نانو فناوری چیست؟ به زبان ساده و خودمانی نانو گستر کیمیاگران آروند | 1biti

تکنولوژی‌ها یا فناوری‌های مختلفی تاکنون توسط بشر طراحی و ایجاد گردیده است. و این فناوریها به نوبه خود موقعیت های قابل توجهی برای ساخت و پیاده سازی پروژه های علمی بوجود آورده اند. و آنها نیز نهایتاً می‌توانند به کالاها و خدمات نوینی تبدیل گردیده و در خدمت انسان قرار گیرند. نانوذراتی که برای القای لخته شدن خون جهت کاهش خونریزی بکار می روند. بانداژهایی که برای تسریع در بهبود زخم ها ، پالسهای برقی استفاده می کنند. نانو ذره هایی که می توانند خونریزی داخلی را کاهش دهند.محققان دانشگاه ویسکانسین یک باند را تولید کرده اند که با استفاده از برق تولید شده توسط نانو ژنراتورها که توسط خود بیمار پوشیده شده است، پالس های برقی را بر روی زخم جهت تسریع بهبود زخم اعمال می کند.

http://118amoozesh.irاین دقت کاهش قابل توجهی از مشکلات مکانیکی را نشان داده است که پیش از این در رابطه با حوادث و مرگ های ناشی از آن شایع شده بودند. استفاده از اين فن­آوري در کليه علوم پزشکي، پتروشيمي، علوم مواد، صنايع دفاعي، الکترونيک، کامپوترهاي کوانتومي و غيره باعث شده که تحقيقات در زمينه نانو به­عنوان يک چالش اصلي علمي و صنعتي پيش روي جهانيان باشد. نانو یک پیشوند علمی است که به معنی یک میلیاردم (مقیاس کوچک) است و حوزه نانو تکنولوژی در حدود میلیاردم متر است.

همه چیز درباره آبکاری فلزات

تاکنون، نورون‌ها و سیناپس‌های مصنوعی به‌طور جداگانه در بسیاری از زمینه‌ها توسعه یافته‌اند. این پژوهش علمی که در مجله Nature Material منتشر شده است نقطه عطف مهمی است که دو عنصر کاربردی در یک عنصر ترکیب شده است. با پررنگ شدن هرروزه نقش نانوتکنولوژی در زندگی بشر امروز، بی شک آینده کره زمین زیر سایه فناوری نانو رقم خواهد خورد.

بخوان  نحوه انتخاب زنان با اینترنت

حسگری که ۵۰۰ اتم آلودگی را در یک قطره آب تشخیص می‌دهد

استفاده از لوگو و نام مرکز به عنوان حامی و همکار علمی، بدون اخذ مجوز کتبی از “مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی” پیگرد قانونی دارد. به عنوان مثال فرض کنید بتوانیم یک متر را به میلیارد قسمت تقسیم کنیم. (الف) انجمن علمی دانشجویی نانوتکنولوژی دانشکده فنی دانشگاه تهران، نانوتکنولوژی … داشتن یک ماده دو عملکردی که توانایی غیرفعال کردن عوامل سمی شیمیایی و زیستی را داشته باشد بسیار مهم است زیرا پیچیدگی ادغام چندین ماده برای انجام این کار بالا است. این پارچه علیه SARS-CoV-۲، باکتری‌های گرم منفی و گرم مثبت عمل می‌کند و در عین حال عوامل عصبی سمی مانند گاز خردل گوگرد را نیز تخریب می‌کند. نتایج این مطالعه در مجله American Chemical Society منتشر شده است.

فناوری نانو بر جنبه های مختلفی از علوم غذایی تأثیر دارد ، از نحوه رشد مواد غذایی تا نحوه بسته بندی. شرکت ها در حال تولید نانوموادی هستند که نه تنها در طعم غذا بلکه در ایمنی مواد غذایی و همچنین در مورد مزایای سلامتی غذایی که ایجاد می کند تفاوت ایجاد می کند. در نتیجه برای آنکه شما بتوانید مجله خبری 1 بیتی از مزایای نانوذرات در پروژه و هدف خود استفاده کنید، نیاز است تا شناختی کامل از روش‌های سنتز داشته باشید. این دوره آموزشی کوتاه می‌تواند برای دانشجویان رشته فیزیک و فوتونیک، رشته شیمی، مهندسی مواد و تمامی دانشجویانی که در حال مطالعه و انجام پرژوه‌هایی میان رشته‌ای هستند، مفید باشد.

  • “بررسی و تحلیل چگونگی بهره‌گیری از فناوری نانو در توسعه معماری پایدار”.
  • همان طور که داروها پیش می روند، ممکن است نیاز به تشخیص همزمان چندین مشخصه زیستی برای شناسایی سرطان برای انتخاب درمان داشته باشد.
  • امکان سنتز بلوک‌هاي ساختماني نانو با اندازه و ترکيب به دقت کنترل‌شده و سپس چيدن آنها در ساختارهاي بزرگتر، که داراي خواص و کارکرد منحصربه‌فرد باشند، انقلابي در مواد و فرآيندهاي توليد آنها، ايجاد مي‌کند.
  • از همين تعريف ساده برمي­آيد که نانوتکنولوژي يک رشته جديد نيست، بلکه رويکردي جديد در تمام رشته هاست.
بخوان  به هر چیزی نگویید هوش مصنوعی! 1 بیتی