مقابله با «خاموشی اینترنت»؛ چند راه حل برای زمانی که اینترنت قطع میشود 1 بیتی

روندی که اکنون جهان در رابطه با توسعه رباتها با قابلیت فعالیت خودکار و حرکت و انجام یکسری کارها به جای انسان پیشرو گرفته هست نشان دهنده موضوعی در رابطه با همپوشانی بین علم و هوش مصنوعی و رباتیک هست. فناوری یا همان تکنولوژی، که از دو لغت یونانی techne و logia تشکیل شدهاست که اولی به معنی هنر و دومی به معنی علم و دانش است. به باور نویسنده تکنولوژی نه تنها نتوانسته است فقر و بیکاری را از بین ببرد، بلکه به از کار انسان زدایی کرده است: از سویی تکنولوژی کارهایی را که به استفاده از دست نیاز دارد کاهش داده است و عدم کار با دست و مواد قبل لمس ارتباط مستقیمی با بیماریهای روحی دارد. فیسبوک ادعا می کند که بر اساس مطالعات تاثیری که بر اقتصاد گذاشته قریب به 4 میلیون شغل (شامل تولید کنندگان نرم افزار و بازاریابان) در سراسر جهان ایجاد کرده است.

بگذارید به روزهای ویندوز و سلطنت مایکروسافت بازگردیم، مایکروسافت به هرکسی اجازه می داد که برای ویندوز برنامه بسازد. از این مقدمه که بگذریم، باید بگوییم که این روزها، اپل با ارزش ترین شرکت جهان است و آیفون گوهر تاج پادشاهی آن هاست. ولی قبل از رسیدن این نامهها بهدست انیشتین، وی بدورد حیات گفت. اما وی نگذاشت که این موضوع او را از پیشی گرفتن از نابغههای دوران خود باز دارد و تکنولوژیهای متعددی را ابداع کرد که بسیار جلوتر از زمان بودند. اپل، آیپد پرو را به عنوان دستگاهی که بتواند جایگزین لپ تاپ ها شود معرفی کرد. این در حالی است که فروشگاه موسیقی iTunes این شرکت که در فصل دوم سال ۲۰۰۳ معرفی شد، نتوانست چنین روند رشدی را برای خودش رقم بزند. یکپنجم کل صادرات کره جنوبی از محصولاتی است که این کمپانی تولید میکند.

در حالی که شکاف بین AGI و ASI نسبتاً کم است (بعضی می گویند به اندازه یک نانوثانیه، زیرا هوش مصنوعی با این سرعت می تواند یاد بگیرد)، سفر طولانی پیش روی ما به سمت AGI خود باعث می شود که این مفهومی به نظر برسد که در آینده بسیار دور وجود دارد. فضای رقابتی و نوآورانه که در این منطقه برقرار است شرایطی را فراهم کرده که هر شاغل در بخش فناوری پیشرفته از این اکوسیستم، زمینه اشتغال پنج تن در زمینه های خدمات را به وجود آورده است. پنجشنبه 95/6/18، اصفهان , (اخبار رسمی): دره سیلیکون به شایستگی لقب آرمانشهر تکنولوژی جهانی را با جای دادن 14000 تا 19000 استارتاپ و حدود 1.7 تا 2.2 میلیون نفر نیروی کار متخصص کسب کرده است.

زیرا که هیچ گاه، دو کامپیوتر دقیقا شبیه یکدیگر نمی شوند. بازاری که به عنوان خطوط بین تبلت و لپ تاپ، به طور فزاینده ای در حال حاضر بی معنیست. علیرغم آنکه آیبیام یکی از شناختهشدهترین خطوط تجاری خود یعنی تولید PC را در سال 2005 به شرکت چینی لنوو فروخت اما همچنان یکی از معتبرترین برندهای جهان محسوب میشود. ارزش مالی اکوسیستم (Ecosystem Value): ارزش کل شرکت های استارتاپ شامل ارزش خروج و نیز سرمایه جذب شده است. شوماخر با اشاره به کارایی توسعه منطقهای تصریح میکند اگر ما به فکر توسعه کل یک واحد سیاسی باشیم نتیجهاش توسعه کلان شهرها و عدم توسعه شهرهای کوچک و روستاهاست. Wi-Fi دریافت کند. طبق این فرآیند انرژی فرکانس رادیویی جمعآوری میشود و آن را از طریق یک تراشه به انرژی الکتریکی تبدیل میکند تا سیستم کنترل از راه دور جدید شارژ شود.

