نرم افزار ردیابی برای پالت ها، ظروف و موارد دیگر

محققان Fraunhofer این نرم افزار را بسیار کاربرپسند کرده اند. نیازی به شخصی سازی سیستم نیست. Wrycza قول می دهد: “ما یک روز آموزش اختصاص داده ایم، و سپس مشتری می تواند بلافاصله شروع به کار کند.”

دکتر Volker Lange، رئیس بخش بسته‌بندی و لجستیک خرده‌فروشی در Fraunhofer IML، از همان ابتدا از کار این تیم حمایت کرده است: “محققان ما از ایده خوب اولیه تا داشتن یک راه‌حل آماده و کارآمد برای بازار راه طولانی را پیموده‌اند. اسپین آف اکنون بهترین پیش نیازها را برای ایجاد موفقیت آمیز راه حل در بازار دارد.”


اوبر یک شرکت نرم افزار حمل و نقل را به قیمت 2.25 میلیارد دلار خریداری کرد


ارائه شده توسط Fraunhofer-Gesellschaft


نرم افزار مبتنی بر وب ابتدا برای هر بار حامل یک برچسب تولید می کند و یک فایل دیجیتال ایجاد می کند. در همان زمان، باربرهای قابل برگشت – پالت ها، مخازن، قفسه ها، کانتینرها، جعبه ها – مجهز به بارکد یا حسگرهای فعال هستند. یک برنامه تلفن هوشمند موجود برای اندروید یا iOS، هر حامل بار را از طریق برچسب خود، هم قبل از حمل و هم زمانی که کالا به مقصد می رسد، ثبت می کند. همچنین اجازه می دهد تا ورودی های بیشتری در مورد وضعیت آنها انجام شود. سپس این داده ها بلافاصله با پلتفرم نرم افزاری مبتنی بر وب همگام سازی می شوند. علاوه بر ردیابی حامل های بار با اسکن آنها، امکان ثبت مقادیر نیز وجود دارد.

علاوه بر این، امکان تجهیز باربرها به سنسورها نیز وجود دارد. اینها می توانند مقادیری مانند مکان، دما یا رطوبت را ثبت کرده و در فایل حامل بار دیجیتال ثبت کنند. این همچنین به آنها اجازه می دهد تا اطلاعاتی در مورد وضعیت غذا ارائه دهند.

بخوان  جدیدترین جزئیات از مریخ‌نورد ژورونگ چین

نرم افزار ردیابی برای پالت ها، ظروف و موارد دیگر

با استفاده از بارکدها و برنامه تلفن هوشمند، مکان فعلی یک حامل بار به سیستم Logistikbude وارد می شود. اعتبار: Logistikbude

حامل های بار مانند پالت ها، جعبه ها یا مخازن برای حمل و نقل انواع محصولات ضروری هستند، اما به ندرت خود مورد توجه قرار می گیرند. محققان Fraunhofer خود را وقف این موضوع کرده‌اند و اکنون نرم‌افزاری برای ردیابی و قابل مشاهده کردن مسیرهای حامل‌های بار ایجاد کرده‌اند. این به بخش لجستیک فرصت های زیادی برای بهبود کارایی می دهد. با Logistikbude، محققان فراونهوفر حتی اسپین آف خود را تأسیس کرده اند.

مشتری یا گیرنده کالا نیز می تواند به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشد و مثلاً زمانی که کالا تخلیه شده و پالت ها آماده استرداد یا حمل کالاهای دیگر است، ثبت کند. به این ترتیب یک حساب صرافی مشترک ایجاد می شود که در آن شرکای تجاری یکدیگر را از وضعیت فعلی حامل های بار مطلع می کنند. اگر حامل‌های باری که قبلاً تخلیه شده‌اند به‌سرعت بازگردانده نشده‌اند، ایمیل یادآوری به‌طور خودکار ارسال می‌شود.

