موبایل خود را به واقعیت تبدیل کنید

همهی این موارد، عواملی هستند که شما برای خرید یک لپ تاپ مناسب به آنها نیاز دارید تا در نهایت بتوانید لپ تاپ خاص و مناسب خود را پیدا کنید. مواردی مانند کیبورد و ترکپد نیز به ترتیب در هنگام خرید میبایست موردتوجه قرار گیرند. ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظهی SSD نیز برای اجرای اکثر بازیها کافی خواهد بود، هرچند که بعدها میتوان با هزینهای کم رم و حافظهی ذخیرهسازی را ارتقا داد. در مشخصات لپتاپها احتمالا با عبارت پوشش مات یا براق برخورد کردهاید. لپتاپهایی که پوشش مات دارند نور محیط را کمتر بازتاب میدهند. این پنلها نسبت به یکدیگر مزایا و معایبی دارند که آگاهی از آنها شما را خرید لپ تاپ مناسب تر کمک خواهد کرد.پنلهایTFT، VA، TNو IPS همگی از انواع LCD هستند و فقط نور پسزمینه LED دارند TFT .و TN از قدیمیترین نمایشگرها هستند و در مقام مقایسه، در ردیف آخر قرار میگیرند؛ با وجود این، شاید قیمت پایینتر آنها باعث شده است همچنان در لپتاپهای پایینرده و اقتصادی مورد استفاده قرار بگیرند.

قیمت گوشی های سری نوت و اس به دلیل پرچمدار بودن و استفاده از بهروزترین تکنولوژیها بالاتر از سایر سریها است. در نقطهی مقابل نمایشگرهای فاقد این پوشش تصویر درخشانتری را در محیطهای فاقد نور مزاحم ارائه میدهند اما بازتاب نور آنها در سایر محیطها کمی آزاردهنده خواهد بود.نرخ نوسازی از دیگر مؤلفههای مهم در نمایشگرها به حساب میآید. ممکن است شما فردی بسیار ثروتمند باشید که به سراغ یک گوشی معمولی بروید و یا فردی باشید که از سایر احتیاجات خود بگذرید تا به گوشی گران قیمت مدنظر خود برسید. یادگیری ماشینی (Machine Learning): این فناوری برای آموزش تصمیمگیری و برقراری تعامل به ماشینها بدون نیاز به ارائه برنامه به آنها استفاده میشود. قطعا هوش مصنوعی و تحولاتی که ایجاد خواهد کرد یکی از تاثیر گذارترین تحولات جهان در 20 سال آینده خواهد بود، و در 20 سال آینده شاهد مواردی در هوش مصنوعی خواهیم بود که فراتر از ذهن فعلی بشر است، همین حالا هم هوش مصنوعی در بسیاری از جنبه های زندگی استفاده میشود، بعنوان مثال همین حالا در بیمارستان ها هوش مصنوعی در تشخیص نتایج اشعه ایکس بهتر از پزشک های انسانی عمل میکنند، همین طور در دفاتر قانونی برای بررسی مدارک قانونی بهتر از متخصصان حقوقی انسانی ظاهر شده اند، هوش مصنوعی عامل تمامی پروازهای هواپیمایی است، خلبان های انسان فقط 7 تا 8 دقیقه پرواز را کنترل میکنند، در نت فیلیکس و آمازون هوش مصنوعی است که در پشت صحنه به مشتریان کالا ها و خدمات را پیشنهاد میدهد.

او توانایی ارسال برق بی سیم به نقاط مختلف را داشت، فعالیتهای ابتدایی مربوط به تولید وای فای را انجام داد و حتی سعی داشت ماشین زمان بسازد و در این زمینه یک سری نتایج هم دید. بهعنوان مثال، این دستاورد میتواند به تماشاچیان حاضر در یک ورزشگاه این امکان را بدهد تا مستقیما از روی صندلیهای خود در استادیوم، غذا و نوشیدنی مورد علاقه خود را سفارش دهند. گرچه قیمت به تنهایی مورد توجه نیست با این حال، فقط مدل دارای بالاترین امتیاز را خریداری نکنید، زیرا ممکن است بسته به نیاز خود یکی از مدلهای دیگر را متناسب با خود داشته باشید. در این پروتکل، کد شناسایی منحصر به فرد هر کامپیوتر، IP آن کامپیوتر نام دارد که مخفف Internet Protocol می باشد. مشترکین میتوانند از این طریق به راحتی و بدون نیاز به پین کد برای خود یا دیگران اقدام به خرید شارژ نمایند و از مزایای شارژ بانوان بهره مند شود.

