نسخه پشتیبان «سایوز» تا پیش از فوریه به «ایستگاه فضایی بین‌المللی» نمی‌رسد

در عوض می‌توانم سایت‌های جدید را که برای آن خدام برنامه‌ریزی شده است، خالی پرتاب کرد تا سه خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی را در صورتی که واقعاً سرگردان شوند، به خانه بازگرداند.

وی افزود: خدمه بعدی ما قرار بود در اواسط ماه مارس پرواز کنند.

«سرگئی کریکالف» (Sergei Krikalev)، مدیر «مرکز آموزش فضانوردان گاگارین» (GCTC) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اگر سایت «اماس-22» (MS-22) پس از بررسی نشت مایع خنک‌کننده که در 14 دسامبر رخ داد. تلقی شود، فضانوردان باید تا فوریه منتظر بمانند تا سایت پشتیبان به ایستگاه فضای بین‌المللی برسد.

مونتالبانو گفت: برای اینکه بهتر بفهمیم آیا این برخورد شهاب‌سنگ یا مشکل سخت‌افزاری وجود داشته است، تصویرسازی‌هایی را انجام داده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، مدتی زمان می‌برد تا یک نسخه پشتیبان برای خدام «ایستگاه فضای بین‌المللی» (ISS) که در حال حاضر به کپسول «سایوز» (Soyuz) نشت‌کرده‌ها، آماده می‌شوند و آنها را به خانه‌گرداند.

کریکالف گفت: در هر حال، فقط می‌توانم آن را کمی زودتر و شاید حدود دو یا سه هفته زودتر ارسال کنم. این ماشین کاری است که ما در این مرحله می‌توانیم انجام دهیم.

«جوئل مونتالبانو» (Joel Montalbano)، مدیر برنامه فضای بین‌المللی در ناسا گفت: علت پدید آمدن سوراخی که باعث شد، هنوز در دست بررسی است اما یک ایده مبنی بر اینکه علت آن بخشی از شهابی جوزایی بوده، بوده است. زیرا مسیر در جهت اشتباه بود.

با توجه به نشت کپسول روسی «سایوز» یک نسخه پشتیبان برای بازگرداندن خدمه «ایستگاه فضای بین‌المللی» به زمین آماده می‌شود، اما سایت پشتیبان تا پیش از فوریه به محل قرار خواهد رسید.

بخوان  بازی‌ها به بچه‌ها عمل آب و هوا را آموزش می‌دهند

اگر روسیه، سایت‌های بعدی را به سرعت به ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی می‌رساند، ام‌اس-۲۲ آسیب‌دیده خالی بازمی‌گردد.

یک احتمال دیگر، وجود یک تکه فضایی است اما کریکالف گفت که چنین جسمی برای ردیابی از زمین بسیار کوچک است زیرا سوراخ ایجاد شده تنها 0.8 میلی‌متر عرض دارد.

انتهای پیام



منبع

ناسا روز ۱۸ دسامبر، با دوربین‌های نصب‌شده روی بازوی رباتیک «کانادرم۲»(Canadarm2) کار کرد. این بررسی، سوراخ کوچکی را در ام‌اس-22 نشان داد که می‌تواند دلیل احتمالی این نشت باشد اما چگونه به وجود آمدن سوراخ هنوز مشخص نیست.

مونتالبانو افزود: «روسکاسموس» (Roscosmos) قصد دارد سایت فعلی را به مدار بفرستد و به جمع آوری داده ها بپردازد تا از آنها برای ارزیابی های آینده استفاده کنند.