موفق ترین مردان کارآفرین جهان در حوزه فناوری و تکنولوژی و تجارت 1 بیتی

چیزی شبیه به داستان های تخیلی دوران کودکی! 7. سیستمهای خبره (Expert System): یک سیستم رایانهای که میتواند توانایی تصمیمگیری یک انسان خبره و متخصص را شبیه سازی کند. این کار برای افزایش مواد مغذی یا بهبود طعم مواد خوراکی مناسب بوده اما در مورد انسان ها باید کمال احتیاط را در نظر گرفت. در ادامه به ۱۰ تکنولوژی مهم زیرمجموعه هوش مصنوعی اشاره میکنیم که قرار است امسال کاربردهای جدی آنها را در جهان ببینیم. درست به همین دلیل هم حالا تسلا رقبایی جدی در هر دو بخش تکنولوژی و خودروسازی پیش روی خودش دارد. این مسابقه شامل 6 بازی بود که در دو سری از آنها دیپ بلو پیروز شد؛ این در حالی بود که کاسپاروف تنها یک بار توانست برنده شود. تنها شنیدن این آمار برای درک تاثیر و اهمیت زیاد فناوری هوش مصنوعی در سطح بین المللی کافیست. Kearns استدلال میکند که تغییر در درک معروف به اثر AI را میتوان در رمز و راز حذف شده از سیستم جستجو کرد. فرانک روزنبلات (Frank Rosenblatt) یک روانشناس آمریکایی بود که در زمینه هوش مصنوعی برای اولین بار در سال 1957 الگورریتم پرسپترون (Perceptron Algorithm) را طراحی کرد. حتماً همه شما نام شرکت اپل را شنیدهاید؛ شرکتی که با ساخت گوشیهای آیفون تحولی در دنیای تلفنهای همراه ایجاد کرد و این ابزارها را از یک وسیله ارتباطی صرف به یک ابزار هوشمند و همه کاره تبدیل نمود.

برخی از سرفصلهای اصلی و رئوس مطالب این دوره آموزشی شامل مرتبه اجرایی، زیربرنامه های بازگشتی، آرایه، صف و پشته، لیست پیوندی، درخت، گراف، مرتب سازی و سایر موارد است. كاپلند مشكل اصلی استدلال سرل را در این نكته میبیند كه تنها یك نفر را در اتاق چینی در نظر میگیرد كه وظیفهٔ دستكاری نمادها را به عهده دارد. ۱۰- شناسایی تصویر: یک تکنولوژی نسبتا شناختهشده اما در حال توسعه در عرصه هوش مصنوعی است که به سرعت کاربرد خود را در حوزههای مختلف کسب وکار پیدا کرده است. دانشگاه کمبریج یک دانشگاه عمومی است که معمولا با دانشگاه آکسفورد مقایسه میشود. ۸- تولید محتوا : از روباتهای خبرنویس تا مجری چینی که با هوش مصنوعی ایجاد شده بود همه نشاندهنده حضور قدرتمند هوش مصنوعی در این عرصه است.

در دهه ۱۹۸۰، سیلیکون ولی به عنوان یک مرکز قابل قبول صنعت رایانهای در سراسر جهان شناخته شد. دهه کنونی اهمیت به سزایی برای نوآوری در هوش مصنوعی داشته است. با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، در ابتدا احساس شد که ردیابی تماس های دیجیتالی ممکن است به ما کمک کند. امروز این ویروس کوچک بیش از هر چیز دیگر توانست ما را با عصر تکنولوژی پیوند دهد. آنچه امروز از توسعه سیستمهای هوش مصنوعی میبینیم حاصل دو دهه تلاش محققان و سیستمهایی است که در این زمینه توسعه داده شدهاند. پاسخ: همانطور که گفتم پیشرفت ادامهدار در زمینه توسعه رایانههای کوآنتومی توجه ما را به سمت خطراتی که برای تمامی سیستمهای رمزگذاری فعلی به همراه خواهد داشت، جلب خواهد کرد. برای سادهتر شدن شناسایی و بررسی مجموعه دادهها میتوان آنها را دستهبندی کرد و حتی میتوان این کار را با استفاده از سیستمهای هوش مصنوعی و کمترین دخالت انسان انجام داد. این پروژه در صورت اجرایی شدن به بزرگترین تغییر در سیستم حمل و نقل یک کشور آسیایی مبدل خواهد شد. شروع توسعه این فناوری به سالها قبل باز میگردد یعنی زمانی که در دهه 50 میلادی، دارتموث (Dartmouth) یکی از قدیمیترین دانشگاههای آمریکا، یک پروژه تحقیقاتی تابستانی را به هوش مصنوعی اختصاص داد.