در ردهی قیمتی ۳۵ میلیون تومان بازهم رد پای لنوو و سری لیجن 5 دیده میشود که میتوان لپ تاپی از این سری با مشخصاتی مانند گرافیک قدرتمندترِ انویدیا GeForce RTX 3050 Ti و پردازندهی اینتل Core i5-11400H به همراه ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظهی SSD تهیه کرد؛ همچنین مانند دیگر مدلهای سری لیجن 5، این لپ تاپ نیز از نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ ۱۲۰ هرتزی و تعداد زیادی درگاه مناسب بهره میبرد. حتی وجود وب کم و قابلیت پخش فیلم HD نیز از موارد بسیار طبیعی است که هنگام خرید لپ تاپ باید به آنها توجه داشته باشید. در بازهی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان، اوضاع بهتر میشود و میتوانید لپتاپی بخرید که بازیهای بیشتری با تنظیمات گرافیکی بالاتر اجرا کند؛ اما متأسفانه حتی با این قیمت هم نمیتوانید لپتاپ گیمینگ فوقالعادهای تهیه کنید که همهی بازیهای روز را با بالاترین سطح تنظیمات گرافیکی و بهراحتی اجرا کند.

بخوان  چگونه در تکنولوژی در 60 دقیقه پیشرفت کنیم
سیری، کورتانا و دستیار صوتی گوگل از جمله مشهورترین موارد این نوع هوش مصنوعی هستند که امکان پاسخگویی به سوالات، ترجمه و اجرای برخی دستورات را دارند. با اینکه امکان اجرای نرمافزارهای مهندسی دردسترس است، اما نباید انتظار اجرای سریع و بدون مشکل پروژههای سنگین را داشته باشید. با بهرهمندی از هوش مصنوعی میتوان زیرساختهای فناوری و همچنین اقتصاد دیجیتال یک کشور را به میزان زیادی تقویت کرد. در ادامه این بخش از مقاله به بررسی انواع الگوریتمهای هوش مصنوعی پرداخته شده است. در مورد خرابی و تعمیر بعید میدونم همچنین چیزی صحیح باشه و باز بهتره از متخصصات تعمیر بپرسید. زومیت قیمت لپ تاپ مورد نظر شما را از فروشگاههای اینترنتی معتبر کشور جمعآوری میکند و در صفحهی لیست قیمت لپ تاپ ها در اختیار شمار قرار میدهد تا با یک نگاه قیمت لپ تاپ را در فروشگاههای اینترنتی مختلف مشاهده کنید و ارزانترین فروشنده اینترنتی را بیابید. یکی از پتنتهای جدید اپل نشان میدهد این شرکت در فکر ساخت مکبوکی با نمایشگر دوگانه است که بالای صفحهکلید آن رابط لمسی قرار دارد و جایگاهی نیز برای شارژ بیسیم آیفون روی آن تعبیه شده است.

البته این قدرت، ارزان به دست نمیآید؛ یعنی اگر پایین بودن قیمت لپ تاپ برایتان مهم است بهتر است به فکر لپ تاپ گیمینگ نباشید.این سری از لپ تاپ ها به دلیل ویژگیهای سخت افزاری و نرم افزاری منحصر به فرد قیمت بالاتری دارند. زومیت این کار را با فهرست کردن فروشندههای مختلف و قیمتهای آنها تا حد زیادی برایتان راحت کرده است.زومیت در بخش محصولات خود، قیمت لپ تاپ را به همراه مشخصات کامل آنها قرار میدهد. کوک موبایل با دیدگاه سود کم و فروش بیشتر به دنبال کسب مشتری وفادار است. این شرکت در تجارت سختافزار و الکترونیک فعالیت گستردهای دارد و در سال ۱۹۷۶ بهعنوان یک برند با زمینههای فعالیتی گسترده تاسیس شده است.

