نسل جدید موشک‌های چینی سال ۲۰۲۷ به پرواز درمی‌آیند

انتهای پیام



منبع مقامات فضای چین یک برنامه بلندمدت برای فضانوردان بر روی ماه و راه اندازی یک ایستگاه علمی در آنجا دارند. آنها امیدوارند از ماموریت‌های سرنشین دار برای انجام بررسی‌های علمی و تحقیقاتی فناوری، کشف راه‌هایی برای توسعه منابع ماه و تقویت فضایی کشور استفاده کنند.

به گفته ژائو شینگو، این موشک قادر خواهد بود فضاپیماهایی با وزن ۲۷ تن را به مسیر انتقال زمین- ماه، (دروازه‌های برود روی ماه) یا یک فضاپیمای ۷۰ تنی به مدار پایینی زمین حمل کند.

ژائو گفت که موشک جدید حدود ۹۰ متر ارتفاع و قطر پنج متر خواهد بود که این به معنای آن است که تقریباً دو برابر بلندتر از موشک لانگ مارس ۵ است که در حال حاضر بزرگترین موشک در خانواده موشک‌های چین خواهد بود.

این موشک با یک تقویت کننده اصلی و دو تقویت کننده جانبی، دارای وزن پرتابی تا ۲۱۸۷ تن متریک خواهد بود که این وزن دو برابر سنگین تر از لانگ مارس ۵ است.

ژائو گفت که “اسمارت دراگون ۳”(Smart Dragon 3) که یک مدل از موشک سوخت است نیز قرار است پرواز اولیه خود را در هفته‌های آینده انجام دهد. اونا کرد: اولین پرواز بر روی یک سکوی پرتاب سیار در دریا انجام خواهد شد که این به معنای آن است که “اسمارت دراگون 3” به دومین موشک چینی پس از لنگ مارس 11 تبدیل خواهد شد که می‌توان هم در زمین و هم در دریا. پرتاب شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، “ژائو شینگو”(Zhao Xinguo) طراح ارشد موشک و رئیس بخش توسعه موشکی آکادمی فناوری پرتابگر چین، گفت: موشک جدید که هنوز نامش مشخص نیست، نقش مهمی در برنامه جاه طلبانه چین برای استقرار فضانوردانش در ماه دارد.

بخوان  علت افزایش طول روزهای زمین چیست؟

یک طراح موشک چینی گفته انتظار می‌رود نسل بعدی موشک سرنشین‌دار چینی برای ارسال فضانوردان به ماه پرواز خود را در حدود سال ۲۰۲۷ انجام دهد.

“هو ژیانجون”(Hu Xiaojun)، محقق موشک در آکادمی فناوری پرتابگر چین، گفت: این موشک جدید سنگین برای پروازهای فضایی سرنشین دار آینده کشور در نظر گرفته شده است که توسط یک سفینه فضایی نسل جدید و سرنشین دار برای اکتشاف انجام ماه می‌شود. .

وی روز دوشنبه در جوهای، استان گوانگدونگ و یک روز قبل از برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی هوانوردی و هوافضای چین که بزرگ‌ترین نمایشگاه تسلیحاتی در چین است، گفت: طبق برنامه ما، تمام شرایط لازم برای اولین ماموریت پرتاب موشک در سال ۲۰۲۷ آماده خواهد شد.