این موفقیت ها به همراه نظرات اطمینان پخش محققان پیشرو و به نام، سازمان های دولتی مانند آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (DARPA) را متقاعد کرد تا بر روی تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی در چندین موسسه سرمایه گذاری نمایند. در زمینه چالشهای زیست محیطی و برای حفظ تنوع زیستی در مقابله با تغییرات آب و هوایی، آلودگی و تخریب منابع طبیعی، از ابزارهای هوش مصنوعی مانند TensorFlow برای حفاظت از اکوسیستم های شکننده جنگل ها استفاده می شود. همچنین “هدبند” مخصوص شنا کردن کودکان ، یکی دیگر از تکنولوژی های سلامت است و در صورتی که کودک بیش از زمان طبیعی در زیر آب قرار گیرد به والدین هشدار می دهد. تمام این مباحث نسبت به قضیهٔ اصلی هوش مصنوعی، tangential هستند، مگر اینکه بتوانند ثابت کنند که یکی از این ویژگیها برای هوش عمومی ضروری است. نکته جالب توجه این است که نتیجه این آزمایش به هیچ عنوان به جوابهای دستگاه بستگی ندارد؛ بلکه معیار اصلی این است که پاسخهای داده شده تا چه اندازه به جوابهای یک انسان نزدیک است! این تکنولوژی جدید به ما امکان میدهد تغییرات و تنظیماتی را که ممکن است روی جسم واقعی بسیار گران یا پرمخاطره باشد، به راحتی آزمایش کنیم.

بخوان  نتایج جستجو برای tsc php آلموتکنیک طاهری درب و پنجره دوجداره ساخت پارتیشن اداری-آلموتکنیک طاهری

شرکت ET3 قصد دارد تا چند سال دیگر، تولید محفظه های این سیستم را آغاز کند، اما همه ی این ها به علاقه ی مردم در سرمایه گذاری برای ایجاد زیر ساخت در این زمینه را دارد. Wibbitz یکی از استارتآپهای این حوزه است که در حوزه SaaS (زیرشاخه رایانش ابری) ویدئوهایی با استفاده از یک محتوای نوشتاری در یک دقیقه تولید میکند. تکنولوژی تشخیص چهره یکی از کاربردیترین و حساسیت برانگیزترین بخشهای هوش مصنوعی است. کلون فکر میکند که POET ممکن است به یک میانبر اشاره کند. توسعه دهندگان GPUها مانند Nvidia NVLink، در حال توسعه توانایی اتصال این سختافزارها به جریان دادههایی هستند که الگوریتمهای هوش مصنوعی از آن بهره میبرند.

این پژوهشگران مواد دو بعدی مانند دی سولفید مولیبدن که نیمه رسانا است را به کار گرفتند. در هر مرتبه که الگوریتم تفکیککننده ساختگی یا واقعی بودن محتوا را بهدرستی تشخیص دهد، اطلاعات به الگوریتم ایجادکننده انتقال داده میشود تا عملکرد خود در ایجاد محتوای ساختگی بعدی را بهبود دهد. منظور از مسؤول بودن برای پدیدآوردن چیزی نظیر یک جام نقره ای، مسؤول بودن برای به حضور در آوردن امر مستور و آماده و دم دست قراردادن آن است. حیات و مرگ طبیعت، نوعی پدیده طبیعی و مرتبط با قوانین آن است. 2. رباتها باید از دستوراتی که توسط انسان به او داده شده است پیروی کنند؛ مگر اینکه دستورات وارد شده با قوانین شماره یک مغایرت داشته باشد. 3. رباتها تا جایی که با قوانین شماره یک و دو مغایرت نداشته باشد، باید از خودشان محافظت کنند. همچنین این رباتها بهنوعی میتوانند مشکل کمبود نیرو بالقوه را برطرف کنند. هنس مراوک میگوید: «به عقیدهٔ من رباتها در کل در خصوص اینکه مردمان خوبی باشند کاملاً احساسی برخورد میکنند». خود آگاهی همانطور که در بالا اشاره شد، گاهی اوقات توسط نویسندگان داستانهای علمی تخیلی تحت عنوان یک اسم برای عمده دارایی یک انسان که شخصیت را کاملاً به یک انسان مبدل میکند، بکار گرفته میشود.

