نظر شما با موفقیت ثبت شد 1 بیتی

این مسئله به جز در خودروهای خودران، در رباتهای دنبال کننده خط، ساخت بازیها و سایر موارد نیز کاربرد دارد. سپس چت رباتهای هوش مصنوعی یا دستیاران هوشمندی که از پردازش زبان طبیعی برای تعامل با مشتریان استفاده میکنند، آمدند. راهکار رفع این مشکل با فعال کردن اینترنت در تنظیمات گوشی میباشد که دیتاها پس از وصل شدن به اینترنت قابل دریافت و ارسال هستند. همانطور که تا ۱۰ سال پیش تصور این غیر ممکن بود که تصویری که در مقابلمان است طوری چاپ شود که بعد داشته باشد و بتوان آن را لمس کرد، بیشک تا ۱۰ سال آینده هم این موضوع برایمان امری طبیعی خواهد بود که به محض ایجاد مشکل در عضوی از بدن، با استفاده از پرینترهای سهبعدی بتوان همان قسمت را چاپ و در بدن استفاده کرد.

اگر کنجکاور شدید تا بیشتر درباره این فناوری ها بدانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا عجیب ترین تکنولوژی های دنیا را به شما معرفی کنیم. آخرین عملیات پرتاب تا تاریخ نگارش این مطلب در روز یکشنبه نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام شده است و تعداد ماهوارههای پرتاب شده را به عددی نزدیک به ۱۵۰۰ ماهواره میرساند. اگر مطلب را تا اینجا دنبال کرده باشید به خوبی میدانید که اینترنت ماهواره ای چیست و یکی از تجهیزات مهم آن، داشتن ماهواره در فضا است که این نوع ماهواره در ادامه توضیح داده شده است. اول اين كه موضوع ادراكی صوت را كاملاً از صورت مساُله حذف كند و اين تست هوشمندی را درگير مباحث مربوط به دريافت و پردازش صوت نكند و دوم اين كه بر جهت ديگری هوش مصنوعی به سمت نوعی از پردازش زبان طبيعی تاكيد كند. لذا در ابتدا از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف جهت رسیدن به این هدف استفاده شده است. امروزه تکنولوژی به کمک بشر به جهت افزایش بهره وری از کارهای مختلف آمده است. هوش مصنوعی ساخت شرکت Google DeepMind موسوم به DQN میتواند بازیهای آتاری را حتی بهتر از انسان بازی کند. RiseML Blog. Archived from the original on April 26, 2018. Retrieved May 23, 2018. For the Cloud TPU, Google recommended we use the bfloat16 implementation from the official TPU repository with TensorFlow 1.7.0. Both the TPU and GPU implementations make use of mixed-precision computation on the respective architecture and store most tensors with half-precision.

ایمیل مارکتینگ یکی از وزنههای سنگین بازاریابی دیجیتال است. SlashGear که از سال 2005 به برجستهترین و جدیدترین فناوریهای شخصی اختصاص دارد، همه چیز را از تجهیزات پیشرفته فناوری گرفته تا آخرین روند سبک زندگی دیجیتال را پوشش میدهد. زمانیکه دسترسی به کامپیوترهای دیجیتال در اوسط دهه 1950 ممکن شد، تحقیقات هوش مصنوعی شروع به بررسی احتمال تبدیل هوش انسانی به حرکات نمادین کرد. در نتیجه، بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی همگی از فناوری های مجهز به هوش مصنوعی استفاده میکنند تا همه چیز را از تحقیقات گرفته تا تشخیص بیماریها تسهیل کنند. • ۲۰۱۸: Waymo سرویس Waymo One خود را راهاندازی میکند و به کاربران در سرتاسر کلانشهر Phoenix این امکان را میدهد تا یکی از وسایل نقلیه اتوماتیک بدون راننده این شرکت را درخواست و دریافت کنند. اگر جنگ افزارهای آتشین را نادیده بگیریم، ناپلئون به همان طریقی به جنگ اقدام میکرد که قیصر ـ سزار ـ اقدام کرده بود: با دستههای سرود نظامیدر فواصل بسیار که خطوط پشتیبانی بسیاری در پی آنها میرفت، با حیوانات و بار و بنة فراوان در جادههایی که اغلب باید برای این منظور ساخته میشد و سرانجام اقدام به جنگ و گریز در دورههای محدود که اهمیت سواره نظام را نشان میدهد.