«لپتاپ ایسوس مدل ROG Strix G15» انواع مختلفی دارد که نسخهای با پردازندهی Ryzen 9 5900HX، گرافیک AMD RX6800M و نمایشگر ۱۵/۶ اینچ ۱۶۵ هرتز FHD میتواند بهترین لپتاپ گیمینگ در بازهی حدود ۶۰ میلیون تومان باشد. «لنوو آیدیاپد گیمینگ 3» جزو اقتصادیترین لپتاپهای مخصوص بازی موجود در بازار ایران محسوب میشود که مدلهای مختلفی با سختافزار متنوع دارد. با توجه به غیرقابل تعویض بودن CPU و وابستگی قیمت لپ تاپ به مدل پردازنده و پردازنده گرافیکی آن دارد بنابراین سعی کنید به خوبی نیاز خود را پیشبینی کنید.AMD که در سالهای اخیر در برخی مشخصهها مانند لیتوگرافی از رقیب بزرگ خود یعنی اینتل پیشی گرفته، سازندهی پردازنده های سری رایزن مانند Ryzen 3، Ryzen 5 و Ryzen 7 است.اپل که اخیرا به جمع سازندگان پردازندهی لپتاپ ملحق شده، پردازندهی پرقدرت M1 را به نام خود ثبت کرده است و به طور اختصاصی در لپتاپهای خود از آنها استفاده میکند.

بدیهی است که قیمت لپ تاپ با وزن و ابعاد مناسب که از سختافزار قدرتمندی نیز بهره ببرد در بازار بسیار بالا است.اولترابوک به لپتاپهایی گفته میشود که ضخامت کمتر از ۲۰ میلیمتر و وزن کمتر از ۱.۵ کیلوگرم دارند. این که این ارتقا تا چه حد امکانپذیر است بستگی به مدل دستگاه و بورد آن دارد؛ اما معمولا اکثر مدلها قابلیت ارتقا تا ۱۶ گیگابایت رم و ۱.۵ ترابایت حافظه را دارند. اگر بودجهای که دارید در حدود ۳۵ میلیون تومان است و میتوانید تا سقف یک یا دو میلیون تومان آن را افزایش دهید، بهشدت توصیه میکنیم حتماً این کار را انجام دهید و سراغ یکی دیگر از مدلهای سری لیجن 5 بروید؛ چراکه Legion 5-J یک سر و گردن از دیگر لپتاپهای همرده بالاتر میایستد.پردازندهی رایزن ۷ مدل 5800H، گرافیک RTX 3050Ti، نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ ۱۶۵ هرتزی با وضوح FHD از ویژگیهای برجستهی لپ تاپ گیمینگ خوشقیمت Legion 5 هستند؛ همچنین بهرهمندی از ۵۱۲ گیگابایت SSD، رم ۸ گیگابایت DDR4 و چهار درگاه USB 3.0 و دو درگاه USB-C خرید این مدل از لپتاپهای لنوو را ارزشمندتر میکند.

بخوان  چرا تکنولوژی روسی، ایرانی معرفی شد 1 بیتی

برتری اصلی VA نسبت به IPA نرخ کنتراست تصویر است.گفتنی است پنلهای PLS و AHVA نیز از انواع پنل IPS هستند که با کمی بهبود به ترتیب توسط سامسونگ و شرکت چینی AUO عرضه شدهاند.در نقطهی مقابل LCDها نمایشگرهای کاملا متفاوت OLED قرار دارند. این لپ تاپ لنوو دارای 16 گیگابایت رام در کنار پردازنده ی نسل ده Core i7 است که سرعت آن را به شدت افزایش داده است. مک بوک ایر با پردازنده M1 فوق العادست. این شرکت با سود 7 میلیاردی، شصت و ششمین شرکت پر سود جهان است. فراموش نکنید که اپل یکی از بهترین برند لپ تاپ 2022 است و خرید از این برند شما را پشیمان نخواهد کرد.