تاثیر دره سیلیکون در مقیاس منطقه ای و جهانی غیر قابل انکار است. کتاب بحث برانگیز «کوچک زیباست» برای اولین بار در سال ۱۹۷۳ منتشر شد و نظرهای بسیاری را به خود جلب کرد، به طوری که در سال ۱۹۷۵ به عنوان یکی از ۱۰۰ کتاب تأثیرگذار بعد از جنگ جهانی دوم معرفی شد. مهم نیست که بیت کوین به موفقیت دست خواهد یافت یا خیر، زیرا اثر گلوله برفی ایجاد کرده است. شوماخر با بیان اینکه اقتصاد خود را از تمام ساحتهای دیگر جدا کرده است، تاکید میکند در اقتصاد مدرن مهم فقط سود مالی یک فعالیت است، بدون اینکه توجهی به زیان آن برای دیگر بخشها شود. لایه دسترسی شبکه: این لایه هم پروتکلهای (مانند لایه پیوندداده OSI) استفاده شده برای دسترسی میانجی برای وسیلههای به اشتراک گذاشته را، و هم پروتکلهای فیزیکی وتکنولوژیهای لازم برای ارتباطات از HOSTهای جداگانه برای یک رسانه توصیف میکند.

بخوان  دوره جامع تکنسین داروخانه و نسخه خوانی یک‌شنبه ۲۷ فروردین ۰۲

علاقهمندان به هوش مصنوعی و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، میتوانند از محتوای دوره آموزشی شبکههای عصبی مصنوعی در مطلب برای یادگیری این شاخه مهم در هوش مصنوعی استفاده کنند. اکنون که تا حدودی با چگونگی عملکرد هوش مصنوعی و نحوه یادگیری آن آشنا شدیم، وقت آن رسیده تا ببینیم هوش مصنوعی چه تاثیری بر دنیای هنر خواهد گذاشت؟ سوال درباره چیستی هوش مصنوعی یک پاسخ کوتاه دارد: هوش مصنوعی (Artificial Intelligence / AI) به شبیهسازی هوش انسان در ماشینهایی گفته میشود که برنامهریزی شدهاند مانند انسان فکر کنند و اقدامات آنان را تقلید کنند؛ همچنین این اصطلاح ممکن است درمورد هر ماشینی به کار برود که از ویژگیهای مرتبط با ذهن انسان، مانند یادگیری و حل مسئله، برخوردار است. آن ها شاید چنین فلسفه ای برای ورود به این وادی برای خود در نظر گرفته باشند: اگر کاربران نمی توانند لپ تاپی را بخرند که تنها برنامه ها را اجرا کند، پس اپل سعی می کند که تبلتی را که تنها برنامه ها را اجرا می کند به فروش برساند، پس به ارامی آن تبلت را گسترش می دهد تا زمانی که ان تبلت بتواند چیزهای بسیاری که لپ تاپ ها آن را انجام می دهند را انجام دهد.