برای اینکه ارتباط مناسبی نیز با سطح زمین برقرار شود، شبکهای عظیم در سطح زمین مورد نیاز خواهد بود و در نتیجه، ۱۲۰۰۰ ماهواره تنها بخشی از زیرساختهایی است که SpaceX باید تامین کند. به هنگام بررسی این موضوع که اینترنت ماهواره ای چیست باید بگوییم که ارتباط بین دادهها از طریق ماهواره تفاوت چندانی با نوع زمینی آن ندارد و زمانی که ماهواره به درستی تنظیم شد، اینترنت ماهواره ای نیز مانند سایر شکلهای دیگر اینترنت قابل استفاده خواهد بود. ۴ اکتبر ۱۹۵۷: یکی از مهمترین رویدادهای قرن بیستم ارسال اولین ماهواره فضایی جهان توسط اتحاد جماهیر شوروی بود. اما همانطور که پیشتر گفته شد، از جمله تجهیزات مورد نیاز اینترنت ماهوارهای، وجود ماهوارهای فضایی است که سرعت چرخش آن با سرعت چرخش زمین هماهنگ باشد. بنابراین، برای پوشش دادن فضایی که دو یا چند ماهواره در مدارهای بالاتر تامین میکنند، به هزاران ماهواره استارلینک نیاز خواهیم داشت. یعنی باید برای جبران دانش ابتدایی ناقص یا اشتباه خود از یادگیری استفاده کند. مثلا محققان MIT و دانشگاه تورنتو دریافتند که نرم افزار تشخیص چهره این دانشگاه زنان را با مردان اشتباه می گیرد. به همین دلیل، «فرادرس» دورهای ۱۴ ساعت و ۴۲ دقیقهای را در قالب ۱۰ درس تدوین کرده است که در ادامه به توضیح این دروس خواهیم پرداخت.

بخوان  برترین های جهان تکنولوژی در سال 2022 (بخش نخست) 1 بیتی

با توجه به اهمیت آنتنها در مباحث مختلف مخابراتی، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش آنتن ۲ (آنتن پیشرفته) کرده که لینک آن در ادامه آورده شده است. در درس اول این آموزش، پارامترهای اساسی آنتن همچون پهنای پرتو، پهنای باند و بهره آنتن مورد بررسی قرار میگیرد. برای اینکه این ماهوارهها در مدت طولانیتری در مدار قرار بگیرند نیز از «پیشرانه یونی» (Ion Thrusters) بهره گرفته شده است. تکنولوژی شیائومی از تبلت 12.4 اینچی پد 5 پرو با اسنپدراگون 870 رونمایی کرد پد 5 پرو تبلت جدید 12.4 اینچی شیائومی است که از اسنپدراگون 870 و 8 گیگابایت رم بهره میبرد. علیرغم پیشرفت عظیم هوش مصنوعی در سال های اخیر، هوش مصنوعی و روبات ها هنوز از بسیاری جهات به ویژه در مورد حل مشکلات جدید یا پیمایش در محیط های ناآشنا گنگ هستند. در سال 1996 نمایشگاه زمستانی طبق روال قبل در ماه ژانویه در لاس­وگاس برگزار شد و بعد از آن قرار بود نمایشگاه تابستانی در اورلاندوی فلوریدا برگزار شود، اما یک تداخل و همزمانی دیگر باعث شد تنها 24 شرکت­کننده در این رویداد ثبت نام کنند تا در نهایت این رویداد یک بار دیگر لغو شد. طبق آمار موجود در سایت Internet Live Stats بیش از ۱,۱۸۱,۳۱۰,۰۰۰ وبسایت در اینترنت وجود دارد!

این دستگاه از تکنولوژی تشخیص گفتار و NLP برای اجرای کارهای مختلف به دستور شما استفاده میکند. روزهایی که تکنولوژی در صنعت خودرو همچون تلفنهای همراه که امروزه کارهای بیشتری نسبت به گذشته انجام میدهند، خودروها نیز در زمینه تکنولوژی پیشرفتهای زیادی داشتهاند. هوش مصنوعی (AI) به شبیه سازی هوش انسان در ماشینهایی گفته میشود که برنامهریزی شدهاند مانند انسان فکر کنند و کارهای او را تقلید میکنند. هوش مصنوعی ضعیف (Weak AI) سیستمی است که برای انجامدادن یک کار خاص طراحی شده است. به عنوان مثال میتوان یک سیستم GPS را نام برد که مسیری برای مقصد پیدا میکند. مثال معروف در این زمینه مثال «گربه» است. این مطالب را میتوان در لینکدین، رزومه یا هر بخش مناسب دیگری برای دیده شدن قرار داد. زیر مجموعههای هوش مصنوعی تنها بخشی از آن به حساب میآیند و نه خود آن؛ مثلا ماشین لرنینگ (یا همان یادگیری ماشین) یا یادگیری عمیق بخشهایی از هوش مصنوعی به حساب میآیند. LinkSpace یکی از آنهاست.