نرمافزار و الگوریتمهای توسعه یافته توسط محققان هوش مصنوعی اکنون در بسیاری از برنامههای کاربردی در سراسر جهان ادغام شدهاند، بدون اینکه واقعاً هوش مصنوعی نامیده شوند. در اوایل سال ۱۹۹۳، پردازندههای سیگنال دیجیتال در زمینههایی مانند سرعت بخشیدن به نرمافزار تشخیص کاراکتر نوری، به عنوان شتابدهنده شبکه عصبی، مورد استفاده قرار گرفتند. سیستمهایی که مانند انسان فکر میکنند. پیشرفت های انجام شده زندگی انسان را آسان تر کرده و ویژگی ها و قابلیت های بیشتری را به کار روزانه ما اضافه کرده است. تورینگ سؤالی مطرح کرد و آن سؤال این بود که آیا یک ماشین میتواند کاری کند که برای ما تازگی داشته باشد؟ (میتواند ما را شگفت زده کند؟

6. یادگیری عمیق یا ژرف (Deep learning) که خود یک زیرشاخه از یادگیری ماشین به شمار میرود و به مجموعهای از الگوریتمها گفته میشود که فراداده یا Metadata را به عنوان ورودی جذب کرده و پس از انجام محاسبات گوناگون، دادههایی را به عنوان خروجی برمیگرداند. اثر هوش مصنوعی زمانی اتفاق میافتد که تماشاگران با استدلال بر اینکه این یک هوش واقعی نیست، رفتار یک برنامه هوش مصنوعی را کاهش میدهند. ساخت هوش مصنوعی باعث کاهش پردازشهای دستی بازبینی، استثناها در برنامه نویسی، تأیید صحت و انطباق با استانداردهای مورد نظر و سایر موارد میشود. خردهفروشی ژاپنی فمیلی مارت (FamilyMart) با همکاری شرکت Telexistence در حال ساخت و راهاندازی ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند که میتوانند کارهای داخلی 300 فروشگاه بزرگ ژاپن از جمله تامین کالا قفسههای آنها را انجام دهند. تعداد استارتاپ ها (Startup Output): تعداد کل استارتاپ ها که به دلیل ناشناس بودن بسیاری از آنها، از طریق روش های آماری تخمین زده می شود. با این حال بسیاری از متخصصان هوش مصنوعی و کارشناسان اخلاق میگویند که ادعاهای لموین کمابیش با فناوریهای امروزی غیرممکن هستند.

بخوان  آموزش نقشه کشی ساختمان مراحل، انواع و نکات مهم نقشه کشی ساختمان | معماری نواز

حالا وقتی این بررسی در میان شرکتهای برتر جهان با بیشترین میزان سرمایه بازار در ۱۱ سال پیش انجام شود، خواهیم دید که در آن زمان تنها یک شرکت از پنج شرکت برتر در حوزه تکنولوژی فعال بوده است. پیشرفت ویژه در زمینه تکنولوژی یا بهبود عملکرد در این حوزه را در سال ۲۰۱۶ در کشور هند چگونه پیشبینی میکنید؟ طی همین پژوهشها و براساس مطالعات انجام شده در زمینه منطق ریاضیاتی، «نظریه محاسبات» آلن تورینگ مطرح شد. این سئوال برای اولین بار توسط آلن تورینگ مطرح شد و پرسیدن همین سئوال باعث شد تا او بتواند بازی ساختگی (آزمون تورینگ) را طراحی کند.

