نانو تکنولوژی چه مزایا و معایبی به همراه دارد؟ | 1biti

ساخت تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی مرتبط با فناوری‌نانو یکی از اولویت‌های اصلی متولیان فناوری‌نانو در ایران بوده‌است. از این رو برنامه‌های تشویقی متعددی برای سوق دادن مخترعان و دانش‌پژوهان به سوی ساخت ادوات و تجهیزات مرتبط با فناوری‌نانو تدوین و اجرا شده‌اند. پس از تجهیزات، بیشترین شرکت‌ها در صنایع ساخت و مجله خبری 1 بیتی ساز، نساجی و پلیمر و کامپوزیت فعال هستند. همچنین تعداد محصولات نانوی ساخت ایران موجود در بازار تا اردیبهشت ۹۷، ۴۲۱ محصول بوده‌است که ۳۵ درصد از آن‌ها (۱۵۰ محصول) را تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی دربرمی‌گیرند. در محصولات نیز پس از تجهیزات سه حوزه پزشکی و سلامت، نساجی و ساخت و ساز بیشترین سهم را دارا هستند.

تفاوت علم نانو و علم شیمی

علاقه خاص او به فرکانس‌های ناحیه اپتیکی و مکانیک کوانتومی باعث شده که در حال حاضر در دو زمینه‌ مخابرات نوری و محاسبات کوانتومی تحقیق و پژوهش کند. او در حال حاضر، آموزش‌هایی را در دو زمینه فیزیک و مهندسی برق (مخابرات) در مجله فرادرس می‌نویسد. انواع باتری های مودم های همراه، سیم کارت خور، انواع انتن های تقویت مودم و آداپتور های شارژ در این فروشگاه قابل سفارش می باشند. از دیگر محصولات با کیفیت فروشگاه IDH می توان به مودم های رومیزی 4G/4.5G/5G برند معتبر ZTE اشاره کرد.

کاربرد فناوری نانو در پوشش خودروها

به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. نانو شل شامل مهره هایی است که حدود سه میلیونیوم پهنا دارد و یک دیوار فلزی خارجی و هسته مرکزی سیلیکون در آن وجود دارد. نانو شل ها را می توان برای جذب نور فرکانس های مختلف، تولید حرارت (هیپرترمی) طراحی کرد. جلوگیری از دارو از تعامل با سلول های طبیعی، در نتیجه از اثرات جانبی آن ها پرهیز می کند. به جای آن تصور کنید که اگر سلول های سرطانی یا حتی پیش سرطانی با دستگاه های اسکن معمولی تشخیص و برچسب گذاری شوند.

بخوان  انواع سویشرت و هودی زنانه فروشگاه سلام مامانی-پوشاک زئوس

این دارو‌ها به عامل‌هایی که شناساگر نامیده و در ابعاد نانو ساخته می‌شوند، تجهیز و بعد از ورود به واکنش بدن نسبت به ویروس و میکروب حساس می‌شوند و خیلی سریع به بافت آسیب‌دیده می‌رسند و خود را رها می‌کنند. ترویج عمومی فناوری‌نانو یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد برنامه توسعه فناوری نانو در ایران محسوب می‌شود. در ایران به آموزش عمومی فناوری نانو به ویژه در سطح دانش‌آموزی توجه ویژه ای می‌شود. ستاد نانو به منظور ارتقای آشنایی دانش‌آموزان با علوم و فناوری نانو و زمینه‌سازی تحقیق و پژوهش دانش‌آموزی در این حوزه، اقدام به تأسیس باشگاه دانش‌آموزی نانو نموده‌است. یکی از برنامه‌های ترویجی ایران برگزاری نوآورانه المپیاد فناوری نانو در این کشور است. در سال ۱۳۸۳ سایت باشگاه دانش‌آموزی نانو فعالیت‌های آموزشی خود را در فضای مجازی آغاز و از سال ۱۳۸۷مجموعه فعالیت‌های مختلف آموزشی را برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌است.

  • نیروی الکتریسیته ساکن از اهمیت ویژه ای در دنیای نانو برخوردار می‌باشد.
  • برای مثال، ما باید در مورد تأثیرات بهداشتی و زیست محیطی استفاده ما از نانوذرات بیشتر بدانیم.
  • مواد در ابعاد نانومتری یک‌سری خاصیت پیدا می‌کند که برای متخصصان این حوزه بسیار جذاب است به‌طوری که مهندسان نانوفناوری از این تغییرات در حوزه‌های مختلف سبک زندگی استفاده می‌کنند.

فناوری نانو این پتانسیل را دارد که پیشرفت‌های عمده‌ای در پزشکی خلق کند. برای مثال نانوبات‌ها را می‌توان به داخل رگ‌های بیمار فرستاد تا انسداد را از بین ببرد، جراحی‌ها می‌توانند بسیار سریع‌تر و دقیق تر شوند و آسیب‌ها را نیز می‌توان سلول به سلول ترمیم کرد. حتی ممکن است با رفع ژن‌های آسیب دیده، شرایط ژنتیکی فرد بهبود یابد. همچنین می‌توان از فناوری نانو برای تنظیم دوز داروها در سطح مولکولی به منظور کارآیی بیشتر آنها و کاهش عوارض جانبی استفاده کرد. در پزشکی, نانوتکنولوژی به توسعه قابل توجهی در نوآوری های مرتبط با سلامت منجر شده است.

بخوان  9 کوچک اصلاح که ممکن است تاثیر بزرگ در شما تکنولوژی

http://118amoozesh.irhttp://118amoozesh.ir