از سال ۱۹۵۷ تا سال ۱۹۷۴ را می توان دوران شکوفایی هوش مصنوعی دانست. کل این اتفاقات در زمانی کمتر از ۱ ثانیه رخ میدهد. استارلینک به طور متوسط، سرعتی تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه میدهد که بر اساس گفتههای ایلان ماسک، این سرعت تا ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد. در حالی که این تعاریف ممکن است برای افراد معمولی انتزاعی به نظر برسند، اما به تمرکز این رشته به عنوان حوزه ای از علوم کامپیوتر کمک می کنند و طرحی برای برانگیختن ماشین ها و برنامه ها با یادگیری ماشینی و سایر زیر مجموعه های هوش مصنوعی ارائه می دهند. به گفتهی این تیم، پس از اولین آزمایشها، آنها خیلی زود متوجه شدند که مردم بهصورت انفرادی در یک ساختار منسجم درخواست ندارند و هنگام نوشتن متن، بیهدف از یک موضوع، به سراغ موضوعی متفاوت میروند.

محیط هوش مصنوعی با روشی ساخته میشود که مدلهای مختلف در آن بهصورت خودکار آموزش میبینند و بر اساس کاربرد و رفتار خود دوباره از نو ایجاد میشوند. از آنجایی که این ماهوارهها نسبت به حالت قبل، بسیار نزدیکتر به زمین هستند، سرعت بالاتر و تاخیر بسیار پایینتری نسبت به مدلهای قدیمیتر اینترنت ماهوارهای خواهند داشت. خدمات استارلینک در حالت آزمایشی ارائه شدهاند به گونهای که در حال حاضر تنها حدود ۱۰۰۰۰ کاربر (مشتری) از آن استفاده میکنند. ARK انتشار ایدههای بزرگ را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد و این گزارشهای تحقیقاتی سالانه سعی دارند تا آخرین تحولات نوآوری را برجسته کرده و برخی از مهمترین نتایج تحقیقات خود را ارائه دهند. رتبه این شهر نسبت به سال گذشته 11 پله صعود داشته است. ما نمی توانیم زندگی خود را بدون تلفن هوشمند تصور کنیم اما زمان های گذشته اصلاً تلفن همراهی وجود نداشت. با این وجود، پیشرفتهای صورتگرفته در سالهای اخیر، از جمله معرفی الگوریتمهای یادگیری ماشین و پس از آن یادگیری عمیق، منجر به ایجاد این تصور شده است که هوش مصنوعی به سرعت در حال نزدیک شدن به هوش انسانهاست و در سالهای آینده میتواند حتی فراتر از هوش انسان قدم بردارد.

بخوان  فناوری نانو یا نانو تکنولوژی و کاربردهای آن رایکا صنعت افرند | 1biti

البته ماهوارههای ویاست و هیوزنت از تکنولوژی موسوم به «پرتو نقطهای» (Spot Beam) استفاده میکنند که به جای پوشش دادن کل یک کشور، مناطق مشخصی از یک کشور را پوشش میدهند. تا سال ۱۹۹۷ حدود ۹۰ کابل با طول مجموع ۱۸۶۰۰۰ مایل در مناطق مختلف دنیا مورد استفاده قرار گرفت. او مدیریت شرکتهای بزرگی مانند والت دیسنی و دریم ورک را در کارنامه کاریاش دارد، در ماه فوریه سال ۲۰۰۹ خودش را به عنوان کاندیدای فرمانداری کالیفرنیا معرفی کرد. اما در مدارهای پایینتر و در فاصلهای در حدود ۴۸۰ کیلومتر از سطح زمین، نسل جدیدتر ماهوارهها از شرکتهای استارلینک (SpaceX) و پروژه «کایپر» (Kuiper) آمازون در فاصلههای بسیار نزدیکتری از زمین قرار گرفتهاند. استارلینک به پروژه ویژه شرکت «SpaceX» گفته میشود که قرار است ۱۲۰۰۰ ماهواره را در مدار نزدیک زمین (LEO) قرار دهد تا از این طریق، اینترنتی با سرعت بالا و تاخیر پایین فراهم کند. در صورتی که هوش مصنوعی به اجزای حیاتی متصل باشد، احتمالا آن را در رده پرخطر، با حق بیمه بالا قرار میدهد، اما زمانی که یک محصول برای کشف پوشش آنقدر جدید است، شرکتهای بیمه ممکن است از منابع دیگر به عنوان مدلی برای ارائه پوشش استفاده یا ممکن است کاملا رد کنند.