یک تحلیلگر میگوید اپل احتمالاً در سال ۲۰۲۴ مک بوک پرو مجهز به نمایشگر OLED عرضه میکند. طراحی بسیار زیبا، نمایشگر ۱۶ اینچ با نسبت ۱۶ به ۱۰ و وضوح WQXGA ( ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ پیکسل) و بهرهمندی از مدل قدرتمند گرافیک انویدیا GeForce RTX 3070 همگی از ویژگیهای «لیجن 5 پرو لنوو» هستند که در بازهی قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان یکی از بهترین گزینههای ممکن برای خرید است. بهویژه در تولید تلفن همراه بسیار موفق عمل کرد و موبایل های آن به مهمترین منبع درآمد این کمپانی تبدیل شدند. برای صدای دریافتی نیز این عمل انجام میشود، فقط در آن حالت باید آیسی COBBA مجهز به یک مبدل D to A شود تا بتوانیم اطلاعات دیجیتال دریافتی از BTS را به آنالوگ تبدیل کنیم. شیوع همهگیری کرونا و تعطیلشدن بسیاری از مشاغل و همچنین مدارس و دانشگاهها باعث شده نیاز به لپتاپ بیش از هر زمان دیگری احساس شود.

در این مقاله، قصد داریم بهترین لپتاپهای ارزانقیمت بازار را معرفی کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه، بهترین کامپیوتر شخصی قابلحمل را بخرید؛ البته در نظر داشته باشید منظور از «لپتاپ ارزانقیمت» دستگاههایی با قیمت بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است.دنیای لپتاپ شامل مدلهای زیادی از برندهای متنوعی است که هر یک از آنها با چندین مشخصات فنی عرضه میشوند؛ موضوعی که به پیچیدگی بیش از حد خرید بهخصوص برای کاربران عادی با اطلاعات اندک از دنیای سختافزار یک بیتی میانجامد. برای طراحی این پروژه میتوان از سادهترین نوع چت باتها استفاده کرد که در بیشتر وب سایتها وجود دارند و ساختار اصلی آنها را برای شروع به ساختن یک ساختمان مشابه میتوان شناسایی کرد. میتوان گفت در خیلی از مواقع گوشیهای آیفون الگویی برای رقبا بوده اند. باتوجه به پایین بودن قیمت گوشیهای هواوی برند چینی خیلی زود بهسایر بازارها از جمله ایران راه پیدا کرد. لنوو در صنعت کامپیوترهای شخصی همان نقشی را بازی میکند که شیائومی در صنعت گوشیهای موبایل دارد؛ یعنی دستگاههای جذابی را با ارزش خرید زیاد وارد بازار میکند.

با توجه به اینکه کیف کوله همراه همیشگی دانشجویان است، توصیه میشود که این قشر لپتاپهای سبک با شارژدهی مناسب تهیه کنند. لپ تاپ تبدیلپذیر جدید Xiaomi Book S با نمایشگر ۱۲٫۴ اینچ ۱۶:۱۰، پردازندهی Snapdragon 8cx Gen 2 و قیمت ۷۰۰ یورو رونمایی شد. در حالی که اگر یک نمایشگر با فناوری VA را از نمای کنار تماشا کنید، شاهد تغییر رنگ و کنتراست تصاویر خواهید شد. بسیاری از محصولاتی که درحال استفاده از آنهاییم، با قابلیتهای هوش مصنوعی بهبود خواهند یافت؛ مثل سیری که به عنوان قابلیتی تازه به نسل جدید محصولات اپل اضافه شد. پردازنده و رم را شاید بتوان اصلیترین سختافزار موردنیاز یک لپتاپ مناسب برای برنامهنویسان دانست اما دقت کنید حملونقل و کیفیت نمایشگر به دلیل استفادهی طولانی مدت کاربر اهمیت بالایی دارد. صفحه کلید مناسب، رم و پردازنده موارد دیگری هستند که هزینه کردن برای آنها توسط دانشجویان منطقی به نظر میرسد. این دستگاه ها به طور معمول مجهز به پردازنده های کم مصرف سری U و درایوهای SSD بوده و ظاهری جذاب و قدرتی متوسط دارند.

