نانو Nano به زبان ساده فرادرس مجله‌ | 1biti

در فناوری نانو همان طور که از نام آن پیداست با مهندسی در ابعاد بسیار کوچک سر و کار داریم. فناوری نانو بر هر چیزی از پزشکی گرفته تا کامپیوتر تاثیر میگذارد. هر نانومتر یک میلیاردیم متر است.به صورت کلی، فناوری نانو آینده فناوری مارا میسازد. در قرن بیست ویکم، قرن فناوری نانو مهمترین دوران صنعت بشمار می رود. تعریف دیگر نانوتکنولوژی با آرایش دادن ودستکاری اتم ها ساخت مواد مورد نظراست . به عبارت دیگر در مقایس نانو خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی تک تک اتم ها، مولکول ها با خواص توده ماده متفاوت است، نانو ذرات در چنین مقایس و مشخصه های منحصر به فردی موجب پیدایش دستاوردهای نوینی در علوم پزشکی و مهندسی می شوند.

وایرفریم چیست و چه کاربردی در طراحی…

این مجموعه سعی دارد تا دانش‌آموزان را در طی یک فرایند آموزشی، از یادگیری مفاهیم اولیه تا خلق ایده‌های دانش‌محور هدایت نماید؛ با این هدف که پس از فارغ‌التحصیلی، آموخته‌ها و تجربیات باشگاه پایه پژوهش‌های دانشگاهی شوند. از مهم‌ترین اصول مطرح در باشگاه نانو، فراهم‌سازی امکان تجربه کار گروهی است. ترسیم ماهیت بین‌رشته‌ای علوم و فناوری‌نانو، مفهومی است که در جریان فعالیت در باشگاه به‌طور تجربی به دانش‌آموزان آموزش داده شده‌است. ماهنامه زنگ نانو، ماهنامه فناوری نانو و پایگاه مجازی نانوکلوپ از دیگر اقدامات ستاد جهت ترویج این فناوری است.

نانو تکنولوژی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

‏ نانو در لباسی که می‌پوشیم، غذایی که می‌خوریم و خودرویی که سوار می‌شویم. © 1397 – 1400 | تمامی حقوق نانوپلاس برای شرکت چشمه نور درخشان محفوظ می باشد. دانشمندان پس از داشتن ابزارهای مناسب مانند میکروسکوپ تونل زنی اسکن و میکروسکوپ نیروی اتمی، وارد عصر فناوری نانو شدند. پنجره های شیشه ای قرون وسطایی نمونه ای از نحوه استفاده از فناوری نانو در دوران پیش از مدرن است. در مورد کاربرد منیزیم فلورید می‌توان به کاربردهای بسیار متعددی اشاره کرد. این روکش به دوکسیل اجازه می دهد تا از تشخیص و تخریب سیستم ایمنی اجتناب کنند، در نتیجه زمان ماندگاری دارو در بدن را افزایش می دهد.دوکسیل فرصت بیشتری برای رسیدن به بافت توموری دارد، که در آن دارو به آرامی چکه می کند.

  • اخیراً دانشگاه‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی، رشته‌هایی با نام نانوفیزیک، نانوشیمی، فناوری نانو و … را به عنوان رشته‌هایی میان رشته‌ای برگذار کرده و از بسیاری از رشته‌های علوم پایه و مهندسی جذب دانشجو می‌کنند.
  • نانو تکنولوژی به صنایع اتومبیل سازی این امکان را داده است که با استفاده از مواد نانو کامپوزیت قطعات خودرو را بسازند.
  • علوم نانو و فناوری نانو مطالعه و کاربرد موارد بسیار جزئی است و می تواند در سایر زمینه های علمی مانند شیمی، زیست شناسی، فیزیک، علوم مواد و مهندسی مورد استفاده قرار گیرد.
  • • مواد زیست سازگار با کارآيي بالا، از توانايي بشر در کنترل نانوساختارها حاصل خواهدشد.
بخوان  خرید و قیمت مرور سریع QRS-تکنولوژی پرتوشناسی سمیه ابراهیمی انتشارات جامعه نگر ترب | 1biti

از دیگر برنامه‌های انجام شده در بخش دانش آموزی می‌توان به راه‌اندازی ۷ آزمایشگاه دانش آموزی در پژوهش‌سراها اشاره کرد. کاربرد دیگرنانوتکنولوژی بر علم پزشکی که بسیار برزندگی ما تاثیر دارد استفاده از میکرو چیپ هایی در مقیاس نانو است که به ما توانایی کنترل هر قسمت از بدن را که مایل به چک آپ آن باشیم می دهد . فرض کنید برای توصیف مجله خبری 1 بیتی پارامترهای فیزیولوزیکی ای مثل ضربان قلب، فشار خون و اکسیژن رسانی به خون بتوانیم از میکروچیپ هایی استفاده کنیم که قادر باشد اطلاعات مورد نیاز ما را درکمترین زمان و با بیشترین دقت در هر لحظه به ما نشان دهند . در حال حاضر برای استفاده ازین میکروچیپ ها در بدن انسان ها نیاز به فناوری پیشرفته تری در زمینه کوچک تر شدن داریم .

باز هم این اندازه‌ها را کوچک‌تر کنید؛ مثلا تار موی انسان را در نظربگیرید که ابعاد کوچک‌تر از دهم میلی‌متر دارد. از این رو، ابعاد بحرانی تراشه تا اواخر سال ۲۰۰۷ به ۴۵ نانومتر و در پایان دهه به ۲۲ نانومتر کاهش می یابد. فن آوری های ایجاد شده توسط صنعت نیمه هادی نیز اکنون در ساخت ماشین های ریز مکانیکی کوچک برای سنجش و تحریک استفاده می شود.

http://118amoozesh.ir