تکنولوژی و یا همان فناوری از دو واژه یونانی “تکنو” و “لوژی” سایت 1biti ترکیب شده است. هدف از این پروژه ایجاد سیستمی است که با خودروهای خودران و رباتهای دنبال کننده خط ارتباط برقرار کند تا به آنها در تشخیص خطوط عبوری یک جاده در زمان واقعی و به صورت بلادرنگ کمک کند. این سؤال در ارتباط نزدیک با مسئله ی فلسفی “ذات آگاهی انسان” قرار داشته و به طور کلی به “مسئله ی دشوار خودآگاهی”(hard problem of consciousness) اشاره دارد. البته ساخت استارلینک ممکن است هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار داشته باشید که بر اساس پیشبینیها، تا سال ۲۰۲۵ این شرکت انتظار دارد تا از اینترنت ماهواره ای استارلینک سالانه ۳۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این مسئله چهارچوب منطقی مقاله ای، با نام محاسبات و هوش ماشینی، بود که او در سال ۱۹۵۰ منتشر کرد.

طبق آمار موجود در سایت Internet Live Stats بیش از ۲۰۹,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ایمیل هر روز ارسال میشود که حدود ۶۷% آنها اسپم (هرزنامه) هستند! لازم به ذکر است طبق آخرین آمار، مجموعه کاربران این سرویس در آمریکا، کانادا و انگلیس به تعداد ۱۰۰۰۰ نفر میرسد. معمولاً این مسابقهها دارای یک مجموعه داده هستند و مسئلهای برای حل وجود دارد که برای حل آنها باید از مجموعه دادههای مربوطه استفاده کرد. بازی Alien Isolation که در سال 2014 منتشر شد از هوش مصنوعی برای تعقیب بازیکن در طول بازی استفاده می کند. سال ۱۹۶۹: اولین IMP ها (وسیله سوئیچینگ پکت دادهها) پس از ساخته شدن به چهار نقطه ارسال شدند: دانشگاه کالیفرنیا لوس آنجلس (UCLA)، موسسه تحقیقات استنفورد (SRI)، دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا (UCSB) و دانشگاه یوتا در سالت لیک سیتی (UTAH). تکنولوژی علمی که توسعه آن به پیشرفت یک یا چند شاخه از علوم بستگی دارد. بنابراین، تمامی ارتباطات ایجاد شده از دیش ماهواره به ماهواره فضایی، پیش از آنکه به اینترنت برسد، از میان NOC یا همان «ناک» جریان مییابد.

او تاکنون در حدود یک میلیارد دلار از ثروت خود را از طریق بنیاد مایکل و سوزان دل، صرف امور آموزش و بهداشت نموده است. به ویژه استارتآپها و فناوریهای حوزه بهداشت و درمان رشد عظیمی داشتند. در گذشته، شرکتها تنها یک یا چند ماهواره در اختیار داشتند تا بتوانند کل یک کشور را پوشش دهند. محقق کامپیوتر، Kleinrock در UCLA و گروهی کوچکی از دانشجویان سعی داشتند که با استفاده از شبکه طراحی شده، عبارت “login” را به کامپیوتر موجود در سمت SRI ارسال کنند. سگ روباتهای شرکت Ghost Robotics به سنسورهای مختلفی مجهز شدهاند و میتوان آنها را در صورت نیاز از راه دور کنترل کرد. آنها روباتهایی را به تصویر میکشند که با AI برنامهریزی شدهاند و به قدری قدرتمند خواهند شد که در نهایت خالق خود را نابود خواهند کرد و کل جهان را نابود خواهند کرد که منجر به توسعه یک گونه جدید تحت کنترل AI خواهند شد. فوربس در این رتبه بندی چهار معیار را مورد توجه قرار می دهد: تعداد افرادی که فرد مورد نظر بر روی آنها اعمال قدرت دارد، منابع مالی تحت کنترل او، مدت زمان تاثیرگذاری او و توانایی او در اداره کردن قدرتی که در اختیار دارد. درس نهم به آنتن بازتابنده و انواع مدلهای آن اختصاص دارد و در نهایت، در درس دهم، سنتز آنتن مورد بررسی قرار میگیرد.

