میزان خواب در اواسط بزرگی کمتر است



پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که افراد در اواسط بزرگسالی نسبت به بزرگسالی کمتر می‌خوابند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نوروساینس نیوز، پژوهشی که با همکاری «کالج دانشگاهی»(UCL)، «دانشگاه شرق انگلستان»(UEA)، «دانشگاه لیون»(University of Lyon) انجام شده است، نشان می‌دهد که مدت خواب در اوایل بزرگسالی تا ۳۳ سال کاهش می‌یابد و سپس در سن ۵۳ سال دوباره افزایش پیدا می‌کند.

این پژوهش که شامل ۷۳۰ هزار و ۱۸۷ شرکت کننده از ۶۳ کشور بود، نشان داد که الگوهای خواب در طول عمر تغییر می‌کنند و بین متفاوت، متفاوت هستند.

شرکت‌کنندگان در این پژوهش، بازی «Sea Hero Quest» را انجام داد که برای تحقیقات در زمینه علوم اعصاب طراحی شده است. این بازی توسط شرکت آلمانی «دویچه تلکوم»(Deutsche Telekom) با مشارکت موسسه خیریه «تحقیقات آلزایمر انگلستان»(Alzheimer’s Research UK)، کالج دانشگاهی لندن، دانشگاه شرق انگلستان و شرکت انگلیسی «گلیچرز»(Glitchers) ابداع شده است.

از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا علاوه بر انجام وظایف تعیین‌شده در آزمایش، به پرسش‌هایی در مورد ویژگی‌های جمعیت‌شناختی و همچنین پرسش‌های دیگری در موضوعات مشابه الگوهای خواب پاسخ دهند که می‌توانند برای تحقیقات علوم اعصاب سودمند باشند.

این گروه پژوهشی به سرپرستی پروفسور «هوگو اسپایرز»(Hugo Spiers) از کالج دانشگاهی لندن و دکتر «آنتوان کوترو» (Antoine Coutrot) از دانشگاه لیون دریافتند که در نمونه مورد بررسی، افراد به طور متوسط ​​۷.۰۱ ساعت در شب می‌خوابند و می‌خوابند. خواب زنان نسبت به مردان، به طور متوسط ​​۷.۵ دقیقه بیشتر است.

آنها دریافتند که جوان‌ترین شرکت‌کنندگان با کمترین سن ۱۹، بیشترین خواب را دارند و مدت زمان خواب در طول ۲۰ سال و اوایل ۳۰ سال کاهش می‌یابد. این، از جمله نقاط کلیدی تازه در 33 الگو برای کاهش سطح خواب و 53 درصد افزایش مجدد خواب، در مردان و همچنین در سراسر کشور و سطوح تحصیلی، یکسان بود.

بخوان  کشف سنگین‌ترین عنصر تاریخ در یک سیاره فراخورشیدی

پژوهشگران می‌گویند که خواب در دوران میانسالی ممکن است به دلیل مراقبت از کودک و زندگی کاری باشد.

اسپیرز گفت: پژوهش‌های پیشین، ارتباط بین سن و مدت خواب را پیدا کرده‌اند اما پژوهش ما اولین مطالعه بزرگی است که این سه مرحله متمایز را در طول زندگی می‌کند. ما دریافتیم که در سرتاسر جهان، افراد در اواسط بزرگی کمتر می‌خوابند اما مدت خواب بین مناطق و کشورهای متفاوت است.

کسانی که بیشترین خواب را گزارش می‌کنند، در اروپای شرقی مانند آلبانی، اسلواکی، رومانی و جمهوری چک ساکن هستند که ۲۰ تا ۴۰ دقیقه بیشتر در شب می‌خوابند. کمترین میزان خواب در جنوب شرق آسیا از جمله فیلیپین، مالزی و اندونزی است. مردم بریتانیا گزارش دادند که کمتر از کمی می‌خوابند. مردم در نزدیک به خط استوا کمی کمتر می‌خوابند.

این پژوهش، در مجله «Nature Communications» به چاپ رسید.

انتهای پیام



منبع