نامزدهای نهایی چالش غذایی ناسا در فضای محیطی معرفی شدند

ایر شرکت، یکی از هشت فینالیست این چالش، فناوری موجود خود را برای تولید الکل از CO2 برای سوخت هواپیما و عطر تطبیق داده است.

ناسا در مرحله دوم این چالش، ده‌ها تیم را مأمور ساخت تا نمونه‌های اولیه را به نمایش بگذارند که فناوری‌هایشان را از حداقل استفاده می‌کند و ضایعات کمی ایجاد می‌کند و در عین حال غذاهای ایمن و سالم برای فضانوردان تولید می‌کند، در نمای کوچک نشان می‌دهد. دهد.

روش این شرکت به طرز فریبنده‌های ساده و برای ماموریت‌های فضایی مناسب است. استفورد شیهان، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری ایر شرکت در مصاحبه‌های گفت: این روش باعث ایجاد غذا از هوا می‌شود. به نظر می‌رسد جادویی، اما وقتی می‌بینید که واقعاً کار می‌کند، بسیار ساده است. ما CO2 را می‌گیریم، آن را با آب و برق می‌کنیم و می‌سازیم.

تهیه غذا از فضای فضاینوردان

شرکت دیگری به نام اینتراست لب (Interstellar Lab) مستقر در فلوریدا، در حال توسعه کپسول‌های کوچک به اندازه یک توستر با اکوسیستم‌های مستقل است. از این کپسول‌ها می‌توان برای پرورش سبزیجات و حتی حشرات کوچک استفاده کرد.

این شرکت‌کنندگان که به مرحله نهایی راه یافتند، امروز معرفی شدند و ناسا برنده نهایی این چالش را در آوریل سال آینده اعلام خواهند کرد.

چالش غذای فضای محیط ناسا

از آنجایی که ناسا در حال آماده شدن برای فرستادن فضانوردان به اعماق منظومه شمسی، دورتر از هر زمان دیگری است، این آژانس فضایی سامانه‌های تهیه غذای مورد نیاز را دارد که خدمه آینده را برای سال‌ها در اعماق فضای تغذیه کند. چالش غذای محیطی از مبتکران در سراسر جهان می‌خواهد تا فناوری‌هایی برای کمک به تغذیه فضانوردان در ماموریت‌های فضای بلندمدت آینده ایجاد کنند.

شیهان اضافه می‌کند که الکل با روش ایر شرکت به مخمر داده می‌شود که سپس «ماده‌های خوراکی» می‌کند.

بخوان  نگاه «هابل» به یک کهکشان کم‌نور و بی‌شکل

گفتنی است که آژانس فضایی کانادا در 27 آوریل امسال به تیم‌هایی که به مرحله نهایی یک چالش کانادایی می‌رسد که به موازات ناسا اجرا می‌شود، جوایزی اهدا کرد.

تیم‌های آمریکایی زیر هر کدام ۱۵۰ هزار دلار جایزه از ناسا دریافت می‌کنند و برای رقابت به منظور کسب درآمد ۱.۵ میلیون دلاری در مرحله سوم پیش می‌روند:

  • شرکت ایر شرکت که سامانه و فرآیندهایی را برای تبدیل هوا، آب، برق و مخمر به غذا توسعه داده است.
  • اینتراستلار لب که یک سامانه تولیدکننده زیستی ماژولار برای تولید سبزیجات تازه، قارچ‌ها و حشرات ایجاد کرده است.
  • کرنل دل‌تک(Kernel Deltech) که سامانه‌های را برای پرورش مواد بر پایه رشد قارچ‌ها ارائه می‌کند.
  • شرکت نولوکس (Nolux) که راه حلی ایجاد کرده است که فتوسنتزی را در طبیعت برای تولید مواد گیاهی و قارچی اتفاق می‌افتد، تقلید می‌کند.
  • شرکت SATED که مخفف کلمات دستگاه ایمن، مرتب، کارآمد و خوشمزه است، یک دستگاه آشپزی فضایی ایجاد کرده است که به فضانوردان اجازه می‌دهد تا انواع وعده‌های غذایی را از موادی با ماندگاری طولانی تهیه کنند.

گروه داوران ناسا، هشت برنده را برای ساخت و نمایش فناوری‌های غذایی در سال آینده در مرحله سوم انتخاب کرده‌اند.

چالش غذای فضای داخلی یکی از چالش‌های صد ساله ناسا است که بخشی از برنامه‌های جوایز، چالش‌ها و جمع‌سپاری است. مرکز فضایی مارشال ناسا این چالش‌های صد ساله را مدیریت می‌کند و در مرکز فضایی جانسون و مرکز فضایی کِنِدی ناسا از این رقابت حمایت می‌کنند. ناسا با مشارکت بنیاد Methuselah، شرکت‌های آمریکایی و بین‌المللی را مدیریت می‌کند.

ناسا 8 تیم برنده را معرفی کرده و 750 هزار دلار جوایز آن را در مرحله دوم چالشی فضای فضایی ایجاد کرده است. اکنون این تیم‌های برنده در مرحله سوم و نهایی این رقابت به رقابت خواهند پرداخت.

