موشک چینی با موفقیت یک ماهواره را به فضا ارسال کرد

این ماهواره مجهز به تجهیزات علمی است که برای نظارت بر اکولوژی و محیط زیست، بررسی منابع طبیعی و عناصر جوی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. داده‌های به‌دست‌آمده توسط این فضاپیما از تلاش‌های چین برای واکنش به تغییرات آب‌وهوایی پشتیبانی خواهد کرد.

هم ماهواره و هم بمب مورد استفاده توسط آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای، (یکی از شرکت های تابعه شرکت علوم و فناوری هوافضای چین، پیمانکار فضای پیشرو این کشور)، ساخته شده است.

دولت چین در بیانیه‌ای خبری، گفت: این موشک در ساعت 2:31 بامداد به وقت محلی در مرکز پرتاب ماهواره تائی‌وان در استان شانشی در شمال چین پرتاب شد و به زودی این ماهواره رصدی چند منظوره فراطیفی را در مدار خورشیدهمگام یا مدار خورشیدآهنگ در فاصله‌ها قرار داد. ۷۰۵ کیلومتری سطح زمین قرار می دهد.

نیروی موشک لانگ مارس ۲ دی، توسط سوخت‌های انرژی تامین می‌شود و نیروی پرتاب رانش آن ۳۰۰ متریک تن است. این هواپیما قادر است یک فضای 1.2 تنی را به مدار خورشیدهمگام با ارتفاع 700 کیلومتری بفرستد. این پرتاب چهارصد و پنجاه و سومین پرواز از خانواده موشک‌های لانگ مارچ را رقم زد.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، به گفته اداره ملی فضای چین، چین در اوایل صبح جمعه یک موشک حامل لانگ مارس ۲ دی را برای انتقال یک ماهواره رصد زمین به فضای پرتاب کرد.

چین امروز ۹ دسامبر ۲۰۲۲ یک موشک حامل لانگ مارس ۲ دی(Long March 2D) را از مرکز پرتاب ماهواره تائی‌ایوان در شمال استان شانشی چین به فضای پرتاب کرد.

بخوان  Xreal Air 2 Ultra به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه Vision Pro و Quest 3 معرفی شده است، اما ما شک داریم

انتهای پیام



منبع