بخوان  نانو تکنولوژی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ دانشمنامه کیان تن پوش | 1biti

این افراد اغلب پس از خرید دستگاه متوجه میشوند که فروشگاه دیگری همان دستگاه را به قیمت پایینتری عرضه میکند. این دستگاهها معمولا دارای حافظه SSD هستند که هم سرعت بالاتر و هم وزن پایینتری نسبت به هارد دیسک دارد. شرکتهای سازندهی لپتاپ، در رأس آنها شرکت اپل، در پاسخ به نیاز کاربران به لپتاپهای فوق باریک و سبک، گونهای از نوتبوک به نام اولترابوک را روانهی بازار کردند. بله. زومیت مشخصات فنی دقیق و قیمت انواع لپ تاپ گیمینگ را نیز در کنار لپتاپهای اداری، ورکاستیشنها و اولترابوک ها را ارائه میکند. از طرفی دانشجویان رشتههای مهندسی و هنر به دلیل استفاده از نرمافزارهای سنگین، نیازمند سختافزار قوی متناسب با کارشان هستند که به صورت طبیعی هزینه لپتاپهای قویتر گرانتر نیز میباشد. برخی به شما میگویند قید لپتاپ گیمینگ را بزنید و به جای آن، کنسول بازی بخرید؛ برخی دیگر که خود را «پیسی گیمر» میدانند، فهرست بلندبالایی از معایب لپتاپ گیمینگ پیش روی شما قرار میدهند و خرید یک کامپیوتر رومیزی گیمینگ را گزینهی صحیح میدانند.درنهایت، حرف هیچکدام از آنها مهم نیست؛ چراکه شما تصمیمتان را گرفتهاید و دلایل خاص خودتان را برای خرید لپتاپ گیمینگ دارید.

یک پردازندهی لپ تاپی سری AMD Ryzen 7000 Phoenix Point بهتازگی با هشت هسته رؤیت شده است. پردازندهی مرکزی ۷ نانومتری و قدرتمند Ryzen 7 5800H، گرافیک انویدیا GeForce RTX 3060 با حافظهی ۶ گیگابایتی از نوع GDDR6 از مشخصات کلیدی لپ تاپ لنوو مدل «لیجن 5 پرو» هستند. لپتاپهای گیمینگ جدید لنوو Legion R7000P و Legion R9000P با تراشههای جدید AMD Ryzen 6000H، گرافیک RTX 30، حافظهی ذخیرهسازی ۵۱۲ گیگابایتی SSD و باتری بزرگ ۸۰ واتساعتی رسماً معرفی شدند. براساس گزارشی جدید، اپل احتمالاً در حال ساخت چهار مدل مک جدید با تراشههای سری M2 است. دیگر لپتاپ گیمینگ MSI که ارزش خرید بسیار بالایی در بازهی حدود ۷۵ میلیون تومان دارد، جدیدترین مدل سری Raider GE66 اماسآی است که مانند محصول قبلی معرفیشده از پردازندهی Core i7-12700H و گرافیک انویدیا RTX 3070 Ti بهره میبرد؛ بااین تفاوت که رم ۱۶ گیگابایتی این دستگاه گیمینگ از نوع بسیار پرسرعت DDR5-4800 است و نمایشگر آن نیز ابعاد کوچکتر ۱۵/۶ اینچی دارد.

با اینحال این نقایص باعث نمیشود ویژگیهای شگفتانگیز آن را درنظر نگرفته و آن را در لیست بهترین لپ تاپ های 2022 قرار ندهیم. برای افرادی که برای خرید لپ تاپ مستقیم به سمت بازار میروند، معمولا خرید لپ تاپ با ارزان ترین قیمت کار بسیار سختی خواهد بود. میباشد که پس از گذشت مدت زمان بسته، به صورت خودکار تمدید میشوند. با این حال مسئله هوش مصنوعی تا قبل از معرفی شدن ابر کامپیوتر Deep blue توسط IBM در نیمه دوم دهه نود میلادی توجه جهانیان را به خود جلب نکرده بود، این ابر کامپیوتر اولین کامپیوتر و ماشینی بود که توانست در سال 1996 میلادی در یک مسابقه شطرنج گری کاسپاروف قهرمان شطرنج جهان را شکست دهد.