تجارت در دنیای دیجیتالی امروز و بر بستر اینترنت یکی از ساده ترین ابزارهای کسب ثروت است که می توان با استفاده هوشمندانه از اینترنت و فضای مجازی به موفقیتهای بسیار بزرگی در این سایت 1biti زمینه دست یافت. اکنون، وقت آن است که بدانیم اینترنت چگونه کار می کند؟ واقعیت این است که گنجایش یادگیری مغز انسان بسیار بسیار زیاد است و بررسیها و مطالعات نشان داده است که انسان در طول تاریخ فقط از کمتر از ده درصد توانایی و ظرفیت یادگیری مغز خود استفاده کرده است و بخش عمدهای از این کوتاهی به گردن نظام آموزشوپرورش، مدرسه و معلم است. بدین ترتیب، رایانهها با تکنیک یادگیری عمیق از تجربیات آموزشی خود یاد میگیرند. پردازش شبکه عصبی (NLP) نیز به صورت گسترده ای در کاربردهای گفتگو روباتیک و یا فعالیت های مشابه به کار گرفته شده اند تا بتوانند به مانند یک شخصیت انسانی رفتار کنند و به مانند یک انسان با ما صحبت کنند. در وب ۳، خود سیستم شرایطی را فراهم میکند که افراد بدون نیاز به نهاد واسطه بتوانند فعالیتهای خود را بدون نیاز به اعتماد به طرف مقابل انجام دهند. «کوچک زیباست» در حقیقت مجموعه هجده مقاله در قالب چهار بخش است که نویسنده طی آن نظام اقتصادی مدرن و چگونگی تأثیر آن بر زندگی انسان را بررسی و سعی میکند آلترناتیوی برای این وضعیت ارائه کند.

آیا تنها این نکته که هوشمندترین موجودی که میشناسیم، انسان است کافی است تا هوشمندی را به تمامی اعمال انسان نسبت دهیم؟ این غول شبکههای اجتماعی که حالا از نظر رشد جهانی با محدودیتهایی روبرو شده، اقدام به خریداری سایر پلتفرمها از جمله واتساَپ و اینستاگرام کرده است. در بخش «دنیای نو»، شوماخر به این باور فراگیر اشاره میکند که رفاه همگانی و شکوفایی اقتصادی جهانی ممکن و بلکه تنها راه تضمین صلح در جهان است. فروشگاهی که به بهشت توسعه دهندگان اپلی مبدل شد. کنترل بسیار کمی برروی محصولات نرم افزاری اش و توسعه دهندگان برنامه های سوم شخص ثالث داشت و گروهی را که آن ها از آن به نام گروه “فروشندگان نرم افزار مستقل” یاد می کردند وجود داشت که در کار توزیع و فروش نرم افزار بودند.

بخوان  مؤسسه هوش مصنوعی آلن 1 بیتی

اگرچه سامسونگ در فهرست فوربس به عنوان سومین شرکت فناوری قرار گرفته، اما از نظر ارزش جاری بازار، بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است. آلفابت در اکتبر سال 2015 تاسیس شد و گوگل را به عنوان زیرمجموعه خود معرفی کرد.علاوه بر موتور جستجوی پیشرو، آلفابت تمامی پروژههای جانبی گوگل از جمله پروژههای این کمپانی در بخش سرمایهگذاری و تحقیقات، واحد تلفنهای هوشمند، کمپانی نِست، شرکت گوگل ایکس، کالیکو که در حوزه بهبود کیفیت زندگی انسانها فعالیت میکند و لایف سانس از زیرمجموعههای نسبتا تازه این کمپانی هستند. اما حالا که بحث کنترل نرم افزاری گرفتن برنامه های آیفون آن هم تنها از اپ استور شد، نکته جالبی هم در این زمینه وجود دارد که باید به آن اشاره کنیم، در زمینه کامپیوترهای سنتی، چیزی که در این جا حاکم است وجود ندارد و نه اپل و نه مایکروسافت، تا به حال نتوانسته اند به همان سطحی که در پست پی سی ها وجود دارد، در دنیای کامپیوترهای سنتی کنترل کاملی داشته باشند. براساس رایگیری که لحظاتی پیش در صحن علنی مجلس برگزار شد قرار است این طرح در قالب اصل ۸۵ بررسی شود و عده کمی از نمایندگان به جای همهی آنها تصمیمگیری کنند.

