معرفی پنج نمونه از ریزترین ربات‌های جهان

۲. RoboBee

۵. قرص روباتیک Rani Therapeutics

اخیراً، تیمی از محققان دانشگاه استنفورد، کالیفرنیا، به نقطه عطفی در توسعه ربات‌های اوریگامی با عرض ۷.۸ میلی‌متر دست یافتند. محققان  به ربات‌های اوریگامی لقب میلی ربات دادند تا مقدار آن‌ها در ابعاد کوچک مشخص باشد.

با توجه به شواهد در دسترس، ربات‌های کوچک بیش از هر زمان دیگری به استفاده مناسب خود نزدیک شده اند. اما نمی‌توان تضمین کرد که این فناوری در آینده نزدیک به چه اندازه قابل اجرا خواهد بود. پیش بینی می‌شود این ربات‌های کوچک آینده درخشانی در صنایع مختلف خواهند داشت.


کپسول

از  ربات‌های اوریگامی برای بخشی از روند تحقیقات در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنند. گستره فناوری‌ها و کاربرد‌های این ربات‌های کوچک گسترده است، به طوریکه در بسیاری از صنایع از این ربات‌ها استفاده می‌شوند. در ادامه به معرفی پنج نمونه برجسته از ربات‌های کوچک پرداخته شده است.

پنج نمونه از ربات‌های اوریگامی

ربات‌های اوریگامی

ربات RoboFly شباهت بسیاری به RoboBee دارد زیرا توسط تیمی از دانشگاه واشنگتن طراحی شده که شامل یکی از محققان اصلی ساخت RoboBee است. این ربات کمی سنگین‌تر از چوب خلال دندان و تقریبا به اندازه یک مگس واقعی است. سازندگان ربات Robofly امیدوارند روزی بتوانند نشت گاز را از طریق این ربات پیدا کنند.

بیشتر بخوانید




منبع

۱. پهپاد‌های جاسوسی هورنت سیاه

ربات جاسوسی هورنت سیاه توسط شرکت فناوری آمریکایی Teledyne طراحی و تجاری سازی شده است. این ربات وظیفه دارد، سربازان پیاده  را از تهدیدات احتمالی آگاه کند. هورنت سیاه به اندازه‌ای کوچک است که در کف دست بزرگسالان قرار می‌گیرد. این ربات معمولا بی صدا است و عمر باتری آن تا ۲۵ دقیقه و برد آن تا ۲ کیلومتر ثبت شده است. ربات پهپاد‌ی معمولا ویدئوی زنده و تصاویر با کیفیت بالا را به اپراتور خود منتقل می‌کنند. قیمت این نوع ربات‌ جاسوی هورنت سیاه حدود  ۲۰۰هزار دلار است.

بخوان  خیره‌کننده‌ترین تصاویری که در چند روز اخیر ثبت شده‌اند

به گزارش theconversation، ربات‌های اوریگامی از کرسلینگ  برای چرخش، باز شدن و حرکت خود استفاده می‌کنند. این ربات‌ها برای حرکت در فضاهای کوچک و تغییر شکل خود برای کارهای پزشکی مانند تشخیص بیماری، تحویل دارو و جراحی به صورت بی‌سیم و با کمک میدان مغناطیسی کار می‌کنند.

۴. گوش ماهی میکرو

ربات کوچک

رباتی که از زیست شناسی زنبور الهام گرفته شده است. به اندازه یک سکه آمریکایی است که کاربرد‌های بالقوه‌ای در گرده افشانی محصولات کشاورزی، مأموریت‌های جستجو و نجات و  نظارت بر آب و هوا و آب و هوا دارد. همچنین این ربات توسط یک اتصال الکتریکی کوچک تغذیه و کنترل می‌شود.

قرص روباتیک Rani Therapeutics یک کپسول بنفش رنگی است که می‌توان آن را بلعید. این کپسول پس از بلعیده شدن از طریق معده و روده عبور می‌کند تا دارو‌هایی مانند انسولین را به دیواره روده تزریق کند، جایی که گیرنده‌های درد وجود ندارد. هنوز هیچ فناوری باتری برای ذخیره انرژی در این ربات‌ وجود ندارد. این بدان معناست که یا این ربات‌ها عمر کوتاهی، نیاز به اتصال یا نوعی انرژی بی‌سیم دارند.

 ربات گوش ماهی میکرو اندازه‌ای میلی متری دارد که به عنوان یک نمونه‌ اولیه‌ای برای حرکت در داخل جریان خون یا اطراف چشم طراحی شده اند. این ربات برای استفاده در برنامه‌های پزشکی طراحی شده و با یک میدان مغناطیسی خارجی که شبیه به میلی ربات‌ها است، تغذیه می‌شوند.

۳. RoboFly