از کاربردهای هوش مصنوعی میتوان به برچسبگذاری خودکار تصاویر، تبدیل گفتار به نوشتار، رتبهبندی صفحات وب، پاسخدهی خودکار در نرمافزارهای پیامرسان، توصیف تصاویر، تبدیل طرح اولیه به کد HTML، تولید خودکار مراحل جدید در بازیها، یادگیری و استخراج سبک، انجام بازیهای ویدئویی، انجام بازیهای صفحهای مانند شطرنج، نقاشی، تشخیص چهره و دستیارهای هوشمند اشاره کرد. بیجهت نیست از استفان هاوکینگ تا ایلان ماسک نسبت به مدل توسعه آن و تاثیر مخربش بر جهان هشدار دادهاند و روزی هم نیست که خبری جدید درباره این قدرت جدید منتشر نشود. تا قبل از این بخش، مدل به مجموعه دادههای پروژه دسترسی نداشته است. این پروژه ایده کارگردانی به نام اسکار شارپ (Oscar Sharp) و تکنسین خلاق گوگل یعنی راس گودوین (Ross Goodwin) بود. یکی دیگر از شاهکارهای هوش مصنوعی که اخیراً توسط گوگل رونمایی شده، دوپلکس (Duplex) نام دارد که مصداق بارزی از پیشرفت هوش مصنوعی است. اصطلاح هوش مصنوعی در سال 1956 توسط جان مک کارتی (John McCarthy) یکی از بنیانگزاران هوش مصنوعی ابداع شد.

با کسی که توی این حوزه تخصص داره مشورت کنید تا نقشه ی راهی بهتون بده و شروع کنید به یادگیری. دقیقا قبل از شروع جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۸ میلادی از یک دانشمند آلمانی به نام گرهارد شریدر درخواست شد تا آفت کش جدیدی بسازد. هوش مصنوعی توسط فلاسفه و ریاضی دانانی نظیر جرج بول که اقدام به ارائه قوانین و نظریه هایی در مورد منطق نمودند، مطرح شده بود.نام هوش مصنوعی در سال ۱۹۶۵ میلادی به عنوان یک دانش جدید ابداع گردید. این برنامهها اغلب طرحهای چند هستهای هستند و عموماً روی محاسبات با دقت پایین ، معماریهای جدید جریان داده یا قابلیت محاسبات درون حافظه تمرکز میکنند. برخی از چارچوبهای ممیز شناور که با شتاب دهندگی هوش مصنوعی با دقت پایین استفاده میکنند، نیم-دقت و ممیز شناور bfloat16 هستند. ربات هوشمند ژاپنی TX SCARA مبتنی بر هوش مصنوعی قفسههای فروشگاه را با دقت رصد کرده و ردیفهایی که نیاز به شارژ شدن داشته باشند را با محصولات جدید پر میکند. سوئد هم مانند اغلب کشورهای حوزه اسکاندیناوی در دسته موفقترین کشورها از نظر استفاده از تکنولوژیهای جدید و استراتژیهای رقابتی در این زمینه قرار دارند. ۷- کمک به نخبگان: در حالی که بحث مربوط به نگرانی جایگزینی هوش مصنوعی با نیروی کار بخش عمده محتواهای مربوط به AI را تشکیل میدهد اما باید گفت که اتفاقا هوش مصنوعی از پتانسیل بالایی برای کمک به کارمندان در حین کار برخوردار است بهخصوص در زمینه کار دانشمندان و نخبگان.

بخوان  بازی اتاق فرار دانلود کافه بازار

با وجود تمام مزیتهای تکنولوژی هایپرلوپ که پتانسیل ایجاد یک انقلاب در صنعت لجستیک و حمل و نقل را دارد، انتقادات زیادی در مورد خطرات احتمالی استفاده از این سرویس از سوی کارشناسان به آن وارد شده است. موضوعشناسی اشیا و افراد کاربردهای گسترده خود را از صنعت پهپاد گرفته تا سیستمهای نظارتی به خوبی ثابت کرده است. این اصطلاح طی کنفرانسی در کالج دارثموث (Darthmouth College) مطرح شده و هم اکنون یک صنعت اختصاصی دارد و به یکی از زمینههای تحقیقاتی مهم مبدل شده است. بکارگیری هوش مصنوعی در بازی شطرنج و ماشین های خودران یکی دیگر از این کاربردهاست. گفتنی است در بزرگترین نمایشگاه تکنولوژی امسال شرکت های برتر نظیر الجی، شارپ، سامسونگ و سونی حضور یافته و نوآوری های جدید خود را به نمایش می گذارند. گفته میشود اپل قصد دارد در سری جدید تلویزیونهای این کمپانی٬ همین قابلیت را جایگزین کنترلهای تلویزیون کند٬ تا کاربران برای عوض کردن کانالها یا کم و زیاد کردن صدا٬ هر بار مجبور نباشند دنبال کنترل بگردند. به همین خاطر، به این مدل، نقشه دانش فناوری های هوش مصنوعی گفته میشود.

