نانو تکنولوژی و کاربرد‌های آن در زندگی امروزی | 1biti

به عنوان مثال در صنایع دارویی، ساخت ریز ساختارها که به کمک آنها برای درمان یک بیماری خاص بهره‌برداری می‌کنیم، از نمونه این موارد می‌باشد. مهندسین و متخصصان حوزه عمران به منظور افزایش مقاومت ساختمان و عملکرد مصالح به افزودن نانوذرات به مصالح ساختمانی روی آورده اند . افزودن نانوذرات به مصالحی مانند فلز، سیمان و بتن ویژگی هایی نظیر مقاومت در برابر حرارت، مقاومت کششی، قابلیت تمیزشوندگی و خودترمیمی را تقویت می کند . سعی داریم در مجموعه مقالات ارائه شده در نماروز در ابتدا به معرفی مختصری در خصوص فناوری نانو پرداخته و سپس به صورت تخصصی به کاربردهای این فناوری در صنعت ساختمان بپردازیم . پیشرفت در تجهیزات شناسایی، سیستم های دفاع هسته ای، افزایش عمر کاری تجهیزات نظامی و مقابله باعوامل مخرب شیمیایی در صحنه های نظامی مدیون استفاده از ذرات نانو در صنایع امنیتی است که در همه دنیا مورد توجه قرار گرفته است. از سویی مطالعات روی تاثیرگذاری ذرات نانو روی مواد آلوده کننده آب های زیر زمینی و خاک هم نتایج خوبی در پی داشته است.

http://118amoozesh.ir

تلاش هایی برای ساخت مواد بدون سرب و جیوه آغاز شده که منجر به حفظ محیط زیست می شود. محققان برای کاهش آلودگی سربی ناشی از سوخت اتومبیل های درون سوز روی ذرات نانو و فناوری نانو حساب می کنند. امروزه اهمیت تکنولوژی نانو و کاربردهای متنوع آن بر کسی پوشیده نیست. اخیراً دانشگاه‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی، رشته‌هایی با نام نانوفیزیک، نانوشیمی، فناوری نانو و … را به عنوان رشته‌هایی میان رشته‌ای برگذار کرده و از بسیاری از رشته‌های علوم پایه و مهندسی جذب دانشجو می‌کنند. این امر حاکی از کاربردهای متنوع تکنولوژی نانو در سایر علوم نظیر پزشکی، علوم پایه، علوم مهندسی و … است.

بخوان  این 5 تکنیک راز|روش|استراتژی} برای بهبود اینترنت را اعمال کنید

تحقیق و توسعه[ویرایش]

مودم های رومیزی هواوی علاوه برداشتن کیفیت بالا در ساخت و ارائه سرویس مناسب، از ظاهر زیبایی برخوردار هستند که مناسب میز کار شما می باشند. ساخت مبلمان یا لوازم داخلی خانه (با کمک مجله خبری 1 بیتی نانوفیبر‌های کربن) با ۳۵ درصد میزان اشتعال‌پذیری کمتر. از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

فناوری نانو تکنولوژی علوم و مهندسی

نانو تکنولوژی چشم‌ انداز بهبود کشاورزی و صنایع غذایی را با نانو ابزارهای جدید برای کنترل تشخیص سریع بیماری‌ها، افزایش ظرفیت گیاهان برای جذب مواد مغذی در میان سایرین، دارد. یک چالش حذف زباله های صنعتی، مانند حلال تمیز کننده به نام TCE ، از آب های زیرزمینی است. از نانوذرات می توان برای تبدیل مواد شیمیایی آلوده کننده از طریق واکنش شیمیایی استفاده کرد تا باعث بی ضرر شدن آن شود.

ابعادی که در آن اتم‌ها با هم ترکیب شده و مولکول‌ها روی هم اثر متقابل دارند. چسب بتن آرتاسیل 3001 بعنوان یک ماده در صنعت ساختمان برای آب بندی نمودن بتن ، افزایش چسبندگی ، ترمیم و تعمیر آسیب دیدگی های سطحی و عمقی مورد استفاده قرار می گیرد. از حوزه هایی که نانو فناوری رشد خوبی در آن ایجاد نموده، صنایع پزشکی می‌باشد.

  • کامپیوترهای سریع تر، کوچک تر، و قدرتمندتر که برق بسیار کمتری مصرف می کنند، با باتری هایی با دوام طولانی تر ، مدارهای ساخته شده از نانولوله های کربنی می توانند در حفظ رشد قدرت کامپیوتر، حیاتی باشند و اجازه دهند قانون موری ادامه یابد.
  • همین متفاوت بودن ریز ذرات مواد در مقیاس نانو، باعث کاربردهای متفاوت آنها در صنایع مختلف می‌شود.
  • محققان CU Boulder یک دستگاه پوشیدنی جدید و ارزان ساخته‌اند که بدن انسان را به یک باتری زیستی تبدیل می‌کند.
  • تعریف دیگر نانوتکنولوژی با آرایش دادن ودستکاری اتم ها ساخت مواد مورد نظراست .
  • پیشرفت های تکنولوژی در تحقیقات از طریق این زمینه منجر به اختراعات با هدف بهبود زندگی خواهد شد.
  • موضوع اصلی این فناوری مهار کردن ماده یا دستگاه هایی است که ابعاد آن ها کمتر از یک میکرومتر می باشد.
بخوان  سواد تکنولوژی یا سواد فناوری چیست + اهمیت آن در زندگی | 1biti