها بر اقتصاد جهانی و همچنین گمانه زنی در مورد سناریوهای مختلف پایان جهان.

حسگری که ۵۰۰ اتم آلودگی را در یک قطره آب تشخیص می‌دهد

بسیاری از پیش بینی های وی در آن سخنرانی به حقیقت پیوسته است و همه جنبه هایی از آنچه ما اکنون فناوری نانو می نامیم است، اگرچه وی خود از این اصطلاح استفاده نکرده است. در حقیقت، دیدن آن با میکروسکوپ هایی که معمولاً در کلاس های علوم دبیرستان استفاده می شود غیرممکن است. میکروسکوپ های مورد نیاز برای دیدن چیزهای در مقیاس نانو در اوایل دهه ۱۹۸۰ اختراع شد. هدف گیری فعال حتی می تواند برای انتقال دارو به سلول سرطانی به وسیله القای سلول برای جذب، مورد استفاده قرار گیرد. هدف گیری فعال را می توان با هدف قرار دادن غیر فعال برای کاهش بیشتر برهمکنش دارو با بافت سالم به منظور دستیابی به کاهش بیشتر در تومور با استفاده از دوزهای پایین تر دارو، ترکیب کرد. بررسی تشخیصی برای فعالیت زیستی در بافت ها و مایعات می تواند به طور بالقوه توسط نانوتکنولوژی ایجاد و تحول یابد.

بخوان  ۱۰ تکنولوژی پزشکی که می توانند آینده بشر را متحول کنند! 1 بیتی

نانو تکنولوژی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به عنوان مثال نقاط کوانتومی سلول‌های بسیار ریز مولد نور هستند که می‌توان از آنها برای اجاد روشنایی یا در پنل های صفحه نمایش استفاده کرد. تراشه‌های سیلیکون می‌توانند حاوی میلیون‌ها جز یا قسمت باشند، اما این فناوری در حال رسیدن به مرزی است که عبور از آن بسیار دشوار است. در یک نقطه خاص، مدارها به قدری کوچک می‌شوند که اگر مولکولی جابجا شود، مدار به درستی کار نمی‌کند. فناوری نانو اجازه می‌دهد تا مدارها با دقت بسیار بالایی در سطح اتمی ساخته شده و فعالیت‌های مورد نظر را با دقت بالا به انجام برسانند.

  • بانداژهایی که برای تسریع در بهبود زخم ها ، پالسهای برقی استفاده می کنند.
  • با توجه به پیشرفت سریع و دامنه گسترده علم، فناوری نانو کاربردهایی را به همراه دارد که بشر تاکنون از انجام آن به کلی عاجز بود.
  • طی ۱۳ سال گذشته از زمان اجرای سند توسعه فناوری نانو در ایران، ۱۷۶ شرکت مبتنی بر فناوری‌نانو در ۱۳ صنعت مختلف تأسیس و مشغول به تولید هستند.
  • همچنین با کوچک‌تر شدن ابعاد ترانزیستورها انرژی مصرفی آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده که در نتیجه آن گرمای کمتری توسط تراشه نیز تولید می‌شود.
  • به تعریف ساده فناوری نانو علم، مهندسی و فناوری است که در مقیاس نانو انجام می شود ، یعنی حدود ۱ تا ۱۰۰ نانومتر.