اما اپل از اشتباه مایکروسافت در آن زمان درس گرفت و پیش از آن که تنها به معرفی یک محصول جدید با مشخصات سخت افزاری اغوا کننده (در معرفی اولین آیفون در سال ۲۰۰۷) بپردازد، بیشتر به این فکر کرد که چگونه محصولی تکاملی بسازد که همواره بتواند آن را کامل تر کند و از همه مهم تر موفقیتش را نگه دارد. این اشتباه بزرگی بود که باعث شد، آن ها در غرور پی سی ها گرفتار شوند و ایده ای تازه برای یافت بازاری جدید و قدم گذاشتن در مسیری تازه را برندارند. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که آیا دیگر موضوع افزایش تعرفه مطرح نیست و دولت روی ثبات تعرفههای اینترنت موبایل تمرکز دارد گفت موضوعهایی در این خصوص مطرح شده است، اما در حال حاضر برنامهای نداریم و این موضوع به شرط و شروطی که برای اپراتورهای مبنی بر افزایش کیفیت سرویس در نظر گرفتهایم، بستگی دارد. در سال ۲۰۱۶، در خلال رویدادی که به منظور معرفی بیشتر سوفیا انجام شده بود، دیوید هانسون، رییس کمپانی هانسون رباتیکس که مسئولیت ساخت سوفیا را بر عهده داشت، به شوخی از سوفیا پرسید که آیا او تصمیم به نابودی انسانها دارد یا خیر.

فوربس گلوبال 2000 که سالانه شرکتها را بر اساس میزان فروش، سود، داراییها و ارزش جاری بازار رتبهبندی میکند، به تهیه فهرستی از 10 شرکت تکنولوژی برتر در جهان پرداخته است. دره سیلیکون به تنهایی معادل 45 درصد از مجموع سرمایه گذاری و ارزش خروج 20 اکوسیستم برتر جهان (شامل خود دره سیلیکون) را در اختیار دارد. اگاهی فردی شما همون مجموع خاطرات ،تجربه ها و اطلاعاتیه که از خودتون و محیطتون دارید.اگاهی شما کاملا منحصربه فرد خود شماست و در جهان تنها خودتون میتونید اون رو درک کنید . اگرچه اکوسیستم های فعال دیگری در جهان رشد انفجاری تجربه کرده اند اما همچنان دره سیلیکون به تنهایی سرمایه و ارزش خروجی معادل 20 مجموع اکوسیستم فعال بعد از خود را دارد. درست به همین دلیل هم هست که در بررسی برترین برندهای جهان، بخشی هم به بررسی برترین برندهای جهان از نظر سازگاری با محیط زیست اختصاص پیدا کرده است. کامپیوتر گیمینگ با ظاهری عجیب: شرکت MSI در کنار دیگر بزرگان دنیای فناوری در نمایشگاهCES۲۰۲۰ ، از محصول جدید خود به نام Aegis Ti۵ پرده برداشت که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به سَر یک روبات دارد. عوامل اقتصادی موثر در روند موفقیت یک شرکت و برند مربوط به سه بخش عملکرد مالی و تجاری برای جذب سرمایهگذاریها، نقش یک برند در تصمیمگیری خریداران برای خرید یک محصول و بالاخره دوام یک برند در حفظ عوامل تضمین کننده درآمدهای آینده آن میشوند.