با چنین الگوهایی، به راحتی میتوان استفاده از مدلهای احتمالی را در برنامهنویسی رایج کرد. سه بازی دیگر نیز با تساوی خاتمه پیدا کرد و همین موضوع باعث شد تا یک کامپیوتر بتواند قهرمان شطرنج شود! یکی از لحظات مهم در تاریخ هوش مصنوعی در سال 1997 رقم خود؛ یعنی زمانیکه مسابقه زنده شطرنج بین کامپیوتر IBM به نام Deep Blue و گری کاسپاروف (Garry Kasparov) قهرمان شطرنج دنیا برگزار شد. آزمون تورینگ یکی از رایجترین روشهای ارزیابی هوشمندی ماشین است. بر این أساس اصل سوم بنیادین فلسفی ما عبارت از آن خواهد بود که مجموعه نظام هستی با همه خصوصیاتش، بهترین نظام ممکن است. ما هواتنگ در ماه مارس ۲۰۱۴ با دارایی خالص ۱۴٫۴ میلیارد دلار، از سوی مجله فوربز بهعنوان دومین فرد ثروتمند چین شناخته شد. با این همه اما کنگره جهانی موبایل بارسلون بزرگ­ترین رویداد در این مجموعه است و معمولا در ماه فوریه هر سال برگزار می­شود.

آنها اواخر این ماه در فروشگاههای FamilyMart ژاپن نصب میشوند و به کارگران کمک میکنند. مهارت توسعهدهنده کمک میکند تا مدل AI به اندازه کافی خوب باشد تا هر چه سریعتر یک کار پیچیده را حل کند. وقتی مشکلات هنوز رسمیت پیدا نکردهاند، هنوز هم میتوان آنها را با یک مدل محاسبه که شامل محاسبات انسانی است، مشخص کرد. او متولد آلمان در خانوادهای آکادمیک بود و در رشته اقتصاد در دانشگاههای برلین، بن و سپس آکسفورد و کلمبیا تحصیل کرد. اینترنت پرسرعت، دسترسی به موبایل و پرداخت های غیرنقدی به طور روزافزونی در حال به پیش بردن اقتصاد جهانی بوده و برخی کشورها به مقدار قابل توجهی به سمت این آینده دیجیتال از طریق بهبود خدمات و دسترس پذیری متمایل شده اند.

تکنولوژی تشخیص چهره امروز به بخش مهمی در امنیت سایبری، خرید و فروش اینترنتی و بازاریابی سایت 1biti تبدیل شده است. الکسا از زمان ظهور تا امروز تبدیل به قطب خانههای هوشمند ما شده است. هوش مصنوعی یا Artificial Intelligence که به اختصار با عنوان AI از آن یاد میشود، هر روز در زندگی ما نقش پررنگتری به خود میگیرد. ارتقا پیدا کرده حالا تاثیر این موضوع بر زندگی انسان بیش از پیش ملموس شده است. در مقابل اگر بازیگران مطرح این حوزه با هم همکاری کنند، میتوانند با تعریف نوعی استاندارد باز به هم کمک کنند تا در نهایت بتوانند پروتکلهای امنیتی خود را ارتقا بدهند. یکی دیگر از پروژههای هوش مصنوعی که در حال حاضر در صنعت بهداشت و درمان روی آن کار میشود سیستم مبارزه با لوسمی حاد مغز استخوان – بیماری کشندهای که درمان آن طی سالهای اخیر ارتقا نیافته – است.