موفقیت چین در پرتاب‌های ماهواره‌های متعدد

انتهای پیام



منبع این پرتاب در مجموع چهارصد و چهل و سومین پرتاب موشک‌های سری لانگ مارس و سومین پرتاب چین تنها در هفته گذشته بود. رصدخانه خورشیدی مبتنی بر فضای پیشرفته چین، با نام مستعار Kuafu-1، روز شنبه (8 اکتبر) سوار بر موشک لانگ مارچ2D پرتاب شد تا آب و هوای خورشیدی را کند. آژانس فضایی چین همچنین یک جفت ماهواره ارتقای ناوبری را از یک سکوی دریایی در روز جمعه (7 اکتبر) پرتاب کرد.

پرتاب آن در ساعت ۶:۵۳ بعد از ظهر چهارشنبه به وقت محلی شرقی یا ۶:۵۳ صبح به وقت محلی این کشور در روز پنجشنبه، ۱۳ اکتبر انجام شد.

چین سومین موشک خود را در طول یک هفته، در روز چهارشنبه (12 اکتبر) به آسمان فرستاد، این بار این پرتاب را برای پرتاب ماهواره‌های و نظارت بر محیط زیست در نظر گرفته شده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری شین هوا، شاهد 6 فوت (5 متر) این ماهواره در درجه اول برای امدادرسانی در زمان بلایای طبیعی و حفاظت از محیط زیست مورد استفاده قرار خواهد گرفت. سایر کاربردها شامل بررسی منابع در آب، منابع طبیعی، کشاورزی و جنگلداری خواهند بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، به گفته رسانه‌های دولتی چین، یک ماهواره راداری معروف به S-SAR01، با نام مستعار Huanjing-2E، بر فراز یک موشک لانگ مارچ 2C از مرکز پرتاب ماهواره تائی‌وان در شمال استان شانشی به فضای پرتاب شد.

این پرتاب چهل و پنجمین پرتاب چین در سال ۲۰۲۲ بود. اداره ملی فضایی چین در وب سایت خود نوشت: این ماموریت پرتاب، یک موفقیت کامل بود. این ماهواره به جمع ماهواره‌های Huanjing-2A و 2B اضافه می‌شود. Huanjing-2A و 2B دو ماهواره با نمایش متوسط ​​​​بودند که در سال ۲۰۲۰ برای جایگزینی نسل قبلی که در سال ۲۰۰۸ به فضا فرستاده شدند، به فضا ارسال شدند.

بخوان  سرمایه های دنیای فناوری روی چه چیزی سرمایه گذاری کرده اند؟