مونتاژ آیفون ۱۴ در هند آغاز شد

پایگاه فناوری «تک کرانچ» گزارش داد شرکت فناوری اپل امروز (دوشنبه) اعلام کرد مونتاژ گوشی‌های مدل آیفون ۱۴ را در هند آغاز کرده است. این مسأله از آن جهت اهمیت دارد که هند در حال حاضر با پیشی گرفتن از آمریکا، به دومین بازار گوشی‌های هوشمند پس از چین تبدیل شده است.

تحلیلگران شرکت «جی چی مورگان» می‌گویند شرکت اپل ۵ درصد از تولید جهانی آیفون را تا اواخر سال ۲۰۲۲ به هند منتقل خواهد کرد و این شرکت، ظرفیت تولید خود را در هند تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵ درصد از تمامی گوشی‌های آیفون تولید شده خواهد رساند.



منبع

تحلیلگران تخمین می‌زنند اپل تا سال ۲۰۲۵، هند را به یک مرکز ساخت گوشی‌های آیفون تبدیل خواهد کرد؛ به طوری که به تدریج اپل در حال کاهش وابستگی خود به چین است. چین برای بیش از یک دهه محل تولید گوشی‌های این شرکت بوده است.

طبق این گزارش، شرکت «فاکس‌کان» (Foxconn) که شریک جهانی شرکت اپل محسوب می‌شود، در حال حاضر در حال تولید این گوشی‌ها در تأسیسات «Sriperumbudur» واقع در شهر «چنای» هند است. آیفو. ن‌هایی که در این کشور تولید می‌شوند، قرار است امسال در همین کشور به فروش برسند. سخنگوی اپل در این باره گفت: ما از تولید آیفون ۱۴ در هند هیجان زده هستیم.

شرکت اپل مونتاژ گوشی‌های هوشمند در هند را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد؛ اما تا پیش از سال جاری میلادی، این شرکت از تأسیسات تولیدی در هند برای مونتاژ گوشی‌های نسل‌های قدیمی‌تر و پایین‌تر استفاده می‌کرد، اما اکنون در حالی این شرکت مونتاژ آیفون ۱۴ را در هند کلید زده است که خود گوشی‌های آیفون ۱۴ اوایل ماه جاری میلادی معرفی شدند.

بخوان  ضبط صدا برای وضعیت ها به واتس اپ می آید اما محدودیت هایی وجود دارد