بخوان  فاکتوئیدهای جالب شرط می بندم هرگز درباره هوش مصنوعی نمی دانستی

ویاست سرعتهای دانلود تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی میکند و هیوزنت هم در اکثر بستههای اینترنت خود، سرعت دانلود تا ۲۵ مگابیت بر ثانیه را ارائه میدهد. البته اینترنت ماهواره ای استارلینک به صورت بستهای ارائه نمیشود. البته جای تعجبم نداره خدایی . هر ماهواره در پروژه استارلینک وزنی برابر با ۲۶۰ کیلوگرم دارد که ۶۰ عدد از هرکدام در یک راکت فالکون ۹ از SpaceX جای میگیرند. هر کامپیوتر و دستگاه موجود در شبکه (که شامل سرورها و کامپیوترهای شخصی میشود) دارای یک آدرس IP است که با استفاده از آن کامپیوترها میتوانند به مقصد وصل شده و دادهها را به صورت صحیح دریافت کنند. امروزه کمتر کسی را میتوان یافت که با کامپیوتر سروکار داشته باشد اما صاحب یک آدرس ایمیل نباشد. از آنجایی که دادههای ماهوارهای با سرعت نور (حدود ۳۰۰هزار کیلومتر بر ثانیه) حرکت میکنند و ماهوارهها در مداری به فاصله ۳۵۰۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارند و این فاصله را باید ۴ بار (از کامپیوتر به ماهواره و سپس به NOC و برعکس) طی کنند، زمان بسیار زیادی موسوم به تاخیر خواهیم داشت که به طور معمول در حدود ۵۰۰ میلیثانیه خواهد بود که به هنگام استفاده از بازیهای اینترنتی و VPNها این تاخیر، قابل ملاحظه خواهد بود.

در ادامه میکوشیم بخشی از این موارد انجام شده در زمینه ادغام هوش مصنوعی با امور زندگی را بررسی کنیم. تعداد زیادی از کمپانیهای بیوتکنولوژی موفق به دریافت سرمایه برای تحقیق در مورد این درمان احتمالی شده اند که از این میان میتوان به Bluebird Bio اشاره کرد که به تازگی ۱۱۶ میلیون دلار اوراق مشارکت فروخته است و همینطور شرکت Juno Therapeutics که ۱۲۰ میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده. اشاره کرد. در کشور ما، ایران، اینترنت معمولاً از طریق خط تلفن برای کاربران خانگی و استفاده از یک مودم – روتر وایرلس با سیمی یا از طریق شبکه موبایلها به صورت بیسیم قابل استفاده است. با قرارگیری این ماهوارهها در مدار، از انرژی خورشیدی برای تامین الکتریسیته مورد نیاز این ماهوارهها استفاده میشود. برخی از قابلیتهای تصمیمگیری موجود در «اتومبیلهای خودران» (Self-Driving Automobiles)، به این شکل طراحی شدهاند. موسسهای که پس از حدود ۱۸ سال تاسیس اولین ماهواره موفق آمریکا را طراحی کرد، پس از چندین سال بر روی شبکههای کامپیوتری و تکنولوژیهای ارتباطی تمرکز کرد. این کابل تا ۱۰۰ سال مورد استفاده قرار گرفت. از جمله اهداف استارلینک این است که سرعت اینترنت را تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برساند. به عکاسی و شیمی آلی علاقه دارد و تا امروز تولید مطالب متنوعی از مجله فرادرس را در حوزههای شیمی، هنر و بازاریابی به عهده داشته است.

یکی از انواع روش های یادگیری ماشین است که از واحد های بهم پوسته ی بیشماری تشکیل شده است. تا چه اندازه از هوش مصنوعی عمومی دور هستیم؟ گیتس و به دنبال او مدیران موفقی از صنعت تکنولوژی مانند لری الیسون به همه نشان دادند که این صنعت تا چه اندازه میتواند پولساز باشد. روز گذشته خبری را از دنیای نرم افزارهای ارتباطی منتشر کردیم و در ان خبر از اضافه شدن امکان برقراری تماس صوتی به “واتس آپ” دادیم. اینترنت ماهواره ای به دلیل سرعت پایین و تاخیر و هزینه بالا در گذشته کمتر مورد استفاده قرار میگرفت و تنها در مناطق دورافتاده ایالات متحده کاربرد داشت.