بخوان  بهترین سایت‌های اخبار تکنولوژی و فناوری smurchs Site | 1biti

لایه ارتباطی همچنین میتواند جاییکه بستهها برای ارسال روی یک شبکه خصوصی مجازی گرفته میشوند نیز باشند. كامپیوتر براساس برنامهٔ داده شده به آن بر روی نمادهای فوق (چهار سطر بالا) عملیاتی را انجام میدهد. در واقع همه استراتژی اپل، حفاظت آیفون از هر تازه به دوران رسیده ای است، چیزی که اپل بیش از گوگل و اندرویدش سعی در انجام آن دارد. نکته منفی سایفون آن است که چون رایگان است یک شبکه سرور بسیار کوچک، یعنی کمی بیش از بیست کشور، دارد و کندتر از سایر گزینهها است. منظور از تکنولوژی متناسب تکنولوژی است که از منابع انسانی محلی استفاده کند و محصولاتی متناسب با همان منطقه تولید کند. نویسنده توضیح میدهد که چگونه در جهان مدرن هرآنچه مانعی بر سر راه رشد اقتصادی باشد ننگین به حساب میآید و با آن مقابله میشود: اگر چیزی غیراخلاقی، مخرب، یا ضدصلح باشد، تا زمانی که غیراقتصادی نباشد نمیتوان آن را به چالش کشید.

تعداد استارتاپ ها (Startup Output): تعداد کل استارتاپ ها که به دلیل ناشناس بودن بسیاری از آنها، از طریق روش های آماری تخمین زده می شود. ، اما در این میان هستند متفکران و متخصصانی که در حوزه اقتصاد جنبههای انسانی حیات بشر را نیز مدنظر قرار میدهند و نگاه متفاوتتری به مسائل توسعه داشته و آن را امری اجتماعی-اقتصادی میبینند. او همچنین به عنوان مشاور، سفرهای بسیاری به کشورهای جهان سوم و در حال توسعه داشت و در این سفرها دولتهای محلی را به ساختن اقتصاد متکی بر خود تشویق میکرد. هوش مصنوعی نه مصنوعی است و نه باهوش.» کرافورد ادامه داد: « برای ساختن هوش مصنوعی نیاز به استفاده از منابع طبیعی، انرژی و نیروی کار انسانی است و به هیچ وجه از هوش انسانی باهوشتر نیست.

نویسنده در خصوص مسئله توسعه تاکید میکند توسعه نمیتواند دستوری و با برنامه ریزی باشد. کتاب «کوچک زیباست» شامل مقالاتی است که ذیل چهار بخش با عنوانهای دنیای نو، منابع، جهان سوم، و سازمان و مالکیت گرد آمده است. زیرا اگر شما می خواهید دستگاه و سیستم عاملی را انتخاب کنید که جدیدترین برنامه ها، سریع تر برای شما عرضه شوند، یکی از بهترین انتخاب ها آیفون خواهد بود. شاخص رشد (Growth Index): برای هر اکوسیستم یک شاخص رشد محاسبه شده است که میزان توسعه را می سنجد. این کمپانی رتبه دوم از نظر میزان درآمد در تولید نیمههادیها را دارد.

اپل شرکت چندملیتی آمریکایی است که در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی و نرمافزار کامپیوتر فعالیت میکند. زیرا که اپل سیستم عامل iOS را تنها برای دستگاه های خود ارائه می دهد که باعث می شود به خوبی بتواند، هماهنگی فوق العاده ای را برای پست پی سی هایش فراهم آورد. اگر این فلسفه کار کند، اپل جایگاه خود را از قدرت و کنترل برروی آیفون، به بخش جدیدی در بازار گسترش می دهد. نوآوریها همیشه بر ارزشهای یک جامعه تأثیر گذاشته و سوالات جدیدی را در اخلاق فناوری مطرح کردهاند. اگر به دنبال افزایش درآمد و گسترش کسب و کار خود هستید، با ثبت نام در ملی پیامک و ارسال پیامک تکی و انبوه، مشتریان جدیدی جذب و از آن ها نگهداری کنید و رابطه و تعاملی طولانی ایجاد کنید. فهرست برترین برندهای امسال هم مانند هر سال تازه واردهایی دارد که با ثبت رکورد رشد در یک سال گذشته یا اتفاقی مانند ورود به بازار بورس توانستهاند وارد این فهرست معتبر شوند.