مه درخشان در فضا – ایسنا

این مولکول‌ها را در اختیار انتخاب قرار می‌دهند تا ابرهای گازی را بررسی کنند و ساختار آن‌ها را با جزئیات بیشتر مطالعه کنند. این تصویر، یک جریان کوچک و مولکولی گاز از ستارگان در حال شکل گیری نزدیک را نشان می دهد که نشان می دهد جوانی آن هاست. چنین جریان‌هایی راهی عالی برای بررسی ستارگان بسیار جوان و پرجرم در مراحل اولیه هستند.

ناسا به تازگی در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری زیبا از بخشی از فضایی که توسط تکوپ فضایی اسپیتزر ثبت شده، منتشر کرد.

ستارگان دور در یک غبار به رنگ سبز پوشیده شده است، این ناحیه ابر مانند در نور فروسرخ گرفته شده است که با چشم غیرمسلح انسان نامرئی است. بررسی‌ها برای تجسم بهتر داده‌های مادون قرمز خام، نوین ترکیبات هیدروژن و کربنی غلیظ را به رنگ سبز کدگذاری کردند. در سمت چپ بالای تصویر، رگه‌های عجیب و غریب – احتمالاً دانه‌های غباری که با میدان‌های مغناطیسی قرار گرفته‌اند – ستاره را منحرف می‌کنند. ستاره نسبتا نزدیک و به خوبی مطالعه شده GL 490 در وسط و سمت راست تصویر می‌درخشد. ستارگان در پس‌زمینه تصویر به رنگ‌های سبز، قرمز و آبی دیده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، ناسا با انتشار این تصویر نوشت: این تصویر که در سال ۲۰۰۹ توسط تلسکوپی فضای اسپیتزر بازنشسته ما گرفته شد، مه سبز رنگی را نشان می دهد که توسط دو ستاره درخشان شده است. مه از ترکیبات هیدروژن و کربن تشکیل شده است که دقیقاً در اینجا روی زمین در اگزوز خودروها و در کوره‌های ذغالی نیز می‌شود پیدا کرد. با این حال، در فضا، این ترکیبات در ابرهای تاریکی می‌شوند که ستاره‌ها را می‌آورند.

بخوان  ربات "آمکا" تا یک سال آینده می‌تواند راه برود

انتهای پیام



منبع