این شرکت برای خود چالش ناسا با استفاده از روش یک مخلوط معطر ایجاد شده است. شیهان می‌گوید: در واقع طعم بسیار خوبی دارد. این دائماًمر را سیستم تخمیر می‌کند، به این معنی که هر زمان که فضانوردی گرسنه باشد و بخواهد یک «مخلوط مدیر فضایی» دریافت کند، می‌تواند از یکی از این مخمرها استفاده کند.

بخوان  مطالعه خطرات جدیدی را برای طول عمر دستگاه های الکترونیکی نشان می دهد

شایان ذکر می کند که همه شرکت کنندگان در این چالش ناسا هنوز در حال ارزیابی هستند.

همچنین ناسا و آژانس فضایی کانادا به طور مشترک سه تیم بین‌المللی را به عنوان برنده مرحله دوم انتخاب کرده‌اند. این سه تیم دعوت شده تا فناوری های خود را در مرحله سوم پیش ببرند:

  • تیم Enigma of the Cosmos از ملبورن استرالیا که یک سامانه رشد سازگار برای افزایش کارایی چرخه رشد طبیعی گیاهان ایجاد شده است.
  • تیم مایکورنا(Mycorena) از گوتنبرگ سوئد که سامانه‌های را توسعه می‌دهد که از ترکیب ریزجلبک‌ها و قارچ‌ها برای تولید ریزپروتئین استفاده می‌کند.
  • تیم سولار فودز (Solar Foods) از فنلاند است که سامانه‌ای ایجاد می‌کند که از تخمیر گاز برای تولید محصولات تک سلولی استفاده می‌کند.

دنیس موریس، مدیر برنامه چالش‌های صد ساله ناسا در مرکز پروازی مارشال ناسا گفت: فضانوردان به شما می‌گویند غذاهای خوشمزه و مغذی بخش مهمی از هر ماموریت اکتشاف فضای انسانی موفق است. این چالش‌ها می‌تواند به کاوشگران ما در ماموریت‌های آینده کمک کند و حتی این پتانسیل را داشته باشد که در زمین در مناطقی که غذای کمیاب یا سخت است، کمک کند، حفظ شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، ما به عنوان پیشنهاد استفاده از خون و عفونت فضانوردی به عنوان مصالح ساختمانی برای ساخت پایگاه‌های فضای آینده، اکنون شاهد یک مورد جدید در فهرست پیشنهادهای عجیب و غریب و جذاب برای برداشت و استفاده از منابع ارزشمند در فضا هستیم.

ناسا در سال ۲۰۲۱ «چالش غذای فضای محیطی» را راه‌اندازی کرد که به آن شرکت‌ها و سازمان‌های پژوهشی، پیشنهادهای نوآورانه‌ای برای تهیه غذا در فضای ارائه می‌دهند. اکنون ۸ نامزد نهایی این چالش معرفی شده‌اند.

بخوان  فضانورد کهنه‌کار ناسان بازنشسته شد

یکی از این نام‌ها، شرکت ایر شرکت (Air Company) مستقر در نیویورک است که سیستمی را طراحی کرده است که از کربن دی اکسید در خروجی نفس یک زیستگاه برای تولید الکل استفاده می‌کند که از آن می‌توان برای تهیه غذا استفاده کرد.

از زمان پیدایش پروازهای فضایی انسانی، فضانوردان تا حد زیادی مواد غذایی از پیش بسته‌شده برای مأموریت‌های فضای تکیه کرده‌اند. اکنون که ناسا به دنبال حضور دائمی در ماه با ماموریت‌های آتی آرتمیس و در نهایت فرستادن انسان به مریخ است، برای کمک گرفتن در این زمینه به بخش ویژه مراجعه کرده است.

انتهای پیام



منبع

امی کامینسکی، مدیر برنامه جوایز، چالش‌ها و جمع‌آوری اسپاری در فضای فناوری ناسا گفت: این راه‌حل‌های خلاقانه برنده از تیم‌های متشکل از کسب و کارها، دانشگاه‌ها و مبتکران فردی می‌آیند و نشان می‌دهند که چگونه ناسا می‌تواند از تخصص برای حل چالش‌های حیاتی بهره‌مند شود. . ما خطرناک هستیم که مرحله سوم این چالش را اعلام کنیم تا ببینیم این تیم‌ها می‌توانند فناوری‌های بعدی خود را تا کجا پیش ببرند.

تهیه غذا برای فضانوردان در آینده می‌توان به آسانی یک نفس نفس و کشیدن طولانی باشد.

راه یافتگان به مرحله سوم

ناسا برای چالش غذای فضای محیطی از شرکت‌ها درخواست تا روش‌های تولید غذا در فضای پیشنهادی. به طور دقیق، آنها باید سیستم‌هایی را طراحی کنند که به مدت سه سال کار کنند و چهار نفر را در فضای تغذیه کنند. این سیستم‌ها برای ایجاد انواع غذاهای مغذی مورد نیاز هستند.

این مسابقه اولین همکاری در نوع خود بین ناسا و آژانس فضایی کانادا است.