مدیریت مشترک باربرها به جلوگیری از اشتباهات و غافلگیری از همان ابتدا کمک می کند. این به این دلیل است که وضعیت و موقعیت هر حامل بار به صورت شفاف قابل مشاهده است. به عنوان مثال، دریافت کننده اکنون می تواند در صورتی که قفسه آسیب دیده وارد شود، روی برنامه گوشی هوشمند ضبط کند. شرکت هایی که قبلاً مدیریت حامل بار خود را دارند نیز از این راه حل سود می برند. پیش از این، امکان ردیابی پویا همه این مواد بسته بندی در حین حمل و نقل و تبادل یکپارچه داده ها با شرکای تجاری وجود نداشت، یا تنها با هزینه های گزاف امکان پذیر بود.

ویژگی های Logistikbude

این راه حل از ژانویه 2022 آماده و عملیاتی شده است. «تا به حال، بسیاری از شرکت‌ها اغلب حتی نمی‌دانستند که حامل‌های بار خودشان در یک لحظه خاص کجا هستند. اکنون می‌توانند ببینند که در هر زمان کجا هستند و چه زمانی خواهند بود. آنها را برگردانید. این برنامه‌ریزی را آسان‌تر می‌کند. گردش سریع در نهایت تضمین می‌کند که باربرهای کمتری باید به طور کلی خریداری شوند. این به نوبه خود به افزایش پایداری در بخش کمک می‌کند.” -خاموش

حساب صرافی مشترک برای حامل های بار

“ما خرسندیم نه تنها به این دلیل که Logistikbude در موسسه ما ایجاد شده است، بلکه به این دلیل که ابزار ارزشمندی برای استفاده بهتر از پتانسیل کارایی در زمینه حمل و نقل و لجستیک است. با این کار، محققان Fraunhofer یک بار دیگر توانایی خود را نشان می دهند. پروفسور مایکل تن هومپل، مدیر موسسه Fraunhofer IML می گوید: برای توسعه راه حل های عملی و مفید برای صنعت.

پالت ها، جعبه ها، کانتینرها، قفسه ها و مخازن نقش حیاتی در حمل و نقل کالا دارند. بر اساس داده‌های اداره آمار فدرال آلمان، تقریباً 101 میلیون پالت تخت – همچنین به عنوان پالت یورو شناخته می‌شود – در آلمان در سال 2020 تولید شده است. درآمد بخش لجستیک آلمان در مجموع 280 میلیارد یورو است. به این ترتیب، بخش لجستیک یکی از بزرگترین بخش های اقتصادی در آلمان است. اما در حالی که محل نگهداری کالاها دقیقاً ثبت و ردیابی می شود، تا به امروز، خود حامل های بار کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. آنها اغلب برای روزها بدون مراقبت در انبارها می مانند. این کارایی را کاهش می دهد.

سنسورها داده هایی مانند دما و رطوبت را ثبت می کنند

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

در موسسه Fraunhofer برای جریان مواد و لجستیک IML در دورتموند، محقق و کارشناس تدارکات، دکتر فیلیپ رایکزا، همراه با بنیانگذارانش Patrik Elfert، Jan Möller و Michael Koscharnyj، یک راه حل نرم افزاری مناسب توسعه داده اند و اخیراً اسپین خود را تأسیس کرده اند. با نام مناسب “Logistikbude” به معنای “فروشگاه تدارکات”. Wrycza قبلاً تز دکترای خود را در مورد پالت های اروپایی در Fraunhofer IML به پایان رسانده است.

این نرم افزار همچنین به جلوگیری از مشکلاتی که به طور منظم بین شرکای تجاری رخ می دهد کمک می کند. به عنوان مثال، اگر یک تولید کننده شیشه قفسه های حمل و نقل خود را با پنجره بارگیری کند و آنها را توسط شرکت حمل و نقل تحویل بگیرد، آنها یا قفسه های خالی را بلافاصله پس می گیرند یا شرکت حمل و نقل کالا را به گیرنده تحویل می دهد و سپس قفسه ها را برمی گرداند. با این حال، سوء تفاهم ها و درگیری ها بارها و بارها به وجود می آیند، به عنوان مثال اگر یک قفسه گم شده باشد یا اگر گیرنده معتقد است که آسیب دیده است.

نقل قول: نرم افزار ردیابی برای پالت ها، ظروف و موارد دیگر (2022، 1 ژوئیه) بازیابی شده در 3 اکتبر 2022 از